Gå til innhold

ENCN beta - last ned!


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

For å få AoN gmax modeller i drift og forbedre sånn noenlunde default taxiways/parkeringer så utgir jeg en beta her direkte:

https://drive.google.com/file/d/1J0DLUWizum5J2LgfmjE6bwOOPYB9J9c_/view?usp=sharing

Som andre her inne har sagt; mitt første makkverk til FS2020. Sitter igjen på skolebenken og river av håret i store tuster til jeg kanskje bør gå til innkjøp av en cowboyhatt.

Det som er gjort:
-----------------

Alle gmax modeller fra AoN er på plass, noen få av de forbedret siden P3D.

Lagt til et par statiske Asobo A320. Dere må ha minst versjon 10 av Clink's Megapack for å se bussene parkert. Man trenger kun legge inn A320 SAS (to versjoner), KLM, Wizzair og Norwegian modellene. ENCN skal greitt fungere uten de og, så no stress.

Fjernet alle default taxiways (og da forsvant endelig den fæle fuel stasjonen).

Mekket nye taxiways og parkeringer. Parkings 10-19 for store fly, og 40-42 for småfly. Taxelinjer på trynet sånn foreløpig.

Fjernet en hel masse stygge bygninger i nærheten som tydeligvis kom fra 1700 tallet og ikke i dag. Mye igjen å gjøre der - om jeg gidder før paywaren kommer.

Hevet flyplassen 5 meter. Rent gjettverk/makkverk.

Gjort null og nix med ground merking, beholdt default for å ha noe i det minste. Fikser kanskje noe før jul.

MEN:
-----
Trass alle negative bemerkninger fra min side, bruker jeg nå en bedre versjon av ENCN enn jeg har sett før 😉

cn01.jpg

  • Like 7
  • Thanks 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg satt stor pris på 🙂

Skulle i gang med det der i dag, men fant ut jeg måtte legge til runway selv for å få koblet taxinettverket så det kanskje funker sånn noenlunde med AI og ATC. Så jeg er nettopp ferdig med dette, lagt til usynlige Hold Shorts, og prøvde å legge til Starts, men jeg ender alltid opp med en Start midt på runway, er visst en kjent bug dette. Skulle til å teste litt, men gikk i bakken pga trim funksjoner jeg snarest bør slette fra tastaturet. Så jeg får teste igjen, og sender deg med glede nåværende versjon, og fryser prosjektet i mellomtiden, kan heller da begynne å mekke en Glideslope transmitter i gmax, og den blir delt med de som vil ha. Trenger dog å besøke ENCN og knipse litt med Olympus'en først. Laster opp ENCN prosjektet i løpet av en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at startposisjonene klusset seg var at primary og secondary endene var byttet om. Jeg har malt bakken og gjort noen endringer på taximarkings og taxilights i henhold til det jeg ser i AIP og på bilder. Deler det til deg på google drive i løpet av noen minutter. Vil du eller jeg merge det med endringene du nå har gjort? Hvis du bare har endret runway så er det nok lettest å putte det inn i xml.

edit: du synes sikkert det er ille med så mange individuelle teksturfiler, men det sparer enormt mye arbeid når dekalene klistres på plass.

Microsoft Flight Simulator 11_15_2020 10_05_51 PM.jpg

Endret av Kjetil Garpestad
  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, har en backup av det jeg sendte til deg, så tar en titt på det som det er, endringene jeg gjorde etter var ubetydelige. Å legge inn en ny runway om jeg må, er gjort på en liten halvtime. 🙂

Ingen fare med nye texturfiler, det er mer plass til ting i dag, spesielt med våre "små" flyplasser. Stemmer nok ellers at jeg byttet om primary og secondary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg et tappert forsøk på å dele beta ver. 1.1 med dere, med valdsam stor tak til Kjetil Garpestad, som mekket ground arbeid raskere enn jeg trekker pusten. Readme fil ligger i selve scenery filene i folder Documents. Det er bare å legge inn som dere alt er vant til, og husk å slette min forrige beta (at-encn-airport-kjevik). Ta gjerne en restart av PC'en og, og slett "Running Cache" i simulatoren (finnes i Data avdelingen). Deretter sette den til "ON" igjen. Jeg poster ikke endringer om flyplassene her, de finner dere i ENCN Readme.

https://drive.google.com/file/d/1WVBStV9jFLC-IBuATQcrxSCKg9jgYbls/view?usp=sharing

cn01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn får man valget med å deaktivere nedlasting kun dersom man velger "share" og ikke "get link", men google husker valget fra "share" menyen selv om man etterpå går via "get link". Prøv å høyreklikke på filen, velg "share", klikk tannhjulet og tillat nedlasting. Så velg at alle med linken kan se filen, og copy link.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...