Gå til innhold

Aerosoft Twin Otter


Anbefalte innlegg

11 minutter siden skrev MagTvei:

Mathijs Kok,  Aerosoft Forum Administrator, svarte dette på spørsmål om turbopropsimulering:

I am sorry, we are not able to comment on this right now. Time will tell.

Dette var jo også problemet med den forrige Twin Otteren. Den hadde store problemer med motorsimulering pga helt feil simulering i P3D. Dem kunne ha løst det ved å gjøre som Majestic, å lage egen ekstern motorsimulering, men det var noe dem den gangen sa dem ikke kom til å gjøre. Tviler på at det blir tilfelle nå heller. Det vil øke prisen på produktet. Men om Asobo får fikset det i sim update 4 så vil den nye Twin Otteren kunne bli bra. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.1.2021 klokken 15.28 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Twin Otter blir ikke kjøpt her i gården før Asobo har fikset turbopropen. Dem sier at det kommer i sim update 4, men det er ikke før april. Inntil da vil det å fly turboprop være helt håpløst. 

Hei :) Du har nevnt dette problemet mange ganger. Og jeg som total amatør og med kun simulator erfaring, hva er det (kort sagt om mulig, til en som ikke kan noe egentlig om turboprop) som MSFS (og andre simulatorer) gjør feil i simuleringen?

Til selve tråden
Personlig har jeg bare lyst på et kort-mellom distanse fly som tar ca 40-60 PAX. Synes caravanen med 14? ikke er realistisk å bruke i Nordnorge, og a32x er alt for stor for mange av flyplassene der.  MSFS har ingenitng mellom 14 og 173 (elns) passasjerer. 
Det savner jeg veldig.  Twin Otter er jo et mindre fly og tar vel 20 pax?, så ikke all verden det heller. Derfor jeg ønsker Q100/300 så veldig.  De er perfect size. Men går nok lenge før vi ser noe sånt tror jeg.  Twin Ottern er nok nærmere, men sikkert noen måneder unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden skrev Morten:

Hei :) Du har nevnt dette problemet mange ganger. Og jeg som total amatør og med kun simulator erfaring, hva er det (kort sagt om mulig, til en som ikke kan noe egentlig om turboprop) som MSFS (og andre simulatorer) gjør feil i simuleringen?

Til selve tråden
Personlig har jeg bare lyst på et kort-mellom distanse fly som tar ca 40-60 PAX. Synes caravanen med 14? ikke er realistisk å bruke i Nordnorge, og a32x er alt for stor for mange av flyplassene der.  MSFS har ingenitng mellom 14 og 173 (elns) passasjerer. 
Det savner jeg veldig.  Twin Otter er jo et mindre fly og tar vel 20 pax?, så ikke all verden det heller. Derfor jeg ønsker Q100/300 så veldig.  De er perfect size. Men går nok lenge før vi ser noe sånt tror jeg.  Twin Ottern er nok nærmere, men sikkert noen måneder unna?

ATR-42/72 hadde jo vært gull :-) 

Flight1 hadde (har) jo en ATR-72 500 som fungerte OK. Men de sitter fortsatt på gjerdet og venter på bedre tider - og har ikke produsert et eneste addon til MSFS :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Frank Kristiansen:

ATR-42/72 hadde jo vært gull 🙂

Flight1 hadde (har) jo en ATR-72 500 som fungerte OK. Men de sitter fortsatt på gjerdet og venter på bedre tider - og har ikke produsert et eneste addon til MSFS 😞

De ser slettes ikke dumme ut de.  Er for så vidt ikke så "koko" etter KUN DashQ, da det er mer den type fly jeg ønsker.
40-80 passasjer segmentet som takler korte litt ugjestmilde flyplasser.  

Appropo det. Lurer på hva som er Norges vanskeligste flyplass? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden skrev Morten:


Appropo det. Lurer på hva som er Norges vanskeligste flyplass? hmmm

Valan ved Honningsvåg kommer vel opp på lista? Ellers har vi jo nå stengte Værøy, som ble for værutsatt.

www.youtube.com/watch?v=ifyLtkqgmd0

Endret av MagTvei
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden skrev MagTvei:

Valan ved Honningsvåg kommer vel opp på lista? Ellers har vi jo nå stengte Værøy, som ble for værutsatt.

www.youtube.com/watch?v=ifyLtkqgmd0

Ja det får en si. HEFTIG innflyvning der ja. Ser ikke helt for meg det gå med en A320 gitt. 

