Gå til innhold

Patch 1.12.13.0 er ute


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Og med dette opplever jeg for første gangen trøbbel etter oppdatering: Cockpiten til CJ4-en (som jeg endeleilg begynner å lære meg) er borte. Dette skyldes noe rusk i samspillet mellom modden til Working Title og deres siste oppdatering (som var fabelaktig!) og nyeste MSFS-patch. Working Title er klare over problemet, så foreløpig er det bare fjerne modden til de har løst det. Oh well :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden skrev Morten Isaksen:

Etter første flygning så kommer jeg ikke tilbake til hovedmenyen. Flightsimulator bruker 25% cpu og ingen ting skjer. Måtte Kille programmet etter noen minutter. Andre som opplever det samme?
 

Ser ut til at det er enten A32NX, C152x, cj4 eller G36 som skaper problemer. Fikk ikke startet MSFS igjen etter oppdateringen og den brukte uendelig tid for å bli ferdig med lastingen og henger med 25% cpu. Fjernet de 4 mappene og den starter raskt opp igjen. Starter flytur og hopper raskt tilbake til meny som før.  

Ser nå ut til at det er snø der det er snø :) 1048381984_Skjermbilde2020-12-22220723.png.4e33d1806b9b918da5a28b343dc59509.png 
 


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Chr. L:

Og med dette opplever jeg for første gangen trøbbel etter oppdatering: Cockpiten til CJ4-en (som jeg endeleilg begynner å lære meg) er borte. Dette skyldes noe rusk i samspillet mellom modden til Working Title og deres siste oppdatering (som var fabelaktig!) og nyeste MSFS-patch. Working Title er klare over problemet, så foreløpig er det bare fjerne modden til de har løst det. Oh well :)

CJ4-oppdatering er allerede ute (!)
https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages/releases/tag/cj4-v0.8.2

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det har "sneket seg inn" en eller annen form for mesh-oppdatering for Norge også. Jeg tok en runde rundt ENST/Sandnessjøen, og tidligere har halve fjellveggen på vestsiden av De Syv Søstre manglet fra begynnelsen av bukten og nordover. Nå så dette helt strøkent ut med en komplett fjellformasjon akkurat der den skal ligge.

Jeg fjernet også fix'ene for innsjøer for hele Norge og mesh'et for Finland som nylig dukket opp, og ting så faktisk meget bra ut default - så NOE har skjedd 🙂 

Oppdaget at noe manglet på Røros-sceneryet mitt Fordi det ikke dukket opp noen parkeringsplasser, men de ligger der med en litt feil prioritering. Mulig denne må justeres i forhold til når default scenery lastes. Hele plassen hadde plutselig fått en standard-texture som dekket over apron og diverse ting.

Bilde 2 er fra Røros og de to andre fra Sandnessjøen.

Microsoft Flight Simulator 22.12.2020 23.20.20.png

Microsoft Flight Simulator 22.12.2020 23.39.39.png

Microsoft Flight Simulator 22.12.2020 23.21.16.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden skrev MagTvei:

Synes ikke terrenget ble så mye bedre, forsatt masse "spikes" og vannproblemer, f.eks. sydvest for Voss. Prøvde også med tom Communitymappe, men det hjalp ikke.

Ja, jeg har det samme rundt Voss, så mulig de har endret dette litt selektivt. Så i alle fall mye bedre ut rundt ENST og ENRO på de turene jeg hadde der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg hadde screenshot for bugreport fra release så er her sammenligning i forhold til etter patchen sør for Sogndal. Stor forbedring.

Microsoft Flight Simulator 8_22_2020 8_02_57 AM.jpg

 

Men samtidig så kan det bekreftes at høydekurven langs vannlinjen i fjordene har blitt langt styggere. Nyeste øverst, release nederst.

 

1555312470_MicrosoftFlightSimulator12_23_202011_33_16PM.jpg.2c4416e4d8c302a6d67dd7fab0830722.jpg

Endret av Kjetil Garpestad
la til et bilde til
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen kollosale peaker etter update. Prøvde å fly mot noen i går, og da forsvant de når jeg kom på kort distanse. DEtte var ikke de vanlige høydedragene med vann på toppen som jeg har sett tidligere, men langt mer massive og høyere.

Siden de "poppet" bort etterhvert lurte jeg på om feilene kunne oppstå på andre steder for andre brukere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om VR kompatibilitet var det viktigste denne gangen. Det er også gjort mange oppdateringer på standard flymodellene. Fortsatt dessverre ett skritt frem og to tilbake. Men Asobo skal ha ros for hyppige oppdateringer og videreutvikling. Mange av disse oppdateringene ligger i en kalender. Det ser ut til å bli travelt i januar: https://www.flightsimulator.com/development-roadmap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Geir Teigo:

Jeg fikk noen kollosale peaker etter update. Prøvde å fly mot noen i går, og da forsvant de når jeg kom på kort distanse. DEtte var ikke de vanlige høydedragene med vann på toppen som jeg har sett tidligere, men langt mer massive og høyere.

Siden de "poppet" bort etterhvert lurte jeg på om feilene kunne oppstå på andre steder for andre brukere? 

Så det samme nær Kirkenes. Det "tagger" langs kysten, men de forsvinner og jevner seg ut når du kommer nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden skrev Jan Ove Larssen:

Hei!

Andre som har opplevd at siste patch gir CTD ved oppstart? Jeg kommer ikke lenger enn til bilde av det "grand canyon"-aktige motivet før lyden klipper litt og jeg blir sendt tilbake til windows... Irriterende. Har aldri vært borte i dette før. 

Prøvd å flytte ut alt innholdet i Community-mappa og se om det gir samme resultat? Kan være et addon som lager problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 timer siden skrev Jan Ove Larssen:

Hei!

Andre som har opplevd at siste patch gir CTD ved oppstart? Jeg kommer ikke lenger enn til bilde av det "grand canyon"-aktige motivet før lyden klipper litt og jeg blir sendt tilbake til windows... Irriterende. Har aldri vært borte i dette før. 

Forsøk denne guiden:

https://forums.flightsimulator.com/t/walkthrough-avoiding-ctd-s-community-troubleshooting-guide/233847 

Bruker du flere skjermer? Jeg hadde problemer med at simmen frøs, noe som skyldtes en HDR kompatibel skjerm og en som ikke var det. Slo av HDR i windows og i simmen og har ikke hatt problemer med heng eller CTD siden det.

Lykke til, jeg vet hvor frustrerende dette er.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...