Gå til innhold

Airline2Sim A320 Cadet Training Program


Jan R. Alexandersen

Anbefalte innlegg

Da er episode 3 (av 28!) unnagjort av Airline2Sims sitt cadet kurs https://www.airline2sim.com/. Med forbehold om at 90 prosent av mine kunnskaper kommer fra et langvarig forhold til ulike simulatorer på PC alene, er jeg mektig imponert over det jeg har sett og lært så langt! Usedvanlig grundig og proft laget, slik jeg ser det. Har jo hatt ulike Airbuser over tid (nå TolIiss a320 og MSFS a320), men har ikke før nå fått tak i det fundamentale forskjellen på Boeing på Airbus. Om interessen er stor nok for et dypdykk i Airbusene, tror jeg dette programmet ikke vil skuffe! Anbefales! 😀

NB! Prisen er £39.99, men du får 5£ i avslag ved å bruke koden FACEBOOK5 (beskrevet på deres Facebookside)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig bra ut! Er fristende å begi seg ut på dette etter hvert. Selv om jeg har holdt på med flight sim i utallige år har jeg aldri tatt bryet å lære meg Airbus og holdt meg til Boeing og PMDG. Men etter noen hektiske kvelder (og netter) i juleferien har jeg begynt å lære meg Toliss A319, må si terskelen for å gå over til airbus er mye lavere enn jeg hadde trodd, og det er utrolig mye mer morsomt når man forstår systemene og kan bruke de på en fornuftig måte. Eksempelvis foskjellen på "mangaged" og "open" descent, å fly under "alternate law" med diverse failures, eller å fly en non precision approach med FPA/ Track (flight path angle). Det er imponerende å se alle smarte funksjoner som er bygget inn i Airbus sine systemer som ikke finnes hos Boeing. Håper det etter hvert kommer en airbus til FS2020 som er på høyde med FS labs eller PMDG sin 737. I så fall er det stor fare for at sistnevnte blir mer eller mindre permanent parkert i hangaren.... 

For de som ønsker å lære seg å fly airbus kan jeg sterkt anbefale følgende you tube kanaler: 

- V1 simulations. 

- A320 home sim pilot. 

Det er aktive airbus piloter som legger ut lettfattelige og veldig godt forklarende videoer om aspekter ved å fly airbus. Kanskje ikke like i dybden som kadett programmet til A2sims, men fortsatt veldig interessant. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...