Gå til innhold

Jobbe dobbelt eller ikke?


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Mens jeg i min latskap hittil har fått inn AoN Gmax modeller på tre-fire flyplasser og ikke engang orket å starte med ground merking, er det dyktige mennesker som merker opp og forbedrer hele flyplassen. Så her jobber vi forbi hverandre. Jeg for min del har ENLI, ENZV, ENCN i drift med Gmax modellene fra AoN. Dette er tidkrevende arbeid med ModelConverterX, tar dager og uker for å få de modellene inn; må pinlig legge inn en hel masse parametre for hver bidige textur. Så skal jeg da selv lage ground som mange andre allerede har gjort på førsteklasses vis etter alle døgnene å konvertere 3d modeller? Ikke pokker om jeg gidder. Her må vi få til et samarbeid. Jeg har f.eks alle mine gmax modeller på plass på ENZV., ENCN, ENLI. Kjetil har alt laget ground merking på ENZV. Og da er debatten åpen for kommentarer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg gjør iallefall ikke noe med disse flyplassene! Nå har jeg egentlig ikke noen flyplasser jeg vet og gå løs på lenger heller. Jeg skal lage skikkelig texturarbeid på de bushflyplassene jeg allerede har laget antakelig. Dvs full PBR, med normalmaps, roughness, glass osv. Det tar tid.
Dere involverte får diskutere videre. 🙂

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feil, mente Kjetil Garpestad. Innser at det vil ikke bli så mye jeg går løs på heller, selv med samarbeid (noe jeg jo har holdt på med i mange år). Prøvde meg på ENCN afcad i editoren i dag, og fant med en gang ut at den rører jeg aldri mer til afcad bruk. Grei nok til å sette inn bygninger, men ikke så mye annet. Så det blir å vente på ADE, der alt kan redigeres ferdig utenfor simmen, så klarer man seg med EN restart i stedet for tusner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk for en kjempejobb, Kjetil!

Jeg forstod til slutt at jeg selv må konvertere og teste modellene om noen skal la seg friste til å bruke de. Har ellers laget nye taxiways og parkeringer på ENCN i dag, skulle jo ikke gjøre det før ADE kom ut. Ja jeg er selvmotsigende for tiden, men er nok ikke den eneste😂😋

Da blir det testing frem og tilbake ENZV-ENCN de neste dager.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...