Gå til innhold

Hva gjør jeg nå - Prepard3D vs FS2020


Anbefalte innlegg

Hei alle FS piloter,

Siden første versjon av FS var jeg en lojal bruker, og oppdaterte meg helt opp til MS tok en pause i utviklingen. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men så ble det

innstallert P3D V3. og V4 - 4.5. Prøver å følge med i timen her, og nå trenger jeg tips og råd for videre sim flygning.

Kort fortalt, så er jeg ex. CPL pilot som har brukt/bruker sim til vedlikehold mentalt av instrument ferdigheter og prosedyrer. (Flyr publiserte approacher) tradisjonelle

ILS, VOR - Greit å trykke på P når du er et sted du ikke bør være eller du ikke er der du tror du er. Ikke opptatt av Garmin 1000 ol. eller flightplanleggere.

Nå har P3D kommet i V5 til til 59 dollares og FS2020 ligger vel i samme gate. Hva skal jeg velge ? Regner med at her finnes brukere av begge software. 

Mvh.

Petter Kr. Saltnæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Du er ikke aleine om å være i tvil om hva som er veien videre for sim hobbyen vår. Jeg har som deg vært med i mange år og fulgt både MSFS, Fly og P3d. Jeg flyr også mest IFR, og har vært svært fornøyd etter at P3d blei oppdatert til v.4.5. Jeg har valgt å oppgradere til v.5.1 nå, men jeg er i tvil om det er det mest fornuftige på nåværende tidspunkt. Den siste versjonen har fortsatt problemer, både med simmen og tilleggsprogram. 
Jeg har ikke kjøpt FS2020 enda, men jeg er veldig imponert av mye av det jeg ser av simmen. Men når jeg leser kommentarer både hos Avsim og her på forumet, så har også denne simmen sine utfordringer. Slik jeg forstår det så har man større utfordringer med IFR flyging enn VFR flyging. Begge de nye simmene synes å være premature om enn på forskjellig vis, men jeg trur begge vil utvikle seg de nærmeste månedene. Rådet på nåværende tidspunkt,  må være å fortsette med den simmen du bruker, hvis du ønsker mye flytid og lite tid på oppdateringer og tilpasninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget står mellom P3D v5 og FS2020: P3D v5 ville jeg personlig styrt langt unna da den er full av bugs og mangler. Vil anbefale å holde deg til P3D 4.5. Den er robust og stabil og funker. FS2020 mangler addon fly og blir sånn sett litt håpløs med tanke på IFR i nåværende stund. Skulle jeg kommet med et tips så ville jeg kanskje prøvd X-plane 11. Finnes gratis demo du kan prøve. Men om du på død og liv må velge mellom P3D v5 og FS2020 så ville jeg gått for FS2020. Men vær obs på at det ikke finnes særlig med addon fly til FS2020 så du er fastlåst til de flyene som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for gode svar og tips. Jeg  blir stby. på P3D 4.5 inntil videre. Forstår at FS2020 og P3D 5 trenger mer tid på utvikling. X-plane skal jeg ta en demotur med. 

Vil laste ned en multiengine - har dere erfaringer med Carenado PA-31 ? Aller helst vil jeg ha en mulighet til å fly i 2D panel, men forstår det slik at det er begrenset utvalg.

Hvis  dere har noen tips om en Light Twin som funker bra, så blir jeg glad.

Ha en fin og produktiv dag.

Mvh.

Petter S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Å holde seg til P3D 4.5 akkurat nå er fornuftig. Tror FS2020 blir meget bra når den får modnet litt til. Personlig ville jeg styrt unna alt av fly fra Carenado. Utover det så vet jeg ikke om noen light twin jeg kan anbefale i farta. Kanskje noen andre som har tips her?

Jeg oppgraderte til 5.0, og ble så skuffet at jeg avinstallere hele simmen og har holdt meg til FS2020 siden. Flyr mest GA og mellomstore fly, så jeg er happy med det jeg har.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Jeg oppgraderte til 5.0, og ble så skuffet at jeg avinstallere hele simmen og har holdt meg til FS2020 siden. Flyr mest GA og mellomstore fly, så jeg er happy med det jeg har.

Ja, satt lenge å vurderte det samme i vår inntil jeg fikk testet 5.0. Så øynet jeg nytt håp nå etter at 5.1 kom. Utrolig nok var den i enda verre forfatning enn 5.0. Med mindre LM gjør noe drastisk fremover så tror jeg P3D simulatoren kommer til å ramle helt av lasset i løpet av et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...