Gå til innhold

Rimelig "gaming" pc?


mofasabaloo

Anbefalte innlegg

Hei. Noen datakyndige her? Jeg er ikke. Var veldig aktiv her på forumet før og tenker å starte opp igjen. Trenger litt hjelp før jeg investerer i noe som ikke funker.

Tenkte å kjøpe en rimelig pc i første omgang for å kunne game litt, men vet ikke om disse er i stand til å kjøre simmen bra?

Kan en HP PavG i5-8400 kjøre simmen på god grafikk og fps? Eller må jeg investere i litt kraftigere - i så fall hvor kraftig?

 

NVIDIA GeForce GTX 1050

Core i5 2.8  GHz, 8GB RAM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Min erfaring med HP er at disse har begrensninger med hensyn til oppgradering av både hardware og software,de er på en måte "låst" til den eksisterende konfigurasjonen. Vet ikke hvilken simulator du sikter etter,men pc'en du tenker på å kjøpe er sannsynligvis denne:
HP6900002NO

Denne maskinen består av en i5 8400 på 2,8 GHz og 8 GB RAM og et 1050-kort med 2GB videominne og en SSD på 256 GB og Win 10 home.180W PSU.Dette holder ikke,for å si det enkelt.Du bør opp på en CPU rundt 4 GHz med ekstra kjøler,minst 16 GB RAM,skjermkort med 8 GB minne (Radeon er i skuddet for tiden),SSD på minst 500GB(men helst mer),gjerne Win10 premium,PSU på over 650 Watt....bestiller du og konfigurerer en Komplett-PC havner du fort over 20.000 kr.(Kan jo kanskje finne en brukt gamer-pc på finn)

mvh Jan Tore

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Spørs jo også litt på hvilken sim du skal satse på og hvilke forventninger til ytelse du har. PC du nevner her har svak ytelse og vil nok ikke kunne levere resultat som det meste av det du ser av screenshots og videoer her inne. Også veldig viktig det som sies om låst konfigurasjon.
Hvis budsjett er rundt 9000 ville jeg sett etter en PC på finn.no med høyere spesifikasjon. Pass bare på å ikke betal for mye. Ser at det er mange med skrudde forventninger til pris på gamle rigger.
Min hoved PC kjøpte jeg også på finn, men hadde grafikkort og power fra en gammel PC. Virker kanskje som det kan bli litt terskel å sette sammen PC selv for deg, men det er faktisk ikke noe hokkus pokkus. 
Her er et forslag du kanskje burde kunne prute en tusenlapp på: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179341631

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...