Gå til innhold

Patch/Update (1.11.7.0) er live!


Anbefalte innlegg

Rare greier dette. Hos undertegnede fungerer 4-5 oppstarter av simulatoren normalt , og så komme kravet om nyinstallering av hele simulatoren der Path er C:\Users\Rune_G\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe, størrelse 97,5Gb. Slik har det vært siden "tidenes morgen". Hver gang må jeg bruke "Browser" knappen for å lede installasjonen til D:\MSFS2020 hvor jeg hele tiden har hatt Community og Official mappene. Ingen installasjon foretas (selvfølgelig) for der ligger allerede mappene som inneholder siste offisielle oppdatering 1.10.11.0 fra MS. Og. bare for å ha nevnt det; path i config fila viser D:\MSFS2020. Jeg er mildest talt lei hele FS, for dette medfører at alle innstillinger for skjermkortet må gjøres på nytt hver gang det skjer. Har også, for om mulig å rette på problemet, reinstallert simulatoren flere ganger uten hell. Vi brukere sliter tydeligvis med forskjellige feil som MS tilsynelatende har "tilpasset" hver enkelt bruker ☹️ Er for tiden, av overnevnte årsaker, blitt ivrig DCS-bruker.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe jeg fant, som har virket for et par mann:

"All you should have to do is go Windows Add or Remove Programs.  Go to Microsoft Flight Simulator 2020 and click on it.  You should have a Move and an Uninstall button.  Click on Move and select the drive.  Wait for the progress bar to finish and you should be all set."

Fikk selv ikke remove mulighet, men det er fordi jeg må gjøre mine ting fra Steam vinduet.

Hele tråden:

https://www.avsim.com/forums/topic/580089-move-fs2020-install-directory/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg undersøkte dette forslaget, Andrew, oppdaget jeg noe merkelig. Microsoft Flight Simulator er ikke oppført i Programmer - avinstaller et program  i kontrollpanel. Dermed kan jeg ikke, som forslaget indikerer, flytte installasjonsfilene til D-disken. Mulig at problemet oppstår når Community og Official mappene er installert på D-disken etter at installasjonsfilene er installert på C:\Users\Rune_G\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe (ca 1,5GB). Når jeg etter første del av installasjonen starter simulatoren, trykker jeg "Browser" knappen for installasjon av de resterende 95Gb på disk D . Håper at min fremgangsmåte er forklart på en forståelig måte.

Kan selvfølgelig foreta en avinstallasjon av simulatoren via appen i programmer, rydde opp restene etter avinstalleringen og så installere på nytt på C-disken som installasjonsprogrammet foreslår og deretter bruke flyttemulighetene til disk D.  Vi får se hva det blir til. Kan komme med en oppdatering når avinstallering og reinstallering er foretatt etter sistnevnte metode.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Ja blir sikkert problemer fordi du ikke har første delen på D disken, kunne selv velge rett for både sim og content når jeg installerte, ergo har jeg begge på D disk. Du er på et eller annet hvis nødt til å rigge det slik at begge deler havner på D disk. Merkelig du ikke får mulighet til å velge C disken til første delen? Hva du enn gjør, trø veldig sakte om du prøver en reinstall, for noen ganger er faktisk muligheten der til å velge, men lett å overse. Man glemmer av en liten "Browse" knapp - eller glemmer å forsøke å bare endre pathen (om den kan sees) fra C til D. Feiler selv på dette til tider, og irriterer meg akkurat nå at jeg ikke tok notater siste reinstall. Good luck!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden skrev Andrew Thomsen:

Skjønner hva du mener. Ja blir sikkert problemer fordi du ikke har første delen på D disken, kunne selv velge rett for både sim og content når jeg installerte, ergo har jeg begge på D disk. 

Tror absolutt du har rett i den antakelsen.

Et av problemene ved den installasjonsmåten som jeg har valgt/må velge er at jeg under første delen av installasjonen ikke får valget opp om å installere alt på disk D. Disk C(SSD), E(platedisk), F(SSD) og G(platedisk) er valgbart i nedtrekksfeltet for diskivalg, ikke D som er en Samsung EVO M2 på 1Tb der kun 1/3 av disken er opptatt av P3D og DCS. Hvorfor jeg ikke får valgt den disken jeg ønsker for installasjonen har jeg ingen forklaring på. Disken er registrert i Windows og i eget diskbehandlingsprogram med normale verdier og uten feil. Det blir nok til en reinstallasjon, men først må jeg finne årsaken til at disk D ikke er valgbar i nedtrekksfeltet. Windows beskriver de øvrige diskene som kompatible disker, med det er tydeligvis ikke situasjonen for D. Mulig jeg kan omgå problemet med installasjon på D ved å erstatte med  D:\MSFS2020 i feltet C:\Users\Rune_G\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe for å tvinge hele installasjonen til D. Gjør et forsøk senere i kveld. Har heldigvis god kapasitet på bredbåndslinjen.  En reinstallasjon tar rundt 3 timer. Men nå vil jeg ha en treningstur i Spitfire'n til DCS🤪

Rune_G

Endret av Rune Gustafson
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte for et par versjoner siden å installere alt på en ny SSD-disk (F:). Selve installasjonen var ikke noe problem, men jeg fikk en del problemer med Marketplace og lignende.

