Gå til innhold

Hamar og Omegn Photogrammetry Scenery


Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp lastet opp mitt Hamar og Omegn Photogrammetry Scenery til flightsim.to, oppdaterer her med link for nedlasting så snart det er godkjent hos flightsim.to.

Edit: Godkjenning skjedde nærmest umiddelbart, scenery'et kan lastes ned her

Det er forholdsvis enkelt å hente ut photogrammetry data fra Google, men har brukt en god del tid på å tilpasse dataene til default scenery med hensyn til både farger og høydejustering samt en del annet, så tenkte det var greit å dele dette.

Det som gjenstår er optimalisering, jeg legger ut en ny versjon hvor scenery'et er bedre optimalisert med hensyn til fps/ytelse så snart jeg får løst noen "Blender utfordringer". Slik det er nå så fungerer scenery'et helt greit uten noen merkbar dropp i fps/ytelse, selv med det meste av relevante innstilliger i MSFS satt til "High", så lenge jeg ikke laster inn flere detaljerte photogrammetry sceneries samtidig. Men dette vil som sagt bli forbedret i en oppdatering senere, det skal være mulig å optimalisere texturer og modell slik at det blir nærmest null dropp i fps/ytelse selv om man laster flere slike sceneries samtidig.

Jeg har dog kun testet på en relativt "High end" PC, AMD Ryzen 3900X CPU, Nvidia RTX 2070 Super GPU og 64MB RAM. Jeg har ingen formeing om hvordan dette vil fungere på PC'er med lavare spesifikasjoner så jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger her.

Selv om dette scenery'et er basert på data som er rettighetsbeskyttet av Google så vil ikke komersiell bruk som dette dekkes av deres "fair use" policy.

Dersom noen finner åpenbare feil eller ting som bør rettes opp så er det bare å si ifra her så skal jeg forsøke å rette opp i det.

Jeg tenkte å ta for meg alle "Mjøsbyene" på tilsvarende måte, og etter hvert også andre steder i Norge som har photogrammetry data tilgjengelig i Google. Så dersom det er interesse for flere slike så kan jeg etter hvert laste opp flere til flightsim.to

Screenshot-01.jpg

Screenshot-02.jpg

Screenshot-04.jpg

Screenshot-06.jpg

Screenshot-11.jpg

Endret av Christer Johansen
  • Like 7
  • Thanks 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...