Gå til innhold

A 320neo og landing med ILS


Anbefalte innlegg

Når jeg lander med autopilot og ILS aktiv vil flyet i 90% av tilfellene bli ført mot høyre del av rullebanen og ikke på midten som skulle vært det normale.

Noen ganger blir flyet ledet utenfor rullebanen på høyre side.

Er det noen flere som har samme problem og som eventuelt har funnet en løsning på dette?

Veldig irriterende og  nesten alltid havne utenfor rullebanen når innflygingen har vært perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto land fungerer ikke som det skal enda. Det er best å koble bort ap 1-2 nm før rullebanen, og fly manuelt resten.

Ellers hjalp det for meg å sette nulll zone til ca 8% på roll(aileron)kanalen(for joysticken), under sensitivity trur jeg det het. Da roet flyet seg på ap og følger ruten mye bedre.

Modden fra flybywire teamet er et must, og blir oppdatert gjevnlig.

Endret av Asbjorn Knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.10.2020 klokken 23.46 skrev Sven Kåre Krlsen:

er det mulig å lage ny IFR-plan uten å avslutte og lage ny IFR fra hovedmenyen

Akkurat nå må dette gjøres manuelt på MCDU, datamaskinen i midtkonsollen.
Velg utgangspunkt og destinasjon på INIT siden ved å skrive inn kode/kode og trykke på knappen ved siden av FROM/TO for å starte ny plan.
Alt av interesse underveis — som luftveier, SID og STAR — kan plottes in via F-PLN siden.
Etter dette kan du be ATC om ny IFR-klarering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...