Gå til innhold

Livet på Nelli`s


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Nærmere bestemt Nellis Air Force Base,  for anledningen F-15C,  og siste innspurt av gratis-prøver av DCS-fly.  Må bare innrømme med en gang,  jeg har knapt rukket å lære meg det aller nødvendigste for minimum testflyvning,  men nok til at dette har gitt mersmak  :D   

f1.jpg

f2.jpg

f3.jpg

f4.jpg

f5.jpg

f6.jpg

f7.jpg

f8.jpg

f9.jpg

f10.jpg

f11.jpg

f12.jpg

f13.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Ernst. Har ikke benyttet meg av gratis prøveperioden i DCS. Har foreløpig nok med å sette meg inn i A-10C, men det går fremover. Litt finpussing av navigering, så kan våpentrening starte. Det er ikke bare å ta opp igjen komplisert våpentrening på kampfly når man forlot Falcon 4 på starten av 2000 tallet. Det er lenge siden det 🤪

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Rune Gustafson:

Herlig, Ernst. Har ikke benyttet meg av gratis prøveperioden i DCS. Har foreløpig nok med å sette meg inn i A-10C, men det går fremover. Litt finpussing av navigering, så kan våpentrening starte. Det er ikke bare å ta opp igjen komplisert våpentrening på kampfly når man forlot Falcon 4 på starten av 2000 tallet. Det er lenge siden det 🤪

Rune_G

Navigasjon er det superenkle... ikke meningen å ødelegge selvtilliten din men 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Navigasjon er det superenkle... ikke meningen å ødelegge selvtilliten din men 🤪

Nå må du huske på, Jan Reidar, at jeg runder 75 år i år, og da kan også det "superenkle" bli vanskelig. For undertegnede er dette egentlig en test på om hodet fremdeles er der eller om alderen preger for mye. Jeg kom i sin tid, dog betydelig yngre, langt i Falcon 4. På den andre siden er du vel egentlig diskvalifisert når det gjelder vurdering av navigasjon overfor undertegnede som superenkelt all den tid du er yrkesflyger🙄

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Herlig, Ernst. Har ikke benyttet meg av gratis prøveperioden i DCS. Har foreløpig nok med å sette meg inn i A-10C, men det går fremover. Litt finpussing av navigering, så kan våpentrening starte. Det er ikke bare å ta opp igjen komplisert våpentrening på kampfly når man forlot Falcon 4 på starten av 2000 tallet. Det er lenge siden det 🤪

 

Falcon 4 var fantastisk med sin dynamiske kampanje og meget bra simulert F-16 ,  og her snakker vi om 20 år siden  !?!?  Selvfølgelig er DCS kommet mye lenger,  både visuelt,  med navigasjon og ikke minst av våpensystemer. Faktisk så mye lenger,  at det nærmer seg et slit å sette seg inn i alle systemer man må takle for å beherske de forskjellige flytyper  :D .  For min del er jeg mest opptatt av å forenkle tilnærmingen til DCS med å lære meg det nødvendigste for å fly modellene sånn noenlunde bra,  så får våpentreningen komme etter hvert. Det er jo et fantastisk utvalg av spennende flytyper å velge blant,  så det var Julaften (  bokstavelig talt ) da DCS frigjorde alle flyene for en gratis prøveperiode :D .  Rakk ikke å komme gjennom alle,  men nok til at det kommer til å koste når prøveperioden nå er over.......   

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

nydelig som alltid! Utrolig flotte bilder, og morro å se at du tok en tur med Eagle'n 

Takk takk :)  Joda Eagle`n har æ jo sett mange ganger i Bodø,  og har vært mektig imponert hver gang,  så den fristet til å ta en prøvetur.  Flyr veldig bra i DCS,  men æ fant få "klikkbare" punkter i cockpit,  så æ måtte signe det meste som snarveier til throttle og joystick  (??).  Er det fordi det er en gammel modell,  og at den ikke ER bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, Eagle'n er en av FC3-modulene, og de har få eller ingen klikkbare punkter i pit'en i motsetning til f.eks. F-16/F-18 eller A-10C'en, hvor (nesten) ALT er klikkbart.

FC3-modulene pleier også å ha en litt mindre presis flightmodel til sammenligning med det du finner i full-fidelity-modulene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Stemmer det, Eagle'n er en av FC3-modulene, og de har få eller ingen klikkbare punkter i pit'en i motsetning til f.eks. F-16/F-18 eller A-10C'en, hvor (nesten) ALT er klikkbart.

 

Det ante meg,  da blir det ingen handel av F-15C.  Men jeg har jo Viggen allerede,  og den holder meg opptatt ei god stund framover :D .  Forresten,  jeg er jo egentlig midt i WW2 ,  og her er det mye spennende på gang  :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt:

 

Det ante meg,  da blir det ingen handel av F-15C.  Men jeg har jo Viggen allerede,  og den holder meg opptatt ei god stund framover :D .  Forresten,  jeg er jo egentlig midt i WW2 ,  og her er det mye spennende på gang  :D 

Den koster jo dog rundt 80 kroner, og det må jeg jo si at den er verdt. Den mangler jo bare litt mer avansert flymodell og dyptgående våpensystemer samt klikkbar cockpit. Ellers er den jo et greit sted å starte :) Dessuten er det ikke så mye flipping av brytere i cockpit når man flyr jagerfly, det meste er mappet opp til hotas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.1.2021 klokken 11.25 skrev Ernst K.Furuhatt:

 

Falcon 4 var fantastisk med sin dynamiske kampanje og meget bra simulert F-16 ,  og her snakker vi om 20 år siden  !?!?  Selvfølgelig er DCS kommet mye lenger,  både visuelt,  med navigasjon og ikke minst av våpensystemer. Faktisk så mye lenger,  at det nærmer seg et slit å sette seg inn i alle systemer man må takle for å beherske de forskjellige flytyper  :D . 

Har i tillegg til DCS installert Falcon 4.0 med Benchmark Sims 4.35 patch som ble utgitt 20.desember 2020. Begynner å bli en ganske avansert simulator og kan over hodet ikke sammenlignes med den opprinnelige Falcon 4.0. Patch 4.35 er en selvstendig videreutvikling som har BMS har gjort fra tidlig på 2000 tallet og frem til i dag. Legger ved et par bilder fra dagens test. 

2021-01-06_152851.png

2021-01-06_153255.png

2021-01-06_153743.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...