Kjetil WombiiActual Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Jeg driver fortsatt oppussing på Flesland. Bygger terminalbygningene fra grunnen av i Blender, og nå er både gamle og nye terminal teknisk sett brukbare med fungerende jetways på alle gates. De som er veldig utålmodige kan teste denne versjonen: https://drive.google.com/file/d/1LgKBkkurk_EDnsoqqayKyJT22UOPdQuk/view?usp=sharing Det gjenstår mye arbeid, og ingen optimisering er gjort. Ikke forvent ferdig versjon før jul. Jeg er spesielt interessert i tilbakemeldinger angående ytelse i forhold til default med maskinvare som ikke er aller nyeste, da dette er mitt første 3D prosjekt og jeg ikke vet hvor mye jeg må optimere. 14 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Veldig kult. Skal legges inn med det første! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2020 Looking good 😉 Tester senere er på MP tur på New Zeeland for øyeblikket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Funker fint på min middelmådige maskin, i5-8400 2.8GHz 16Gb Ram, GTX 1660 super, like bra Fps som andre flyplasser her. Takker så mye 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Lekkert!! 😊👍👍👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2020 Virker ok her og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Isaksen Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Takker for denne. Jeg er kanskje ikke målgruppen for testere du er ute etter, men bedre enn ingen ting 😄 Testet perlen mot default i msfs med standard ultra grafikk oppsett. Gikk fra 59fps til 58fps. Det er bare å gyve på med detaljer 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 7. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 7. desember 2020 Helt strålende! Merker ikke noe særlig til FPS-dropp. Godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 9. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2020 Takk for tilbakemeldinger! Ble ikke fornøyd med fototeksturen på veggflisene på den nye terminalen, så da har man lært seg å heller bruke flat veggfarge med en normal map tekstur. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Jezzzzz!! 👏👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Den 7.12.2020 klokken 10.06 skrev Kjetil Garpestad: Jeg driver fortsatt oppussing på Flesland. Bygger terminalbygningene fra grunnen av i Blender, og nå er både gamle og nye terminal teknisk sett brukbare med fungerende jetways på alle gates. De som er veldig utålmodige kan teste denne versjonen: https://drive.google.com/file/d/1LgKBkkurk_EDnsoqqayKyJT22UOPdQuk/view?usp=sharing Det gjenstår mye arbeid, og ingen optimisering er gjort. Ikke forvent ferdig versjon før jul. Jeg er spesielt interessert i tilbakemeldinger angående ytelse i forhold til default med maskinvare som ikke er aller nyeste, da dette er mitt første 3D prosjekt og jeg ikke vet hvor mye jeg må optimere. Dette er kjempegreier Kjetil! Jeg skal teste med en gang på min gamle simulator PC.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Da har jeg testet, og det ser veldig bra ut. 👍 Det er ingen tegn til at dette er noe FPS krevende - glir silkemykt. Ser frem til fortsettelsen, og håper at du også får tatt bygninger og hangarer i nord. Så har jeg sittet litt med blender selv og forsøk på repainting. Har dessverre ikke hatt så mye tid, så jeg er ikke kommet så langt. Elers så ser jeg at du har SAS fly stående oppstillt. Finnes det en pakke som vil erstatte default, eller hvordan får man dette til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 1 time siden skrev Gunnar van der Meeren: Elers så ser jeg at du har SAS fly stående oppstillt. Finnes det en pakke som vil erstatte default, eller hvordan får man dette til. Jeg fikset AI flyene ved bare å erstatte default texturene med Norwegian, SAS og Ryanair her: E:\MSFS2020\Official\OneStore\asobo-aircraft-a320-neo\SimObjects\AirPlanes\Asobo_A320_NEO\TEXTURE.AIRTRAFFIC E:\MSFS2020\Official\OneStore\asobo-aircraft-a320-neo\SimObjects\AirPlanes\Asobo_A320_NEO\TEXTURE.AIRTRAFFIC01 E:\MSFS2020\Official\OneStore\asobo-aircraft-a320-neo\SimObjects\AirPlanes\Asobo_A320_NEO\TEXTURE.AIRTRAFFIC02 Ikke endret noen fil- eller mappenavn, ser mye bedre ut enn de grønne og gule. