Gå til innhold

Mas om skog og strender


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Er et noen som har funnet litt bedre utseende på skogen i FS2020? Jeg synes at disse blomkål-trærne ser litt rare ut.

Og hva med at sjø og nå, med opsjonen snø, så trekker vannet og isen (?) seg litt oppover land.

Men jeg har ikke sett at landet vårt har blitt dekker med snø før nå. FLOTT! Mine innstillinger feil, eller ny opsjon med de siste oppgraderinger? Imponert over at fjordene blir islagt (kanskje litt i meste laget) men lengre ut med mindre brakkvann så ligger isflak ut etter fjorden. Imponert!

Isflak.png

Endret av Inge Jenstad
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø og is var nytt i desemberoppdateringen. Dette med at vannet trekker seg oppover sidene skjedde i patchen før det, tror jeg. Jeg antar at det var en bivirkning av at de gjorde endringer i kystlinjealgoritmene for å få fremhevet effektene av langgrunne strender og synlig sjøbunn rundt øyer og lignende. Det har absolutt blitt styggere i norske fjorder.

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Snø og is var nytt i desemberoppdateringen. Dette med at vannet trekker seg oppover sidene skjedde i patchen før det, tror jeg. Jeg antar at det var en bivirkning av at de gjorde endringer i kystlinjealgoritmene for å få fremhevet effektene av langgrunne strender og synlig sjøbunn rundt øyer og lignende. Det har absolutt blitt styggere i norske fjorder.

Enig i det, de høye kystlinjene kan vel også skyldes endringer i mesh for å forbedre innsjøer, som tidligere lå alt for høyt i forhold til terrenget ellers.

Vannet oppover langs kystene og spikes over hele verden er vel det mest ødeleggende akkurat nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...