Gå til innhold

Realair Spitfire IX konvertert fra FSX


Anbefalte innlegg

Til informasjon, så går det smertefritt å konvertere både Spitfire Mk.IX og Mk.XIV til MSFS 2020! Instrumenter virker fint, det eneste jeg endret etter konverteringa var "//" foran [VCockpit01] i Panel.cfg.

Brukte msfsLegacyImporter 0.2.2.0;

  https://www.nexusmods.com/microsoftflightsimulator/mods/117?tab=files&file_id=1165

 

Realair FN-B konv.jpg

SpitIX.jpg

Endret av MagTvei
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjøpeaddon fra Realair til FSX som jeg har på CD, konvertert med msfsLegacyImporter. Jeg vet ikke om det fortsatt er til salgs.

Tror Realair er nedlagt?

https://www.amazon.co.uk/Flight001-FLI000057-RealAir-Spitfire-DVD/dp/B000Y31ZK2

Så jeg har vel ikke lov til å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har to norske krigshelter fått den plassen de fortjener i simmen, Werner H. Christie og Rolf Arne Berg :-)

Kjøpte Warbirdsim sin P-51D på

https://www.simshack.net/products/twilight-tear-then-and-now-p-51d-mustang-649

og konverterte den også.

Takk til Jens-Ole Kjølberg for repaints.

WHC.jpg.224fe7478dd3d41d63ae7ff19df59197.jpgRAB.jpg.1eb31eead50a7451ea28cb21da6ebaae.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev MagTvei:

Tror ikke det, jeg har bare de to du nevnte (layout.json og manifest.json)

Har ikke gjort noe annet enn å bruke Legacy Importer. Lot den fikse alt som var i rød skrift.

OK! Jeg har fått Spitfiren til å virke, men mye er rart med denne. Ingenting i cockpit er klikkbart. Den mangler sikte, og laster med full power om jeg ikke er rask nok til å trykke "fly nå". Under take-off ruller den først ok fremover. Men når halen skal løfte seg, drar den hardt til venstre og subber med høyre ving. Her nytter det ikke å kompensere med ror (da går alt gale). Jeg har installert både IX og XIV. Sistnevnte måtte installeres  da IX manglet en texture folder med teksturer for glass (glasset ble hvit uten denne). Har fått vidunderet til å fly, men med en del mangler (og en halsbrekkende take-off). Så spørs det hvor mye mer man kan vente seg av noe som ikke el laget originalt for FS2020...

 

 

Skjermbilde (1052).png

Skjermbilde (1065).png

Skjermbilde (1059).png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noen mangler her også, ikke mulig å klikke med mus i cockpiten, har det viktigste mappet til joystick og throttle, men har ikke problemer med takeoff og landing, det er litt enklere enn i DCS, som sies å være ganske realistisk, Lars Ness klarte visst den på første forsøk. Bruker modern flight model.

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden skrev MagTvei:

Ja, det er noen mangler her også, ikke mulig å klikke med mus i cockpiten, har det viktigste mappet til joystick og throttle, men har ikke problemer med takeoff og landing, det er litt enklere enn i DCS, som sies å være ganske realistisk, Lars Ness klarte visst den på første forsøk. Bruker modern flight model.

Takker MagTvei! Jeg skal sette flight model til modern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...