Gå til innhold

Mitt julegaveønske - Tromsø (ENTC)


Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg daglig over de mange fantastiske flyplassene som lages. Lista (som finnes på Flightsim.no) inneholder så langt jeg kan se alle norske flyplasser MINUS Tromsø (ENTC). Jeg ønsker meg derfor til jul ny ENTC! 💓 Kan noen innfri mitt ønske?

Takker med det samme alle de flinke og kreative skaperne av gratis flyglede!!😀

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sauron!

Måtte "spissformulere" meg litt! Du har selvsagt rett i at det er flere som mangler. Interessant nok er de fleste i nord!! Vi håper på en endring. Skulle være interessant for flere siden vi har mange flyplasser med spennende og krevende innflyginger😀 ENTC, ENAT og ENEV er jo store og viktige flyplasser! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Jan R. Alexandersen:

Hei Sauron!

Måtte "spissformulere" meg litt! Du har selvsagt rett i at det er flere som mangler. Interessant nok er de fleste i nord!! Vi håper på en endring. Skulle være interessant for flere siden vi har mange flyplasser med spennende og krevende innflyginger😀 ENTC, ENAT og ENEV er jo store og viktige flyplasser! 🙂 

:) Ja vi får håpe noen tar hintet her..;) Jeg kom selv fra x-plane hvor jeg genererte ortofoto og brukte høyoppløselige høydemodeller. Da så eksempelvis Tromsø, Andøya, Evenes osv meget bra ut. Fs2020 ser også stort sett bra ut men på kjente steder som nevnt  ovenfor så er det for mye trær som ødelegger inntrykket... Videre ser jeg at høydemodellene kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme "bakgrunn". Har laget ortofoto for hele Norge. Har vært morsomt og spennende. Jeg kombinerer nå litt Xplane og FS2020. Har gode fly i  Xplane - blant annet ToLiss sin A321. Den gir en helt annen flyfølelse som jeg enda mangler når det gjelder fly i FS2020. Men det kommer nok! I øyeblikket går det mest på TMB930 (med mod) og Bonanza g36 (med mod). Disse to begynner å bli bra synes jeg. Landskap i FS2020 varierer jo litt, men på sitt beste er det strålende! 😃

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd om en skulle la de kommersielle aktørene råde grunnen alene. Som erfart fra X-plane så finnes en rekke utmerkede skapere av "gratis" flyplasser som er mer enn gode nok for de fleste. Men jeg forstår det slik at det er vesentlige mer komplisert å gjøre det samme i MSFS enn så lenge. X-plane fora har formidable bibliotek  av objekt, og noen kreative ustoppelige sjeler en bare må håpe også finner veien hit.

Flyene i X-plane er vanvitig mange. Både komersielle og gratis. Og setter det meste her i Ikea-klassen foreløpig. De komersielle aktørene ser ut til å bruke lang tid å å lage nye. Og flyene ser ut til å komme i samme prisklasse som de dyreste som leveres til X-plane. Har prøv noen gratis eksemplarer for MSFS også. De var fæl, og gikk rett i søppelet. Men det er bare å håpe på fremtiden. Ikke minst med tanke på sjøfly og helikopter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niels, skal se hva jeg får til med ENCN. Men med det forbehold at blir simulatoren ustabil igjen, utsetter jeg alt i et par måneder til. Tåler folk dog versjonen som jeg har vist i screenshot forum (uten korrigeringer av parkeringer, etc), så funker den pr. i dag og kan lastes opp. Har og ENLI og ENZV på lager med gmax bygninger, men intet gjort med afcad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...