Gå til innhold

ENRO / Navigraph problemer?


Ole-Chr Larsen

Anbefalte innlegg

@Frank Kristiansen Fortsetter denne diskusjonen her så vi ikke kaprer VR tråden 🙂

Testet litt ENRO med og uten Navigraph her hos meg nå. Med Navigraph installert kan jeg velge ENRO, men flyplassen ser ut som i bildet under. For meg ser det ut som Navigraph flystripe med noen av dine elementer ved siden av? 

Hvis jeg fjerner Navigraph data kommer ikke ENRO opp som valg når jeg velger flyplass i kartet.

Siste versjon ENRO er lastet ned fra flightsim.to i dag er installert i community mappen. Har også sjekket content.xml og der er <Package name="fk-airport-enro-roros" active="true"/> oppført.  

enro.jpg.6dd7442c38a3f031dbf9699b22c568b0.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problemer, men etter å ha slettet Content.xml et par ganger  - da dukket den plutselig opp igjen.

Min så akkurat lik ut når Navigraph var aktiv. Elementer jeg hadde plassert ut var der, og ikke mulig å velge annet enn RWY som oppstart.

Har gitt litt opp Navigraph akkurat nå - men må vel finne en løsning på det siden andre også opplever samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev MagTvei:

Kanskje du har to utgaver av ENRO installert? Det hadde jeg, den andre het airport-enro- roeros.

Nei - kun én ENRO installert.

2 timer siden skrev Frank Kristiansen:

eg hadde lignende problemer, men etter å ha slettet Content.xml et par ganger  - da dukket den plutselig opp igjen.

Min så akkurat lik ut når Navigraph var aktiv. Elementer jeg hadde plassert ut var der, og ikke mulig å velge annet enn RWY som oppstart.

 

At du kun kan velge runway når Navigraph er installert tror jeg tyder på at Navigraph flyplassen av en eller annen grunn får høyere prioritet enn din. Slet litt med det samme på Bjorli.... 

Er ikke helt sikker, men tror kanskje at et Exclude polygon som dekker hele flyplassområdet og med prioritet 1 løste det for meg.....

I tillegg til den fixen som jeg nevnte i VR tråden. 

1249140427_Skjermbilde2021-01-29232345.jpg.f3c409bab18c56938e3a7a51c39ca980.jpg

Endret av Ole-Chr Larsen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forsøkt å lage en helt ny versjon med Navigraph aktiv i utgangspunktet, men det er noe feil i forhold til den versjonen de legger inn som gjør at jeg verken får erstattet den som er der eller ekskludert nok til at jeg får opprettet en ny.

Får følgende feilmelding:

[Scenery] Invalid object Airport ENRO (Røros).
The airport should be in the same zone as the airport declared previously
Unable to save file
ENRO airport was already defined in a different qmid at (62.578889, 11.345000)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Ole-Chr Larsen:

Aldri sett den feilmeldingen. Har du prøvd å definere din ENRO med akkurat samme koordinatene som står i feilmeldingen? 

Utover det så vet jeg ikke.....

Får ikke lov til å lage en Airport eller Runway på denne lokasjonen... Feilmeldingen forsvinner når jeg fjerner Navigraph. Da kan jeg gjøre hva jeg vil i SDK. Zone er vel sannsynligvis definert som den 2000 meter blå sirkelen satt opp i Airport. Mulig Navigraph har laget en vesentlig mindre en som er i konflikt med dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2021 klokken 14.37 skrev Ole-Chr Larsen:

Aldri sett den feilmeldingen. Har du prøvd å definere din ENRO med akkurat samme koordinatene som står i feilmeldingen? 

Utover det så vet jeg ikke.....

Fant endelig ut av dette... 🙂 

Løsningen var å sette koordinatene fra feilmeldingen inn som posisjon for Airport i mitt prosjekt. Ser ut som det er lite slingringsmonn på posisjonen for å få lov til å overskrive en allerede eksisterende flyplass.

Ny versjon som fungerer med Navigraph er på plass nå.

Edit: Det er også viktig å avslutte med Enter i hver av disse feltene - ellers lagres ikke posisjonen. Mulig det er der jeg feilet fatalt sist gang 🙂 🙂 

Endret av Frank Kristiansen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...