Endte opp med å reinstallere og legge selve hovedinstallasjonen på C og alle data på F - og etter det har jeg ikke hatt noen som helst problemer verken med oppdatering eller Marketplace. Tror ikke hastigheten og innlastingen ble merkbart bedre ved å ha noe liggende på en SSD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at mitt problem med tvungen deling mellom C og D-disken fikk en løsning slik at alt kunne installeres på D-disken som jeg ved ordinær installasjon via Min Konto på Microsoft  ikke fikk opp som valg ved oppstart av installasjonen. Løsningen ble å foreta installasjon via Xbox appen. Da kom også D-disken opp som installasjonsvalg blant registrerte disker på maskinen. Hvorfor D-disken ikke ble registrert som alternativ ved førstnevnte metode har jeg ingen formening om. Anyway, nå er hele FS2020 innholdet installert  på D-disken, og simulatoren fungerer "normalt". 🙂

17 timer siden skrev André S. Klophus:

Uansett veldig lite som havner på C disken ved å ha den som default, og så velge en annen disk for content.

Har gjort det her siden dag en, og aldri hatt noe problemer med at den ikke vil oppdatere riktig i F:\FS2020 som jeg har valgt her.

Det er ikke oppdateringene som har vært problemet, de har fungert med konfigureringen som du har og som jeg har hatt. Problemet har vært at MS har villet installere en komplett ny FS2020 på C-disken for hver 4-5 oppstart.

Rune_G

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente i forrige innlegg at problemet med deling av FS2020 mellom C og D disken fikk sin løsning. Det sis at frem og tilbake er like langt. Simulatoren startet normalt et par ganger med den nye konfigureringen. Men hvor lenge var Adam i paradis? Etter 3. oppstart kom meldingen i kjent FSX stil - simulatoren har sluttet å virke 🙄 I et forsøk på å lokalisere feilen ble alt innhold i Community mappa slettet, uten at det hjalp. I tillegg var det ikke lenger mulig å installere KPDX og  KPDX fra Flightbeam via installeren Contrail. Det samme skjedde med flyplassene fra ORBX. De påstod begge at FS2020 ikke var installert på min maskin. Antakelig har FS mistet eller rotet til config fila. Så var det bare å foreta ny nedlastning og installasjon av simulatoren, forøvrig nummer 6 i rekken, igjen med deling mellom C og D disken. Nå fungerer simulatoren og installasjonen av ORBX og Flightbeam software. Så får vi se hvor lenge det varer. MSFS2020 skal i alle fall få hvile inntil videre hos undertegnede.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Robert Hulthin endret tittelen til Patch/Update (1.11.6.0) er live!

Retter dessverre ikke opp problemet med "oppovervann" i overgangene mellom vann og terreng. Opplever også problemer med TBM 900 (Throttle er ustabil og lever sitt eget liv). Dette kan henge sammen med de gamle CH kontrollene mine. Fikk også crash på Carenado sin Pa-44 Seminole. Den oppførte seg ganske bra helt til jeg skulle ta ned solblenderne. Da ble det CTD gitt... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Robert Hulthin endret tittelen til Patch/Update (1.11.7.0) er live!
  • Premium Medlem

Ser egentlig ikke problemet da en ikke har muligheten til å fjerne tidlige patcher/oppdateringer i simmen da en er låst til det siste som er kommet inn ..
Et lass med tråder lager jo bare forumet mere uoversiktelig da det er siste patch som er aktuelt hele tiden
Bare kom med meninger folkens ...min mening er ikke absolutt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ikke åpenbare problemer med Live Weather etter patchimplementering. Tok nettopp turen ENGM - ENVA, og været samsvarte med nokså greit med virkeligheten, selv om turen på vei inn Trondheimsfjorden var merkelig fri for risting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Robert Hulthin:

Ser egentlig ikke problemet da en ikke har muligheten til å fjerne tidlige patcher/oppdateringer i simmen da en er låst til det siste som er kommet inn ..
Et lass med tråder lager jo bare forumet mere uoversiktelig da det er siste patch som er aktuelt hele tiden
Bare kom med meninger folkens ...min mening er ikke absolutt 🙄

Kan jo evt. låse posten en uke etter at siste patch har kommet ut.

Personlig synes jeg det er mer oversiktlig med en post pr. patch, men jeg bøyer meg for flertallet....

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med en post pr patch og å sperre gamle patch poster for kommentarer etter noen dager. Problemer som fortsatt henger med videre fra forrige patch kan man legge inn i den nye patch posten etter hvert som problemene dukker opp. Siste patch løste i hvert fall problemene med Carenado M20R Ovation for meg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...