Gå til innhold

Developer tips CTD


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Flightsim.to har en fin artikkel om hvordan unngå CTDs. Tydeligvis et spesifikt tips her. Jeg skal gå gjennom mine scenerys, før jeg gjør flere prosjekter, og navngi modelLib'en min unik. Jeg har desverre gjort det enkelt. Så jeg renamer, og går gjennom alle sceneryene mine,og legger ut en ny versjon av alle etterhvert. 🙂

https://flightsim.to/blog/creators-guide-fix-ctd-issues-on-your-scenery/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare røde feilmeldinger i Console når jeg prøver dette. Sceneryet virker, men jeg vil ikke fortsette med feilmeldinger, så går tilbake til opprinnelig. Tror det går bra at det heter bare modelLib for mine tre scenerys... sålenge jeg av gammel vane ikke har de samme modellene i forskjellige libs, for da vet jeg det kræsjer fordi to modeller i to forskjellige scenerys har samme GUID. Skal jeg f.eks bruke ILS hytta til ENCN på ENSO, legger jeg ikke den inn i ENSO modelLib, plukker bare ENCN modellen i Editoren. Faktum er at jeg nå holder på å miste hele ENCN prosjektet på grunn av dette tipset, og skjer det, kommer jeg ikke til å begynne på nytt.

Jeg lurer og på hvorfor filnavnet jeg lastet opp til Flightsim.to hele tiden kommer opp som en feil, når jeg lokalt endrer foldere med hensyn til ENCN. Versjonsnummer 1.3 er kun der, så hvorfor dukker dette hele tiden opp i prosjektet mitt når jeg endrer ENCN folder til bare ENCN-AT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm. Jeg ser det er en anne som sier det samme under kommentarfeltet på flightsim.to. Men samtidig sier han at det ser ut som pakkene kompileres riktig for det?
Tror jeg bruker metoden din til videre arbeid Andrew. Dvs alltid bruke genuine GUIDs.
Men er det det som egentlig er problemet kanskje. At han Flightsim.to fyren tar feil?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke riktig. Fikk ENCN på "beina" igjen ved å endre hovedfolder tilbake til ENCN_AT_WMod, men det skulle jo ikke ha noe å si?? Tingen er uansett at ENCN kommer ut som Ver.1.4 med endret modellib, heter cn_modelLib nå. Men gjør IKKE dette for ENLI og ENSO før jeg vet med sikkerhet at protestene i Console ikke gjør noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...