Gå til innhold

Fullstendig krasj når jeg starter flight....


Ole-Chr Larsen

Anbefalte innlegg

Har flydd relativt uproblematisk siden fs 2020 ble lansert.Har vært super fornøyd og imponert til tross for en del bugs og rare feil. Også siste patch 1.11.6.0 ble installer problemfritt.

Men på torsdag, når jeg skulle ta en liten kveldstur, startet innstallasjon av patch 1.11.6.0 på nytt. Tilsynelatende innstallert uten feil, men når jeg nå skal starte flighter så fyser bildet sekunder etter flighten er lastet og FS må tvangsavsluttes med CTRL ALT DEL. 

Har fjernet alt i community mappen, plugget ut alle USB kontrollere, reinnstallert FS2020, grafikkdrivere, visual C+++ pakker, disablet alle oppstartprogremmer, slått av antivirus osv - men fortsatt samme problem.

Nå er det rett før hele riggen til 30 lapper går på hode ut vinduet og jeg avbestiller Honycomb throttle fra Komplett.... 😡

Alle gode råd mottas med stor takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagret en flight? Dette var problemårsak før i tiden. Ellers er det en tråd her om "ny" patch. Det er ikke samme som innstalleres på nytt, kun navdata updates. Det klages allerede på at også hver navdata update bør gi et nytt patchnummer. Enten det eller det bør klart fremgå at det er kun en navdata update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Andrew Thomsen:

Du har ikke lagret en flight? Dette var problemårsak før i tiden. Ellers er det en tråd her om "ny" patch. Det er ikke samme som innstalleres på nytt, kun navdata updates. Det klages allerede på at også hver navdata update bør gi et nytt patchnummer. Enten det eller det bør klart fremgå at det er kun en navdata update.

Kom nok litt mer enn bare navdata i siste patch selv om de påstod det. Det var 3 pakker, og kun den siste var navdata - og hele greia var på over 1GB (til sammenligning er Navigraph Navdata på til sammen 70MB). Ellers enig i at det ikke koster dem mye energi å legge på et tall i patchnummeret 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en ny patch 1.11.7.0 i går uten at det hjelper på mine problemer. Har ikke hatt så mye tid til feilsøking de siste dagene, men funnet ut at i hvert fall Bush missions fungerer. Så da ble det en fin Alaskatur på meg. Så langt fryser simmen kun når jeg starter flight fra kartet. 

Den 8.12.2020 klokken 0.39 skrev Andrew Thomsen:

Du har ikke lagret en flight? Dette var problemårsak før i tiden.

Ikke den siste tiden i hvert fall - søkte etter .flt filer, men fant kun noe som ser ut til å være default fra simmen, så de gjorde jeg ingenting med.  

Har brukt Navigraph Navdata, men disse blir vel installert i  Community folderen. Den er for tiden tom, så jeg er vel på default FS navdata regner jeg med. Har heller ikke funnet noe som tyder på at Navigraph skulle føre til krasj. Har fungert uten problemer tidligere hos meg i hvertfall.

Fant gode feilsøkingsguider her, så får bruke noen timer på dette når jeg får tid. 

https://forums.flightsimulator.com/t/walkthrough-avoiding-ctd-s-community-troubleshooting-guide/233847 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg løsningen på mine problemer. Lenke til guiden jeg brukte i min post over.

Disse innstillingene gjorde susen 😃

6. Set the Affinity of MSFS2020 in Task Manager: 2055506891557740368-20.png

Here you specify which CPU cores MSFS2020 will use. This can help, because you give other applications and windows more space to work and the risk of conflicts decrease. Note, this only works for CPUs that have more than 4 cores. On 4 or fewer cores, this solution slows down the system.

Start the game -> open Task Manager -> Go to details -> search the FlightSimulator.exe -> Right Click -> Set Affinity -> Disable Core 0 and Core 1.

7. Set MSFS2020 to Low Priority: 2055506891557740368-20.png

open Task Manager -> Go to details -> search the FlightSimulator.exe -> Right Click -> Set Priority -> Set it to low.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen over holdt til en kort flight - så var jeg tilbake til samme problemet igjen. Simmen fryser så snart jeg startet en flight fra kartet.... Så nå har det vært en uke med noen få Bush missions, feilsøking, frustrasjon og TV titting...... 😒

Men i dag kom jeg over denne tråden: 

https://forums.flightsimulator.com/t/hdr-causing-lockup/298393

Jeg bruker 2 skjermer - en Samsung TV som hovedmonitor og en 24'' BenQ monitor hvor jeg kan legge kart, undockede instrumenter osv. Samsung skjermen er HDR kompatibel, BenQ er ikke HDR kompatibel. Løsningen var å slå av HDR både i simulator og i Windows.

Har hatt et par turer og alt fungerer som det skal 😃

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...