Gå til innhold

Airliner til FS2020


Anbefalte innlegg

Hey!

Har nettopp slengt meg på FS2020-epoken og for en kul opplevelse! Selv om alt definitivt ikke er 100% - enda.

Har testet Neo’n og den er litt annerledes enn pmdg 737 ja ... Fin å se på utenpå i alle fall :)  - Finnes det per idag noen airlinere som er på pmdg nivå til FS2020? Ser at pmdg ikke kommer med noe til simmen før ute i neste år en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbusen er ganske fin å håndfly hvis man snur tankegangen litt. Bare å tenke på det som at den autotrimmer når stikka er sentrert, og bruke autothrottle i selected speed mode (trekk ut vribryteren) for å holde fart. Det finnes noen prosjekter som har kommet langt i å forbedre default flyene.

FlyByWire A32NX: https://github.com/flybywiresim/a32nx/releases

CJ4 er en kjempefin liten jet uten autothrottle som begynner å få en god systemsimulering i Working Titles mod.

Working Title Cessna Citation CJ4: https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages/releases

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tradisjonelt vært Boeing-fan, men med A32NX-mod, https://flybywiresim.com/a32nx, går det an å bruke A320. "Nød lærer naken kvinne å spinne."
Den gjengen jobber også med en egenutviklet A380.

Har testet å håndfly A320 litt og det virket en smule urealistisk å klare å ta cobra-manøver uten å gå rett i bakken. Greit at det skal være vanskelig å gjøre noe dumt i det, men er det virkelig så bra til å unngå spinn?

Det har ikke blitt mange turene i A320, ender stort sett opp i TBM 930 eller Icon A5.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden skrev thomassonor:

Noen som kan veilede til total nedstening i av A320 etter parking?

Fant det. Det gikk noe tid før batteriene kunne slås av. Tror jeg. Da gikk flighten rett i loggen også 🙂

Edit: Ser det var litt klønete å sitere seg selv, kunne jo bare edited... ☺️🤪

Endret av thomassonor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på 747 i går, men den har jo en trim a la 737 Max. Fikk den likevel i lufta ENZV-ENVA og ble sjøsyk av krenging underveis (overdrevet i 2020, men den gjør dette real og), og tro det eller ei, vellykket ILS landing ENVA (men måtte gjette nedstigning i stedet for at FMC ga meg beskjed). Så tilbake til Bussen. Uansett, best å lage en flightplan online (f.eks Online Flightplanner) så en har en viss ide når man skal ned til FAF (Final Approach Fix).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet nylig 747 i FS2020. Det var en positiv overraskelse nå etter noen patcher. Den er fortsatt alt for lite responsiv på ailerons, men pitch er mye bedre. Airbusen synes jeg fortsatt har en del problemer (altså default airbus uten mod). Skal legge til at jeg kun håndfløy den i traffic pattern rundt Bodø og brukte ikke autopilot.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant nå, er at de stygge pitch verdiene fra FSX er tilbake (virker som de har recompilet FSX i 2020). Har fortalt dette (alt for mange ganger før), men på den tid ble jeg beta for PMDG og maste på de om å fikse trimmen. Så her må noen fikse den igjen (og jeg ser helst Asobo rydder opp i dette tullet før PMDG og alle andre igjen må lage en egen algoritme for trim i simmen). Default trim i FS2020 er på 6-åring (FSX) nivå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...