Gå til innhold

Hvilken simulator passer meg?


Varvik

Anbefalte innlegg

Hei, 

Fløyet siden flight sim 98 kom ut, har fulgt med på utviklingen både software og hardware. Gledet meg enormt til MSFS 2020, skuffelsen ble stor i går da jeg kom over en artikkel som omhandlet fremgangen for utviklerne  bak MSFS 2020, som antar at helikopter vil bli implementert i 2022. 

 

Jeg flyr hovedsakelig helikoptre, siden MSFS ikke har dette som valg så bruker jeg Xplane 11, enn så lenge. 

I Xplane har jeg kun funnet Xrotors sin AW169 som jeg synes er bra, og i den anledning lurte jeg på om P3D er verdt pengene for meg om jeg skal fly helikoptre? Siden jeg som regel flyr VFR er scenery viktig for meg, forstår jeg det riktig at alle addons jeg hadde til FSX kan brukes på P3D? I FSX har jeg en helt sinnsyk samling av addons av flyplasser, områder og helikoptre. Vil det jeg har fra ORBX til FSX også fungere i P3D?

 

Er P3D mye bedre enn FSX grafikk og simulatormessig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Jeg er klar over at grafikken er noe helt annet enn hva MSFS, nå står det egentlig mellom å fortsette med xplane 11, eller kjøpe prepar 3d. Spørsmålet er egentlig, er det verdt å kjøpe prepar3d når jeg har xplane? Flight sim 2020 kommer jeg til å bruke når de har helikoptre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ikke greie på helikopter, men X-plane går vel for å være den beste simulatoren for roterende vinger. 

Ville ikke investert i P3D/FSX. Ville heller investert tid på å laste ned Ortho for X-plane, eventuelt investert penger på ORBX sine True Earth-produkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med ORBX når det gjelder FSX, problemet med Xplane er at det er lite å hente for Norge sin del, både på True earth og Orhto for Nord Norge hvor jeg som regel flyr. Har lastet ned Norway pro scenery og aerosoft Tromø blant annet men er allikevel ikke helt fornøyd. ORBX gjorde susen for FSX i allefall. 

 

Innser at jeg antageligvis må vente til MSFS kommer med helikoptre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Varvik:

Hei, 

Fløyet siden flight sim 98 kom ut, har fulgt med på utviklingen både software og hardware. Gledet meg enormt til MSFS 2020, skuffelsen ble stor i går da jeg kom over en artikkel som omhandlet fremgangen for utviklerne  bak MSFS 2020, som antar at helikopter vil bli implementert i 2022. 

 

Jeg flyr hovedsakelig helikoptre, siden MSFS ikke har dette som valg så bruker jeg Xplane 11, enn så lenge. 

I Xplane har jeg kun funnet Xrotors sin AW169 som jeg synes er bra, og i den anledning lurte jeg på om P3D er verdt pengene for meg om jeg skal fly helikoptre? Siden jeg som regel flyr VFR er scenery viktig for meg, forstår jeg det riktig at alle addons jeg hadde til FSX kan brukes på P3D? I FSX har jeg en helt sinnsyk samling av addons av flyplasser, områder og helikoptre. Vil det jeg har fra ORBX til FSX også fungere i P3D?

 

Er P3D mye bedre enn FSX grafikk og simulatormessig?

 

Vil tippe helikoptre er på plass sommeren/høsten 2021 i FS2020. I mellomtiden vil jeg anbefale enten X-plane eller DCS om du liker helikoptre og ønsker realisme. P3D eller FSX ville jeg skydd som pesten om du liker å fly helikopter grunnet dønn urealistiske flymodeller. Har også hørt at Aerofly FS2 har bra helikopter simulering, men den har jeg aldri prøvd. Foreløpig er det vel bare ett eller to helikoptre i den simmen. Kort fortalt, liker du helikopter og ønsker realisme har du to muligheter, X-plane eller DCS.

Grafikkmessig er P3D minst 10-12 år tilbake i tid. Noen forbedringer over FSX, men mange lysår bak FS2020. Du kan få den noenlunde ved hjelp av tonnevis med addons, men er ikke verdt det. Helikoptersimulering er helt ræva for å si det mildt. X-plane har demoversjon som du kan prøve gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...