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 9. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2020 Jeg har lagt inn sas, norwegian og noen andre fra Livery Megapack. MSFS AI bruker alle liveries som ligger i Community mappa. Dersom man har real online AI traffic slått på så skal den i teorien også kunne bruke de riktige basert på airline codes. Jeg har ikke byttet ut de gule og grønne, men jeg liker den ideen veldig godt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 12. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Tenker at de to terminalene er 95% ferdige. Tårnet er veldig enkelt, men ser ok ut på avstand. Ryddet opp i teksturer. Fått malt gatenummer på alle gates og litt rust og slitasje på de blå. Korrigert parkering på alle gates så de passer med A320 og terminalbygningene, bortsett fra 24 som passer 747. Mange flere lyskilder som kanskje kan påvirke ytelse negativt. Lagt til en bygning/hangar langs taxiway til GA parking i nord. Services.xml: Korrigert parkering for alle servicekjøretøy på gate så de ikke skal kollidere med bygninger og fjernet cateringbil. Catering og trappebil parkerer nå på vehicle parking rundt omkring og tilkalles på samme måte som tankbil. Det skal egentlig være marshaller på gate også, men han har forsvunnet, forhåpentligvis midlertidig. Fjernet smallpushback tralle fra medium og small ramp, da man kan svinge rett ut fra de. beta 0.2.1 (fortsatt uten LODs): https://drive.google.com/file/d/1VIKKCx-EKlSMP_-X0oZ4eO3ZoUNt0VXt/view?usp=sharing (Og kom gjerne med konstruktiv kritikk, selv om jeg ikke kan love at jeg gjør noe med den) Endret 12. desember 2020 av Kjetil Garpestad 5 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 14. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2020 Da har jeg oppdatert ENBR på flightsim.to til versjon 1.2.2. https://flightsim.to/file/1946/enbr-bergen-airport-flesland Blender 3D bygninger: Ny og gammel terminal, Tårn, Widerøe teknisk hangar. Fungerende jetways på ny og gammel terminal. Korrigert parkering for å passe med nye bygninger. Korrigert service.xml med posisjoner for bakketjenester. Fått inn marshal for dirigering på de fleste gates og ramps. 8 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jabrak Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Ser fantastisk ut. Gleder meg virkelig til å teste i morgen. Godt jobbet! Endret 14. desember 2020 av Jabrak 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 15. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 15. desember 2020 Enig, ser helt payware ut. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Flott scenery!! Skal det ikke være running rabbit på ENBR? Har flydd alle VR-testene i forbindelse med jakten på best mulig settings herfra, og la merke til at denne forsvant når default stripa ble byttet ut. For alt jeg vet så er den ikke der i virkeligheten, men bare spør... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) Jeg vet faktisk ikke. Dersom noen vet med sikkerhet må de gjerne si fra, så skal jeg legge til. Det samme med ENZV. Jeg har ikke sett det på de youtubevideoene jeg har studert. Har heller ikke sett noe om det i AIP, men vet ikke om det ville være nevnt der? Har sett at "Sequenced flashing LGT" står skrevet på Bodø rwy 25 som jeg antar er det? Endret 29. desember 2020 av Kjetil Garpestad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 30. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 30. desember 2020 Usikker på hva som sier om running rabbit er der eller ikke her må vi få hjelp av en i Progjengen tror jeg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 31. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) På Gardermoen som jeg vet har mulighet til å slå på på running rabbit så står det dette: APCH: LGT at 30 M intervals. Sequenced FLG LGT on CL. PAPI: Angle calibrated for B747. og dette: 3.1 Lysstyrke for sekvensielt blinkende LGT, APCH, THR og TDZ LGT, samt PAPI er justerbar i 7 trinn, intensitet 0,03 - 0,1 - 1 - 3 - 10 - 30 - 100%, REF AD 1.1. Noe lignende står for Sola. Siden sequenced flashing lights ikke er nevnt for Flesland så antar jeg at det ikke finnes der. Endret 31. desember 2020 av Kjetil Garpestad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Thore Solem Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Det kan nok være mulig at man kan slå dette PÅ også på ENZV (IRL) Jeg har aldri sett det i bruk, i min tid som aktiv der (i flyklubben), så for all del IKKE slå dette på som standard i scenery... