Gå til innhold

ENCN Final ver.1.7 - klar til nedlasting.


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Jo takk, Rune.

Kan faktisk begynne å like denne Editoren. Endelig kan jeg få alt i orden på en grei måte, uten å bruke tilleggsprogrammer med innebygde tilleggsfunksjoner (som man stadig vekk må oppdatere) - slikt blir man sprø av i lengden. Eneste jeg ikke må gjøre er å endre runway lengde etter å ha satt inn ny runway = garantert CTD. Da blir ENLI neste, alt ferdig med å CTD'e der😂.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Andrew!

Har laddat ner och testat. Kanonsnyggt!😊 Nu är du igång igen, ser fram mot fler godsaker! 😉

Kustlinjerna ser ju OK i MSFS så jag flyger bara omkring och njuter. Asobo kunde förståss lagt  lite mer "kärlek" på meshen men den som väntar på något gott.........!

Bästa hälsningar från Hasse.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hasse!

Trivelig å møte andre "nattedyr" igjen. Har igjen å lage korrekt runway merking på ENCN, men lar det hvile nå mens vi venter på hva Gaya finner på. Kjenner jeg meg selv rett, skal runway merkes korrekt uansett hva payware som utkommer, men nå er ENLI prioritert, og ikke lenge igjen til en beta, såfremt jeg ikke forkludrer dette igjen. Er ellers enig det er litt igjen med hensyn til meshen, men som du sier, flyr stort sett rundt og nyter, i alle fall i sørenden av landet. Kan plukke ut tre hus jeg har bodd i mellom ENCN og ENLI, og det sier jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott, MEN... testet den i går kveld... om kvelden... og det er en mengde flytene lys over parkeringsplassen bak flyplassen og parkeringen foran militær inngangen. De svever rundt ... tja... 30 - 50 m oppe i lufta.    Ser nokså merkelig ut...

Legger til at de, tror jeg, var der også originalt. Mulig å fjerne evt... få de i mer... fornuftig parkeringplass-belysnings-høyde?

Endret av Morten
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsikre om jeg har prøvd å fjerne de til blodet renner ja, med det formål å sette inn skikkelige master. Dette fenomenet ødelegger for meg på ENLI og, skal være lite eller ingen ting ved den store hangaren der. Ser ut til å være en hjernedød autogen-rutine dette. Blir mange feil å leve med fremover, som f.eks vindturbiner man heller ikke får fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! :) Tenkte det var litt unikt til ENCN, siden jeg TROR jeg i grunn ikke har sett dette særlig mange andre steder hittil.  Var bare så veldig tydelig ved Kjevik.  

Da får vi håpe det rettes etter hvert.    Ellers var førsteinntrykket slik nevnt, meget bra.  Får teste om dagen neste gang.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det "overmerking", får da være grenser. Sitter masse byråkrater og lager et makkverk av merking nåtildags. Til sjøs kan man ikke lenger se fargen på døra ut fra kontrollrom på grunn av varselskilter. Anyway... de har nok vært der en stund, men jeg legger nå aldri merke til det mine måndelige reiser via ENCN, følger bare med på bygninger, folk og fly. Rødfargen er alt for sterk i sceneryet; i virkeligheten er de temmelig blodfattige og utvisket. Og Kjetil og jeg fortviles over at vi foreløpig ikke kan "gamlifisere" texturene 😉

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.11.2020 klokken 21.06 skrev Andrew Thomsen:

... men jeg legger nå aldri merke til det mine månedlige reiser via ENCN, følger bare med på bygninger, folk og fly ...

Hadde en tur "real time" i ettermiddag rundt Florø. ATIS meldte om "wind 275 at 46". Ble litt urolig tur, men det imponerte meg å se brenningene og bølgene på sjøen (kanskje ikke helt korrekte farger). FS2020 blir jeg bare mer og mer glad i. Går nå og venter på at det skal bli tilpasset fly til MS2020. gjerne GA.

Florø 46 kts vind.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.11.2020 klokken 0.30 skrev Finn Kristoffer Hansen:

Hvis du er interessert, så er det ganske så enkelt å bare legge inn en rød tekstur med alpha på painted lines, og vipps så har du gjennomsiktige røde striper :)

Det fungerer for painted lines, men ikke for painted hatched area, og det å tegne opp alle sebrastripene med individuelle linjer blir for mye jobb for meg i alle fall. Har til og med forsøkt å legge til surface direkte i xml på hatched area, men da kræsjer compileren. Jeg tipper det vil fungere å lage f.eks en 1024x1024 tekstur med halvveis gjennomsiktige sebrastriper og legge inn i scenery editor som apron med polygon form med fast tile verdi og uten local UV / stretch UV, men det vil antagelig bli mye raskere uskarpt på avstand enn paintedlines/paintedhatchedarea.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Andrew Thomsen endret tittelen til ENCN Final ver.1.5 - last ned!
  • Andrew Thomsen endret tittelen til ENCN Final ver.1.6 - last ned!

Versjon 1.6 kan nå lastes ned. Jeg har fjernet de røde zebra stripene da de var alt for sterke, laget en ny custom slitt rød textur til painted lines, gjort ground library spesifikt for ENCN så det ikke skal kollidere med andre scenerys (inkludert min kommende ENSO update), lagt til nye gmax glideslope antenner, samt endret den nye terminalen kraftig - da den gamle var way off😇.

  • Like 4
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Andrew Thomsen endret tittelen til ENCN Final ver.1.7 - klar til nedlasting.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...