Gå til innhold

Alt for sensitiv pitch!


Sauron

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Saitek Flight Yoke System som jeg bruker til FS2020. Etter siste oppdatering har jeg problemer med at pitch up (altså drar i stikken) er alt for sensitiv. Har prøvd å justere med det ser ikke ut til å virke. Når jeg er på simulatoren og ser på høyderoret når jeg drar i stikka så ser det ut som at det plutselig gjør et "stort" utslag. Motsatt vei går det mer gradvis og jevnt. Noen som opplever det samme og som ev. har en fix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med potmeteret i stikka muligens? Evt. har du prøvd å kalibrere stikka i windows og i simmen? Hatt tilsvarende problemer selv tidligere når stikka har begynt å takke for seg, saitek er ikke kjent for å ha den beste kvaliteten. Hadde samme stikke som deg for noen år siden som jeg solgte. Skal du bruke yoke i simmen så er minstekravet en honeycomb etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har sjekket stikka på bla. x-plane og den fungerer normalt der. Den fungerer også normalt i FS2020 når jeg er inne på sensitivity og justerer der. Når jeg drar sakte i stikka så er utslaget der gradvis. Samme når jeg skyver på stikka. Når jeg er inne i simulatoren ser jeg at høyderoret gradvis beveger seg når jeg skyver i stikka, men når jeg drar i stikka skjer det ikke noe med høyderoret før etter en viss tid og da med et plutselig utslag. Problemet er da ved take-off og flare under landing hvor man får stall warning ++ pga at det blir et for stort utslag. Var ikke problem før jeg startet FS2020 nå etter siste oppdatering...

 

Endret av Sauron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Dag Baardsen:

Kan være problemer om du bruker mods. Ser f.eks. at A320NX har mye av det samme problemet med rudder på under 20% throttle og at det da hjelper å slå av autothrottle mens man er på bakken. Kan det være en mod som forårsaker dette, tro?

Jeg bruker ikke noe mods og for meg er A320 en av modellene som utrolig nok fungerer greit nok med dette problemet. De andre som jeg bruker mye (TBN, Longitude) er nærmest ubrukelig med dette problemet.... F*** så irriterende med at det fikses noe og så genereres det x-antall nye feil for hver oppdatering........jaja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Sander Johansen:

Har du sjekket sensivity oppsettet ditt? Det kom et par nye parametere ved siste patch....Har samme yoken som deg (+ throttle og ror) og måtte tweake litt før det "satt"

 

Er det noe spesifikt du tenker på der? Har redusert sensitivity med 80% på pitch up uten at det hjalp så voldsomt. Som sakt går det smooth i sensitivity oppsettet men ser tydelig at høyderoret plutselig spretter opp når jeg drar sakte i stikka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...