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 31. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2020 Takker så mye for tilbakemelding. Som ikke-pilot er jeg avhengig av det. Jeg har studert utallige nattinnflyginger på video og har kun funnet ett tilfelle fra Gardermoen der de var aktive. Såvidt jeg forstår fra internett er det noe som kan slås på ved ekstremt dårlig sikt, men det er ikke noe som kan simuleres i nåværende SDK, så da skal jeg beholde de avslått. Jeg prøvde faktisk å få de inn på ENZV rwy 18, men approachlysene jeg har valgt der var ikke kompatible. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 Da var det på tide med en oppdatering av Flesland også. Fått på plass Avinor admin/brannstasjon, hjemmelagde lysmaster og startet prosessen med oppgradere de andre bygningene med PBR teknikker jeg har lært fra mine andre prosjekter. Også fikset taxisigns info og størrelse, fikset edge lights som ble ødelagt av world update. v 1.3.0 : https://flightsim.to/file/1946/enbr-bergen-airport-flesland (Har til og med sjekket at riktig fil blir lastet ned). Neste oppgave her blir vel helikopterterminal. 6 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 1. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2021 Da var vi tilbake på Flesland med v1.4.0 https://flightsim.to/file/1946/enbr-bergen-airport-flesland Fikset problemene med terraforming som oppstod i forbindelse med en MSFS oppdatering for en stund siden. Etter mange timer med desperasjon oppdaget jeg at Airport Flatten var aktivert og skapte mye tull. Lagt til helikopterterminal, blå gangtunnel, "Bergen?" skilt og fikset diverse her og der. Jeg får ikke exclusion rectangle til å fungere selv med navnebytte, så inntil videre er det bittelitt kosmetiske kompatibilitetsproblemer med Bergen Features addon v1.1. (Dobbelt gjerde og vegg gjennom gangtunnel + litt terraforming ved T3 og sørvest for 35). 4 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Airport flatten? Noen tips til meg på hva det er og hvordan slå det av? Driver også og terraformer rundt en flyplass men det oppførte seg ikke som forventet. Ga midlertidig opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 1. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2021 I properties på Airport objektet (der man setter ICAO, navn og deletes) er det en avkryssningsboks for Flatten. Den så ikke ut til å ha noen effekt de første månedene, så det var lett å glemme den påslått. Når den er aktiv fungerer den som en høyprioritets terraformingsirkel på flyplassområdet som fjerner falloff på all annen terraforming jeg plasserte ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Takk - i hodet mitt var det nemlig slik det virket når jeg skulle prøve terraforming kloss på terminalbygninger. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 2 timer siden skrev Kjetil Garpestad: I properties på Airport objektet (der man setter ICAO, navn og deletes) er det en avkryssningsboks for Flatten. Den så ikke ut til å ha noen effekt de første månedene, så det var lett å glemme den påslått. Når den er aktiv fungerer den som en høyprioritets terraformingsirkel på flyplassområdet som fjerner falloff på all annen terraforming jeg plasserte ut. For airport properties legger jeg kun inn ICAO og navn på flyplassen, velger hva som skal deletes, og saver som xxxx.ARP. Krysser aldri av for flatten der. Deretter tegner jeg et meget nøyaktig polygon for alt jeg vil ha flatt, krysser av for "Terraforming" og "Vegetation", setter slider 2 til null (ingen trær innenfor flatten) og saver som xxxx_polygon.SHP. Kan linke til tutorialen jeg har brukt når jeg er hjemme cirka Torsdag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.