Gå til innhold

Flere skjermer i MSFS 2020


Knut Semshaug

Anbefalte innlegg

51 minutter siden skrev Knut Semshaug:

Hei.

Kan en ha flere skjermer  i MSFS 2020? Skulle gjerne hatt en del av valgene på " Custom Toolbar" på egen skjerm.

Hvis mulig, gjerne en liten forklaring på framgangsmåte.

 

MSFS har ikke fått skikkelig støtte for 3 skjermer enda, men det kommer vell.

Edit: Men det var ikke det du spurte om.. Sorry, har ikke noe godt svar på det. VR fanboy her.

Endret av Terje Helle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Knut Semshaug:

Hei.

Kan en ha flere skjermer  i MSFS 2020? Skulle gjerne hatt en del av valgene på " Custom Toolbar" på egen skjerm.

Hvis mulig, gjerne en liten forklaring på framgangsmåte.

 

Hvis du tenker på ATC, VFR-map og slike ting, så er det bare å gjøre dem "Windowed" og dra de over på en annen skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en stoor overaskelse når jeg poppet ut de digitale instrumentene. FPS hoppet fra rundt 35-40 til rundt 100. Kjører nå PFD, MFD og den lille touchskjermen i TBM930  i 3 vinduer på skjerm nr 2 med FPS på i overkant av 100 under flight og 80-90 på de større flyplassene. Alt på ultra uten noen tweeks...... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Ole-Chr Larsen:

Fikk meg en stoor overaskelse når jeg poppet ut de digitale instrumentene. FPS hoppet fra rundt 35-40 til rundt 100. Kjører nå PFD, MFD og den lille touchskjermen i TBM930  i 3 vinduer på skjerm nr 2 med FPS på i overkant av 100 under flight og 80-90 på de større flyplassene. Alt på ultra uten noen tweeks...... 😄

Dette tror jeg ikke på, desverre. Ved å poppe ut instrumentene dine får CPUen enda mer å jobbe med. Ikke engang de beste supermaskinene nærmer seg 100 FPS.
Er 100% sikker på at du bruker en ekstern FPS-counter for å få slike tall.

Sitat

external frame counter reacts to the double window configuration.

Forklaringen finner du her: https://forums.flightsimulator.com/t/frame-rate-increase/284903

 

 

Endret av Per Øystein
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett, så her må jeg legge meg flat som det heter..... Gjorde et forsøk med fps telleren i developer modulen og den viser rundt 30 fps normalt og faller til rundt 28 med vinduene poppet til annen skjerm..... 😧

Brukte GeForce Experience FPS teller, men den er jo vel optimistisk selv med bare en skjerm....... Er avslått nå....

Syntes faktisk at bildet ble mer stabilt når jeg poppa ut skjermene, men det må jo ha vært ønsketenkning..... 

Uansett - det flyter ok med skjermene poppet til egen monitor, så det blir nok mitt oppsett fremover uansett.  😀

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...