Gå til innhold

Et lite showcase med fotogrammetrisk scenery for Molde


Dag Baardsen

Anbefalte innlegg

2 timer siden skrev Jørn Jovik:

Jeg har laget tilsvarende for Hamar. Men ett problem jeg opplever er at google sine veier legger seg over default veier, og at trafikken dermed forsvinner. Forsøker jeg å legge det lavere forsvinner mye annet. Forslag?

Prøvde å hente det inn i Blender for manuell redigering av veier og slikt, men det fungerte ikke med disse filene - i alle fall fikk jeg ikke fram tekstur. I så tilfelle kan man nok bruke renderdoc i stedet - men problemet der at da blir området man får eksportert mye mindre og man må bruke mye tid på å generere sceneryet. Jeg klarer meg uten trafikk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme med Ålesund. Har forsøkt å rettet på problemet ved å senke Google sceneryet.  Både for å fjerne blinkende hav og for å få biler på vegene. Det blir uansett et kompromiss, men synes det fungerer greit. Et annet problem er jo FS mesh ikke stemmer med Google/virkeligheten slik at det er vanskelig å få overgangene mellom FS og Google scenery til å stemme skikkelig uten glepper.... 

Video: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.11.2020 klokken 3.57 skrev Dag Baardsen:

Her har jeg brukt "Google Earth Decoder", en gratis nedlastingssak for scenery fra Google Maps. Ikke gjort noen optimalisering i forhold til høyde, så havet ser litt rart ut her.

Uansett, en kjapp to-timers sesjon for å få generert dette, holdt til ca. 3 minutter video.

 

Dette så veldig bra ut! Bor i Molde så jeg håper dette er/vil bli tilgjengelig å laste ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev Rowdy:

Dette så veldig bra ut! Bor i Molde så jeg håper dette er/vil bli tilgjengelig å laste ned.

Jeg holder faktisk til ved flyplassen :) Sceneryet her ble på 2,6 GB (!) og såpass stort at det var vanskelig å plassere høydemessig (SDK'en er neppe laget for den størrelsen). Dessuten er jeg usikker på om jeg faktisk kan spre dette lisensmessig ettersom det inneholder 3D-scenery fra Google Maps. Sender deg en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...