Ole-Chr Larsen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Jobber med å plassere default oljeplattform i posisjonene til RL plattformer i Nordsjøen/Norskehavet, og kanskje også i områdene ned mot kanalen og på vestsiden av England. Bør dette deles opp i mindre områder eller samle alt i en pakke? Har det noe betydning for ytelsen til simmen om alt er samlet i en pakke i forhold til flere mindre? (forutsatt at alle pakkene er innstallert) På forhånd takk for innspill 🙂 Første versjon med alle norske felt her: https://flightsim.to/file/5794/north-sea-oilrigs 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. januar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2021 Kjempe Nå mangler vi bare noen skikkelige helicopter så kan vi få fart på oljeeventyret 😉 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2021 1 time siden skrev Robert Hulthin: Kjempe Nå mangler vi bare noen skikkelige helicopter så kan vi få fart på oljeeventyret 😉 Det funker visst ikke å lande på de disse riggen så vidt jeg har forstått. Men det blir det forhåpentligvis rettet på når vi får hk i simmen tenker jeg 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 time siden skrev Ole-Chr Larsen: Bør dette deles opp i mindre områder eller samle alt i en pakke? Har det noe betydning for ytelsen til simmen om alt er samlet i en pakke i forhold til flere mindre? (forutsatt at alle pakkene er innstallert Mener jeg har lest flere steder at det ikke har noe å si at det ligger i en pakke. Pratisk sett er det jo uslåelig å slippe å forholde seg til mange pakker! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Ser ut som en flott pakke. Men komplett ubrukelig annet enn eyecandy så lenge vi ikke har helikoptre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2021 21 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Ser ut som en flott pakke. Men komplett ubrukelig annet enn eyecandy så lenge vi ikke har helikoptre. Har du helt rett i, men Flightsim 2020 er jo like mye eyecandy som simulator...... For meg er øker det realismen betraktelig å se plattformene fyke forbi når jeg tar meg en kjapp tur til Shetland. Og helikopter kommer etter hvert er det sagt. Det er jo opp til en selv om en bryr seg med å installere eller ikke 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 time siden skrev Ole-Chr Larsen: Har du helt rett i, men Flightsim 2020 er jo like mye eyecandy som simulator...... For meg er øker det realismen betraktelig å se plattformene fyke forbi når jeg tar meg en kjapp tur til Shetland. Og helikopter kommer etter hvert er det sagt. Det er jo opp til en selv om en bryr seg med å installere eller ikke 🙂 Det er jo både gøy og nyttig å ha noe å se på på vei over dammen... Om ikke annet, så er de gode VFR-punkter. :-) Når det gjelder en eller flere pakker, så er jo dette opp til deg. Greit å ha plattformer tilknyttet ett land i en pakke kanskje, så kan folk selv velge hva de vil ha. Morsomt addon forøvrig :-) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Bra addon dette, og takk til makerne. Selv har jeg vært på Ekofisk den siste måneden, og vi har som supplybåt levert og gått mellom 6-7 rigger daglig, sabla stress og gretne matroser, nå og da en sur elektiker (meg) også. Fint dette kommer på plass, for når man ser det fra mitt ståsted er opplegget gigantisk, svære byer uti der med tusner av mennesker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Uansett om SDKen på sikt vil tillate landbare helidekk eller ikke tipper jeg at alle i én pakke vil være det greieste og ikke by på for mye performace-trøbbel. Det gjorde det i alle fall ikke for XP11 og P3D/FSX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 Har vært noen turer over med egen seilbåt. Det er ingen plass man føler seg trygger og overvåket under vegs enn midt utpå i plattformbyen. Det blir én pakke som dekker alle olje/gass-installasjoner på norsk og engelsk sokkel, også de i Irskejøen og kanalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 Ny versjon 2.0 lastet opp. Dekker nå også alle britiske innstallasjoner. Ca 440 objekter er plassert. https://flightsim.to/file/5794/north-sea-oilrigs 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 11. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2021 Da har jeg fått med danskene også 😀 20 danske installasjoner kommet med. Versjon 2.1 https://flightsim.to/file/5794/north-sea-oilrigs 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.