Gå til innhold

Svensk kortbanetrening i vinterlige omgivelser.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Viggen har imponert flyinteresserte siden begynnelsen av 70-tallet,  og den fortsetter å imponere,  nå også i DCS.  Med sitt kraftige understell,  råsterke motor med reverseringsklaffer og enkelt felt-vedlikehold,  har Viggen vært ryggraden i det svenske Flygvapnet i flere ti-år .  Jeg har en lang og bratt lærekurve før jeg kan utnytte AJS-37 til det fulle,  men begynner å få taket på take off og landinger på korte flystriper i vinterlige forhold.

  

vi2.jpg

vi3.jpg

vi4.jpg

vi5.jpg

vi6.jpg

vi7.jpg

vi8.jpg

vi9.jpg

vi10.jpg

vi11.jpg

vi12.jpg

vi13.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he,  en anelse mer å holde styr på ja,  selv om Viggen er enklere  enn F-16,  F-18  og siste generasjon "fightere".  Artig å testfly "legender" man har vokst opp med,  men jeg har ingen ambisjoner om å lære meg ALT som trengs for å fly i kampsituasjoner.  Da foretrekker jeg WW2 som arena,  og her er tilbudet i DCS formidabelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Ernst K.Furuhatt:

He he,  en anelse mer å holde styr på ja,  selv om Viggen er enklere  enn F-16,  F-18  og siste generasjon "fightere".  Artig å testfly "legender" man har vokst opp med,  men jeg har ingen ambisjoner om å lære meg ALT som trengs for å fly i kampsituasjoner.  Da foretrekker jeg WW2 som arena,  og her er tilbudet i DCS formidabelt :) 

Anbefales å lære deg å fly den i kampsituasjoner. Er ikke så ille som du kanskje tror. Finnes så mye bra opplæringsvideoer på youtube og i simmen at det koster ikke så alt for mange kalorier å komme deg i gang med enkel luft til luft eller luft til bakke. Da blir en helt ny verden og entusiasme åpnet opp, tro meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Anbefales å lære deg å fly den i kampsituasjoner. Er ikke så ille som du kanskje tror. Finnes så mye bra opplæringsvideoer på youtube og i simmen at det koster ikke så alt for mange kalorier å komme deg i gang med enkel luft til luft eller luft til bakke. Da blir en helt ny verden og entusiasme åpnet opp, tro meg ;)

 

Jotakk,  kommer sikkert til å snuse litt på våpensystemene,  men har innsett at dette er tidkrevende å gi seg ut på,  så da blir det i første omgang å prioritere WW2,  som har mer enn nok å by på av entusiasme  :D   Det har vært flere nyttige oppdateringer av både realisme og utseende i det siste,  og mer er på gang.  Har store forventninger til Mosquito`en bl.a.  og jeg begynner endelig å få taket på Spitfire, Mustang og P-47,  men sliter med å beherske Me-109 og Fw-190 .  Måtte bare skifte ut Saitek X-55 Rhino Throttle og Stick  med   Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick og Throttle.  Førstnevnte har vært grei utrustning i P3D4 og MSFS,  men ble for upresis i DCS.  Nå vurderer jeg også å skifte ut Saitek pedalene av samme grunn. Sånn sett koster DCS noe mer,  men man får også mye mer igjen for investeringene man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Jotakk,  kommer sikkert til å snuse litt på våpensystemene,  men har innsett at dette er tidkrevende å gi seg ut på,  så da blir det i første omgang å prioritere WW2,  som har mer enn nok å by på av entusiasme  :D   Det har vært flere nyttige oppdateringer av både realisme og utseende i det siste,  og mer er på gang.  Har store forventninger til Mosquito`en bl.a.  og jeg begynner endelig å få taket på Spitfire, Mustang og P-47,  men sliter med å beherske Me-109 og Fw-190 .  Måtte bare skifte ut Saitek X-55 Rhino Throttle og Stick  med   Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick og Throttle.  Førstnevnte har vært grei utrustning i P3D4 og MSFS,  men ble for upresis i DCS.  Nå vurderer jeg også å skifte ut Saitek pedalene av samme grunn. Sånn sett koster DCS noe mer,  men man får også mye mer igjen for investeringene man gjør.

For en enkel start så kan du jo ta noen av treningsoppdragene som følger med. Da får du er kjapp innføring i det viktigste. Ta en ting om gangen og ikke gå videre før du behersker det skikkelig. Hotas warthog er tingen ja. Skal aldri mer billig plast inn her i huset :P

Skal også bytte ut mine saitek cessna pedaler med noe skikkelig. Blir nok metall og ikke plast denne gangen. Skal ha ordentlig kvalitet denne gangen, selv om saitek pedalene har vært greie nok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gleden av å stå ved siden av en under oppstart på Ørlandet i 2000, og den er rett og slett et brutalt fly på alle måter. Har den i DCS, men ikke flydd den noe særlig. Den er veldig 70-talls generelt, men den er også en av de bedre antiship-flyene som finnes i DCS.

Flotte bilder, som alltid :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...