Gå til innhold

6 Flyplasser, men hvem?


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Takk takk, og tusen takk for "lånet" av dine modeller for Hasvik Andrew! 🙂
Jeg har nettopp lagt ut Hasvik for MSFS på flightsim.to.

Det ble mye hogging av trær. Alle faktisk! Da jeg ser at det ikke finnes et tre i mils omkrets der oppe. Så I took a big chunk! LoL! 😁😂
Eller er jeg fornøyd egentlig. Har testa noe, men ikke ILS og avansert innflyvning. Noen kan jo få teste det og se om det er greit.
Jeg fant ingen info om pitch på PAPI lysa der oppe, så jeg satte dem til 3.3 grader begge veier.

Her er bilder av kaoset.

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.11.19 - 15.55.52.21.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.11.19 - 15.56.26.56.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge AIP så er det PLASI med 4,5 grader pitch istedenfor PAPI:

https://ais.avinor.no/no/AIP/View/95/2020-11-05-AIRAC/graphics/161441.pdf

https://ais.avinor.no/no/AIP/View/95/2020-11-05-AIRAC/html/eAIP/EN-AD-2.ENHK-no-NO.html#ENHK-AD-2.14

(Og veldig bra jobb med alt)

Endret av Kjetil Garpestad
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Den 23.11.2020 klokken 7.00 skrev Kjetil Garpestad:

4.5 grader pitch ja. Såpass. Det er en steep approach gitt. Nå er jeg jo helt på vidda. Ingen grafikk som virker i 3D, da får jeg heller ikke gjort noe utvikling, sannsynligvis ikke før slutten av Januar. Helt vanvittig mangel på de nye skjermkorta. 🙄😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Den 18.11.2020 klokken 18.56 skrev alfme:

Hva med de store objektbibliotekene laget for X-plane, lar de seg konvertere? Vlle ikke det i så fall spare dere for mye tid i det arbeidet alle oss andre er avhengig av å få utført av entusiaster som dere?

Vel... Noen eier jo de modellbibliotekene også. Jeg vet ikke hvem, og jeg vegrer meg for å spørre uansett. Med mindre jeg/vi blir tilbudt å bruke de da. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg husker er de alle til fri avbenyttelse til ikke komersiell bruk. Under forutsetning at kilden oppgis. Alle som lager noe som helst gratis til X-plane bruker dem, eller legger inn en referanse til objektbibliotekene. Noe som forutsetter at brukerne har dem installert på sine repektive maskiner om de nedlasteded kreasjonen skal vise det designeren ønsker. Dermed blir også filene til nedlasting små. Det finnes snart ikke et objekt en kan tenke seg som ikke er laget og lagt inn i disse bibliotekene. Det gir de kreative mer tid til skreddersøm.

Endret av alfme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som ENAT kommer med det første.. andre... eller tredje.  Synes det er synd at denne viktige flyplassen i Finnmark står urørt av alle de meget dyktige folkene som lager flyplasser.  Nå har til og med terrenget bak blitt helt herpa og ligner ikke grisen.
image.png.083032fb74bb2914198d59ed3f8477b9.png

Dette er Altabakken/Elvebakken! Det er en lang "bakke" hele veien til Altaelva.  Når har noen hundretusen kubikkmeter blitt "borte", og det som er en lang rett bakke er... ja... se bilde over.image.png.a7d2b30e7a1a3432ca6bafb87f2444a6.png

Slik SKAL den se ut:

For en som har vært mye i Alta, er dette "krise".

Håper NÅ noen endelig kan rette opp i dette og ikke minst pimpe flyplassen bitte litt så det fungerer på ok nivå.
PLEASE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Morten:

Ser ikke ut som ENAT kommer med det første.. andre... eller tredje.  Synes det er synd at denne viktige flyplassen i Finnmark står urørt av alle de meget dyktige folkene som lager flyplasser.  Nå har til og med terrenget bak blitt helt herpa og ligner ikke grisen.
image.png.083032fb74bb2914198d59ed3f8477b9.png

Dette er Altabakken/Elvebakken! Det er en lang "bakke" hele veien til Altaelva.  Når har noen hundretusen kubikkmeter blitt "borte", og det som er en lang rett bakke er... ja... se bilde over.image.png.a7d2b30e7a1a3432ca6bafb87f2444a6.png

Slik SKAL den se ut:

For en som har vært mye i Alta, er dette "krise".

Håper NÅ noen endelig kan rette opp i dette og ikke minst pimpe flyplassen bitte litt så det fungerer på ok nivå.
PLEASE!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.  Tenkte bare at så mange andre flyplasser er lagd at ENAT kanskje burde være en av de neste. Bare irriterte meg forbi at jeg klarte å sitte stille når signatur geografiske kjennetegne til Alta/Elvebakken var "ødelagt.   

Når det er sagt er det gjort et fenomenalt bra arbeid av svart mange i de flyplassene som allerede finnes. Så misforstå meg rett.
Ok. Skal gi meg :P  Får håpe aerosoft slipper MSFS utgaven en gang i 2021. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.11.2020 klokken 18.53 skrev Sauron:

På ENAN trengs det en jobb med bygninger og de militære hangarene. Videre er det skikkelig behov for å fjerne noen trær. Joda, der finnes trær men ikke midt på myra...:) Tror det er generelt for store deler av Norge at der er for mye trær. Videre mangler fyret på Andenes som er et skikkelig landemerke. 

 

Jeg stemmer absolutt for ENAN. Angående Andenes Fyr så mangler det....og jeg jobber med det som et forsøksprosjekt siden jeg ikke har laget noe scenery før...:) Har kommet et stykke på vei men mangler vinduer og litt sånne detaljer....

 

1274516325_Skjermbilde2021-03-15kl_12_51_49.png.b871440d0beb36f0ef5985dc5200f27b.png

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden skrev Sauron:

Jeg stemmer absolutt for ENAN. Angående Andenes Fyr så mangler det....og jeg jobber med det som et forsøksprosjekt siden jeg ikke har laget noe scenery før...:) Har kommet et stykke på vei men mangler vinduer og litt sånne detaljer....

 

1274516325_Skjermbilde2021-03-15kl_12_51_49.png.b871440d0beb36f0ef5985dc5200f27b.png

Superbra! Kjempe, dette blir fint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden skrev Morten:

Beklager.  Tenkte bare at så mange andre flyplasser er lagd at ENAT kanskje burde være en av de neste. Bare irriterte meg forbi at jeg klarte å sitte stille når signatur geografiske kjennetegne til Alta/Elvebakken var "ødelagt.   

Når det er sagt er det gjort et fenomenalt bra arbeid av svart mange i de flyplassene som allerede finnes. Så misforstå meg rett.
Ok. Skal gi meg :P  Får håpe aerosoft slipper MSFS utgaven en gang i 2021. :)

Sjekk her: https://fselite.net/news/stairport-sceneries-announce-alta-airport-for-msfs/

I tillegg så kommer vel også Aerosoft sin Alta til MSFS etterhvert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...