Gå til innhold

Annerledes-jula


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mye ble annerledes denne jula,  også for mange av oss flysimmere.  MSFS  halter videre,  men har staket ut en spennende kurs.  For min del  sitter jeg mye på gjerdet og følger med,  men har også begynt å få opp øynene for DCS.  Har så smått begynt å få taket på WW2-modulene,  men er også å snuser på nyere flyhistorie.  Da passer det bra med  " Winter Sale 2020 and Free to Play ",  en gyllen mulighet for å testfly spennende moduler . Her noen tilfeldige sjåtts fra Julen 2020.  Snart Godt Nytt År  :)  

 

ju1.jpg

ju2.jpg

ju3.jpg

ju5.jpg

ju6.jpg

ju7.jpg

ju8.jpg

ju9.jpg

ju10.jpg

ju11.jpg

ju12.jpg

ju13.jpg

ju14.jpg

ju15.jpg

ju16.jpg

ju17.jpg

ju18.jpg

ju19.jpg

ju20.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Aslak Iversen:

En god kobinasjon av utrolig bra og helt på trynet. Det største problemet er de veldig begrensede maps de har. Om du er kjent i området så skal du ikke langt utenfor senter før det blir helt ugjenkjennelig. Modellene er sykt bra og også vanskelig å mestre på en brukbar måte. 

Tja, Syria-mapet er f.eks 600 x 500 km, og er i ferd med å utvides til å inkludere Kypros - det er mer enn stort nok for min del, begrenset hvor interessant det er å fly rett frem på autopilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Fredrik Edvardsen:

Tja, Syria-mapet er f.eks 600 x 500 km, og er i ferd med å utvides til å inkludere Kypros - det er mer enn stort nok for min del, begrenset hvor interessant det er å fly rett frem på autopilot.

Ja, skal være enig i det. DCS er combat sim og tilbyr en helt annen måte å fly på enn i f.eks X-plane eller FS2020. Her er det krigssimulering for alle pengene. Liker du å navigere, fly over hele verden og fly rett frem på autopilot så er kanskje ikke DCS rette valget. Når det er sagt så er jeg til dels enig i at det er litt få kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

WW2-mapet er mer enn nok for min del og Syria-mapet  er "gigantisk" til sitt bruk.  Og en fordel for meg som nybegynner ( i DCS ),  er alt det nye man må sette seg inn i,  her blir man ikke utlært med det første :D   Flysimulering for min del,  er å kjenne på flyfeelingen til de forskjellige historiske flytyper,  og da spesielt warbirds fra WW2.  Her skinner DCS som Betlehems-stjerna, og er langt forbi både IL2,  P3D4-5 og MSFS2020.  Jeg synes også det er spennende å utfordre nyere flytyper,  men til syvende og sist er det spørsmål og hva man har tid til å prioritere.  Kvaliteten er allerede over min kompetanse,  og fremdeles under utvikling,  så det er litt av et luksusproblem å forholde seg til.   

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Aslak Iversen:

Mapstørrelsen er ikke problemet, men at detaljene blir dårligere og dårligere ut mot «kantene». Er det en grense noen steder, eller blir det bare grøt om man fortsetter i én retning?

Så fort du er utenfor det som anses som kjerneområdet i kartet, så vil resten bli generert via autogen. Kartet blir ikke grøt, men det blir ganske flatt og uten de helt store tingene å gjøre.

PG og Syria er et steg i riktig retning. Kaukasus er fortsatt ganske stort, men også ganske begrensa siden det er 15+ år gammelt nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...