Gå til innhold

MB 339


Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt indiafoxthecho sin MB 339 for MSFS 2020. Visuelt er den veldig bra laget. Men det er litt av en yr Ponni. Den oppfører seg som et papirfly i liten kuling. Kontrollene er så sensitive at jeg bare så vidt er borti dem før flyet gjør en roll. Vanskelig å kontrollere, for ikke å snakke om å holde flyet i horisontal stilling. Ser at det er mange som opplever disse problemene.

Skjermbilde (503).png

Skjermbilde (507).png

Skjermbilde (499).png

Skjermbilde (501).png

Skjermbilde (496).png

Skjermbilde (498).png

Skjermbilde (492).png

Skjermbilde (493).png

Skjermbilde (508).png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yepp,  har gledet meg til denne første «skikkelige» flymaskinen» til MSFS,  men fikk tidlig mistanke om feil med «flightmodellen» i simmen. Alle flyene er alt for «nervøse», uansett hvordan man fininnstiller kontrollene, og spesielt i pitchplanet er det nesten ubrukelig.  Hadde forventet en bedring i forhold til P3D, men det lar tydelig vente på seg 🙁.  MSFS er genial sånn visuelt, og kan til nød brukes med Cub og et par av småflyene, men er helt ubrukelig til mer avansert flyvning. Sorry,  flotte bilder, men æ venter på min MB 339 til æ kan fly den i DCS .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Ernst K.Furuhatt said:

men æ venter på min MB 339 til æ kan fly den i DCS .

Det kan du gjøre allerede nå - MSFS-modellen og den kommende DCS-modulen startet med moden til Frecce Tricolori Virtuali. Den er ikke like detaljert og korrekt som det de lover at modulen skal bli, men til å være gratis er den veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Quote

Det kan du gjøre allerede  - MSFS-modellen og den kommende DCS-modulen startet med moden til Frecce Tricolori Virtuali. Den er ikke like detaljert og korrekt som det de lover at modulen skal bli, men til å være gratis er den veldig bra.

Dæææsken,  takker for tips og link Fredrik,  tar en titt omgående :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Ser at denne MB-339 har fått flere oppdateringer,  bl.a. flight model,  så nå er jeg spent på dine erfaringer Gunnar ?  Har IndiaFoxtEcho klart å "lure" flyegenskapene til MSFS såpass at MB-339 blir interessant for oss som "sitter på gjerdet"  ??   

Etter oppdatering ser det ut til at modellen er adskillig bedre å håndtere. Jeg har ikke fått flydd mye - modellen ble oppdatert i går (kjøpt på simmarket, så jeg får ikke automastisk beskjed om oppdateringer).
Som øvrige modeller i MSFS 2020, så er ikke dynamikken helt på plass ennå. Dette er mer et FS problem enn tredjeparts utviklers problem. MB-339 krever også at FS-innstillingene på modell settes til "modern" (default=legacy).
Men altså klar forbedring på testflighten i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for utfyllende svar Gunnar,  jeg har veldig lyst på MB-339 også i MSFS,  selv om jeg har en glimrende utgave av denne i DCS.  Får se om jeg unner meg den,  men jeg er fortsatt skuffet over MSFS sin håndtering av flydynamikken.  Jeg foretrekker dessuten å fly med innstillingen "modern",  da default/legacy føles veldig statisk.   Eneste flyene jeg bruker i MSFS er de lette Cub-variantene og den modifiserte Turbo Bonanza V3.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...