Gå til innhold

Båtsfjord,Berlevåg og Brønnøysund på vei!


Anbefalte innlegg

58 minutter siden skrev Bjørn-Henrik Ormø:

Nice! Sånn av interesse, var det noe hellning på noe av landskapet? Threshold til 21 ligger 3 meter over andre enden, ikke så mye men

37 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det vi mangler sårt i FS2020 er fly. Spesielt en DHC8 for å bruke på kortbanenettet. 

Aerosoft sin Twin Otter er i alle fall godt på vei! (Kanskje man kan bruke den classic-båtpakken og få til noen retro flyplasser for å føle seg vel hjemme med den?)

Dash 8 har vært en drøm i nesten to tiår, så lenge at kroppen ikke ville taklet om noen faktisk laget en dugelig 100/200. 

Edit #2: Vi er jo pengesterke nordmenn, sånn stereotypisk i alle fall. Vi burde nesten bare samle penger i en pott og utstede en Dash-8-102 commission til et dugelig selskap. 

 

Endret av WF971 3/4
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Det vi mangler sårt i FS2020 er fly. Spesielt en DHC8 for å bruke på kortbanenettet. 

Enig, en skikkelig DHC8 for korbanenettet er etterlengtet. 

Det mest nærliggende er vel Majestic, 300/200 ligger vel i planene deres. Men iom at de nå etter 10 år enda ikke er ferdige med alle versjonene av Q400 for P3D, og denne sannsynligvis skal lages en MSFS-versjon av, tror jeg vi må måtte vente en del år før det eventuelt kommer noe fra den kanten. 

Men dersom nå Asabo tar tak i turbopropsimuleringen er det jo lov å håpe på at noen andre kommer på ballen og lager en decent 100/200/300. Trenger ikke være helt Majestic-kvalitet (selv om det er det beste), men en god modell innafor de rette parametrene og en god nok systemsimulering hadde holdt for meg.

Er jo og morsomt å leke med tanken på en flightsim.no-initiert community Dash8 100/200 addon! 😁  Vi er vel en del utviklere, 3D-modelerere og piloter med hands on erfaring her?

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Ø.C.H.:

Enig, en skikkelig DHC8 for korbanenettet er etterlengtet. 

Det mest nærliggende er vel Majestic, 300/200 ligger vel i planene deres. Men iom at de nå etter 10 år enda ikke er ferdige med alle versjonene av Q400 for P3D, og denne sannsynligvis skal lages en MSFS-versjon av, tror jeg vi må måtte vente en del år før det eventuelt kommer noe fra den kanten. 

Men dersom nå Asabo tar tak i turbopropsimuleringen er det jo lov å håpe på at noen andre kommer på ballen og lager en decent 100/200/300. Trenger ikke være helt Majestic-kvalitet (selv om det er det beste), men en god modell innafor de rette parametrene og en god nok systemsimulering hadde holdt for meg.

Er jo og morsomt å leke med tanken på en flightsim.no-initiert community Dash8 100/200 addon! 😁  Vi er vel en del utviklere, 3D-modelerere og piloter med hands on erfaring her?

Nå er jeg vel skyldig i at dette går off topic, men helt tangensielt er det jo ikke. :D Jeg behøver heller ikke study level eller en fullstendig FMC. Det viktigste måtte nesten være 2-4 år med vedlikehold i lys av tekniske oppdateringer fra Asobo. Har man noe slikt kontraktfestet, og man evt har klausul om åpen kilde etter x år, så kjøper man ikke nødvendigvis katta i sekken.

Er alltid besnærende å tenke på egne utviklere, men jeg ville skydd en dugnadsmodell som pesten; det skal ingenting til for at noe rakner. Nesten enklere da å forhandle direkte med f eks Aerosoft om utvikling.

Tror glatt jeg hadde spyttet inn ti tusen på et godt ledet, kontraktbasert prosjekt, og man hadde garantert kunne hentet inn 'pledges' e.l. fra internasjonale spillere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...