Nydelig video. Fantastisk lyd på de flyene der!  Vet mange føler det bare er støy, men for meg er det nesten som "musikk"...  gir ingen mening, men er slik jeg opplever det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Morten:

Hei :) Du har nevnt dette problemet mange ganger. Og jeg som total amatør og med kun simulator erfaring, hva er det (kort sagt om mulig, til en som ikke kan noe egentlig om turboprop) som MSFS (og andre simulatorer) gjør feil i simuleringen?

Til selve tråden
Personlig har jeg bare lyst på et kort-mellom distanse fly som tar ca 40-60 PAX. Synes caravanen med 14? ikke er realistisk å bruke i Nordnorge, og a32x er alt for stor for mange av flyplassene der.  MSFS har ingenitng mellom 14 og 173 (elns) passasjerer. 
Det savner jeg veldig.  Twin Otter er jo et mindre fly og tar vel 20 pax?, så ikke all verden det heller. Derfor jeg ønsker Q100/300 så veldig.  De er perfect size. Men går nok lenge før vi ser noe sånt tror jeg.  Twin Ottern er nok nærmere, men sikkert noen måneder unna?

I hovedsak er mye simulert helt motsatt av hvordan det er i virkeligheten. Propell drag er også fraværende eller alt for lav. Manglende beta range og feather. I tillegg er torque respons aaaaalt for treg, selv om den er bedre enn i P3D og FSX. Ville vært livsfarlig å fly med turbopropfly om torque respons var like treg i virkeligheten som i FS2020. Om jeg ikke tar helt feil er det også mangel på støtte for ulike turboprop motorer. X-plane 11 simulerer turboprop meget bra og er en bra sammenligning. Men usikker på om den støtter flere ulike motortyper. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Morten:

De ser slettes ikke dumme ut de.  Er for så vidt ikke så "koko" etter KUN DashQ, da det er mer den type fly jeg ønsker.
40-80 passasjer segmentet som takler korte litt ugjestmilde flyplasser.  

Appropo det. Lurer på hva som er Norges vanskeligste flyplass? hmmm

Vet ikke om det finnes noen som er kåret til norges vanskeligste, men Hammerfest ligger nok høyt på lista. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Vet ikke om det finnes noen som er kåret til norges vanskeligste, men Hammerfest ligger nok høyt på lista. 

Ikke meningen å spore denne tråden helt av, men :) etter et google søk ser jeg at Sandane er kåret til en av verdens mest skremmende for passasjerene. Antar den da ikke er en walk in the park for piloter heller.
https://www.nrk.no/livsstil/her-er-det-skummelt-a-lande-1.6837530 

Til tråden, håper Twin Ottern kommer snart :D

Endret av Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Morten:

Ikke meningen å spore denne tråden helt av, men :) etter et google søk ser jeg at Sandane er kåret til en av verdens mest skremmende for passasjerene. Antar den da ikke er en walk in the park for piloter heller.
https://www.nrk.no/livsstil/her-er-det-skummelt-a-lande-1.6837530 

Til tråden, håper Twin Ottern kommer snart :D

Sandane ligger nok på topplista sammen med Hammerfest. 

Jeg ser også frem til Twin Otteren til Aerosoft. Men IKKE før Asobo har fikset turbopropen som kommer i sim update 4. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at de vurderer en mer avansert utgave senere:

"And keep in mind we did a Twin Otter Extended before, so while we go for a low price, loads of sales model first, who knows when we see the option for a PC only version that offers more depth at a higher price level."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på dette her blir knallbra etterhvert når turboprop modellen blir fikset og oppdatert. Twin Otter er en av mine storfavoritter. 

Er vi heldige får Aerosoft kanskje Asobo til å gi oss en ordentlig vanndynamikk. Mener det var snakk om det i en av de siste Q&A strømmene. Da kan det bli spennende å fly ute i ødemarken i Alaska for dem som liker bush flyging. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...