Gå til innhold

ENSN Geiteryggen Skien


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
Den 2021-7-19 klokken 14.00 skrev Torssan:

flott arbeidet du gjør ang geiteryggen .Det har jo  fått nytt navn som heter Skien luftsportsenter

Aha. Det var faktisk greit å vite. Da blir det renaming av flyplassen neste gang det oppdateres. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad underbart att du börjar lägga till lite ”custom” buildings till flygplatsen. När man flugit ett tag i MSFS runt om på olika flygpkatser börjar man ju känna igen alla generiska library byggnader och det blir en aning repetativt efter ett tag :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da er siste versjon av Skien Airport lagt ut. Dette er fremdeles work in progress, og kanskje siste versjon fra meg iallefall. Ettersom prosjektet er overtatt.
Men i det minste litt mer arti å fly til Skien nå som et par reallife bygg er på plass. Håper dere liker den. 🙂

ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.32.15.58.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.43.33.65.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.44.24.27.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.46.54.14.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.48.11.25.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.20 - 20.49.36.98.png

  • Like 3
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da er siste versjon av Geiteryggen V2.0 ute. Håper dere er fornøyde nå da. 😅😅

V.2.0

- Runway profile is now corrected to as close to real as possible. That is 129 moh at the south end of the rwy, and 141 moh at the north end. About 12 meters in difference.
- Scaled the MSG Production hall to right height. It rescaled to 19 meters of height, instead of the previous 23 meters. Also added the third washer inside the building.
- Corrected the remaining airport area to fit the new rwy profile.

ENSN Skien airport Geiteryggen » Microsoft Flight Simulator

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.30 - 21.26.29.07.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.30 - 21.28.16.58.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 timer siden skrev Tom Knudsen:

Skal ikke rullebane merkingen på kantline være hvite? Ble ikke det endret.. Finner kun ut at de både kan være gule og hvite dersom jeg leser denne rett

https://avinor.no/globalassets/_konsern/kart/datainnsamling-og-innmaling/veiledninger/datainnsamlingsinstruksdetaljertlufthavn4.6_august20212.pdf

 

Egentlig skulle vel alt vært gult. Men jeg gikk litt lei kan du si. 😅

Som jeg har forstått skal all merkingen bli hvit, som er den nye standarden i Norge?! Så det ble litt hvitt og litt gult. Kan sikkert bytte kantlinjene til hvitt eller alt til gult, hvis det er krise for folk. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

På denne hjemmesida , https://hawkeyeas.no/skienlufthavn/ , ligger det et 360 graders dronebilde som viser all markering på flyplassen. All markering er gul, selv om det ikke ser slik ut på bildet. Flyplassen har fått lov til å beholde gulfargen, selv om standard nå er hvit. Vi lever godt med at noe av markeringa er hvit. 😀Sceneriet blir bedre og bedre for hver oppdatering, og for oss som  holder til på Geiteryggen er det moro å ha flyplassen som utgangspunkt i simulatoren også. Takk for en god jobb!!!

Tor Arild

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

En annen ting. Noen som vet med sikkerhet hvilke innflygningslys som finnes. Er det PAPI lys feks? Er det noen form for ILS. Eller det det slik jeg har gjort det?!
All info om rullebane/innflygningssystem og lys blir mottatt med takk. For da fikser jeg det samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Kjetil Håvan:

En annen ting. Noen som vet med sikkerhet hvilke innflygningslys som finnes. Er det PAPI lys feks? Er det noen form for ILS. Eller det det slik jeg har gjort det?!
All info om rullebane/innflygningssystem og lys blir mottatt med takk. For da fikser jeg det samtidig.

Ser i alle fall ut som de har (hatt) PAPI der. De 4 lysene som står ved touchdown i begge ender.

Usikkert da det ikke omtales i noen av publikasjonene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kikker i Eaip og Ippc men finner lite om ENSN er den "nedlagt" privat eller
det eneste jeg finner er
Geiteryggen traffic på 119.200 Mhz

Type of AD(2): LS(Landing site)
Coordinates:
Lat: 591106.1840N(59.1850511)
Lon: 0093401.4953E(9.567082)
Sun info:
05:55sunrise.png06:39thesun.png15:33sunset.png16:17 (UTC)
Runway Info:
RWY1: 01/19, L: 1416M, W: 30M
- METAR not available!
- TAF not available!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

PAPI som var på Geiteryggen er solgt og er nå på Gullknapp. Det er innflygingslys fortsatt på begge ender, med High intensitets lys i senterline, og Low intensitets lys på sidene som crossbarer. Crossbarene har et gult lys. Idag er ikke innflygingslysa operative, men det jobbes med å få tatt de i bruk igjen om ikke så lenge.

Tor Arild

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hva mener dere om dette? Det er plassert så godt som helt korrekt. Unntatt senterlinja da, den er litt off men...
e hvite stripene på rw ved taxing til parking områdene. Er det striper for landingskonkurranse? Er de der enda? Jeg har plassert de også som dere ser.

Hva med Helipad merket. Er det der fremdeles?

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.35.33.10.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.36.03.45.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.36.15.79.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.37.03.95.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.37.21.03.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.38.20.20.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.31 - 21.39.14.24.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...