Gå til innhold

Ironsim - ENVD Vadsø


Christer Johansen

Anbefalte innlegg

Enig at freeware ikke står mye tilbake fra payware, men uten å ha testet selv, ser utvikleren av freewareutgaven ikke liker vinterutgaven av ENVD, hvordan er denne i forhold til paywareutgaven? Eneste grunnen til å gå payware er visst denne er MYE bedre en gratis...vinterutgaven er tross alt noe viktig når vi snakker flyplasser lokalisert langt nord,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironside är 100 MB och freeware 4 MB, måste ju vara någon skillnad :) Förmodligen använder freeware mest "default byggnader". Jag köper Ironside tillägget.

Tillsammans med payware Berlevåg och Båtsfjord från onfinal.dk blir det en fin region att flyga. Förhoppningsvis gör dom även payware Kirkenes för MSFS då de redan har en P3D version av den.

 

Endret av mikced76
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2021 klokken 22.01 skrev Tom Gulli:

Kult hvis du tester begge både sommer og vinter og rapporterer tilbake...gjerne med screens:-)

Heihei o/ Jeg lagde ENVD (som er 1.3 nå i februar) og så ikke denne tråden før nå.

 

Jeg var glad for å se BV og BS fra onfinal som har ganske fine custom bygg, men jeg kjøpte aldri ENVD. Den ser faktisk ganske ræl ut, helt flat rullebane på en klippe-flyplass :(. Hadde vært gøy å bare smelte Ironsim sin sammen med min egen, for min har veldig mye custom terreng, høydedata, ganske circa perfekte lys (det er stort problem i MSFS å lage lys men det er så bra som det blir nå tror jeg) m.m. Litt dramatisk fall på sørsiden av 25 men det blir framtidig oppdatering på, tror jeg.

 

Når jeg skrev på .to at freeware ikke så så bra ut på vinteren er det "ikke bra" på samme måte som payware. Jeg ville sagt de KAN ikke være bra pga hvordan snø håndteres i MSFS. De har ingen større forskjeller, bortsett fra at MSFS ennå ikke lar snøen dekke farger på 'RWY AHEAD'-markører. Jeg er ikke så glad i MSFS sin snøløsning. Man kan vurdere det selv her: https://imgur.com/a/EwhVVjw

 

Eneste løsningen på snøproblematikken (at maling vises gjennom) fra min side er å ha en helt egen versjon av flyplassen uten noen linjer eller markører, med én tekstur for både rullebane og taksebane, som om snøen er skikkelig kram-tjukk. Kanskje med brøytekanter og greier. Ikke utenkelig, for snø er viktig for oss! Men det må mer tips til for så motivert er jeg ikke ennå :D

Et annet, litt overordnet problem er at lyset i nord akkurat nå er ca samme fargen som smog-fylte Paris og blir helt urealistisk lillagult. Man har ikke helt samme følelsen av tørr, ren vinterluft (og på Varangerhalvøya er den drittørr).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kjøpte Iron Sim sin utgave, og æ avinstallerte den med en gang æ så rullebanenummer. Vadsø hadde rwy 8 og og 26, men det ble bytta til 07 og 25 for ikke så altfor lenge siden. Iron Sim sin utgave har fortsatt gamle banenummer, så inntil dem blir oppdatert går æ nok for freeware. En an ting å merke e at terminalen i Vadsø ble malt hvit for omkring to år siden, så der vinner WF971 sin versjon igjen

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...