Gå til innhold

Content Manager


christerE

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem
11 minutes ago, christerE said:

etter den nye oppdateringen så kommer jeg ikke in på min content manager den står bare og søker.har prøvd att den står og søker men de hjelper ikke.

noen som har de samme problemet?.

Det er ikke bare  content manager, det er også sorte skjermer, over det hele.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, christerE said:

etter den nye oppdateringen så kommer jeg ikke in på min content manager den står bare og søker.har prøvd att den står og søker men de hjelper ikke.

noen som har de samme problemet?.

Prøvd å slette Content.xml før du går inn i simmen? denne genereres på nytt hvis den mangler, og henter inn alle scenery på nytt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Googlet og fant følgene forslag til løsning på Avsim forum fra wthomas33065:

ISSUE:  With the release Patch version 1.9.5.0 it has been reported that the Content Manager screen may lock up with a frozen circle indicator and will not display any installed modules.

ROOT CAUSE:  This is most likely caused by a incorrectly formatted manifest.json file located in one of the addon packages in community.

IDENTIFYING AFFECTED CONTENT:

1.  Empty all content out of the the community folder, and put it in another folder on your HDD or SSD.

2.  Launch MSFS and go to Profile/Content Manager section.  Verify you can see installed modules.

3.  Exit Flight Simulator

4.  Copy one or more folders back into the community folder 

5.  Repeat steps 2-4 above until you notice that Content Manager locks up.

6.  Using the process of elimination, Isolate the recently added content from the Community folder until all suspect add on folders are identified and copied out of the community folder.

 

CORRECTING BAD FILES

1.  Open the manifest.json file in a known good add on folder with a text editor like notepad or notepad ++, Open the manifest json file of a known affected add on with a text editor like notepad or notepad ++

2.  Compare both files for formatting.  Make sure comma's are where they are supposed to be.  Make sure there are the correct number of open and closed parenthesis.

3.  Correct the affected manifest..json file so that it matches the format of the good file.  Save the changes.

4.  Place corrected add on directory back into community directory and make sure that Content Manager modules are visible.  Verify new add on appears in the Content Manger

5.  Repeat the above steps for all remaining identified addon packages.

Edited 13 hours ago by wthomas33065

Har ikke fått tid til å teste dette selv ennå - men kan være verdt et forsøk.

 

  •  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, christerE said:

Fant feilen ,fjerne alle først som låg i community folder og la de til bake  i flere omganger. Fant ut att de var en addon fra Flightsim.to som var problemet hos meg, Asobo_208B_GRAND_CARAVAN_EX_CLIMBING

Kanskje lurt å legge en kommentar på Flightsim.to til den som har laget addon'et slik at andre slipper samme feil 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 500+ installasjoner i Community folderen får du litt av en jobb.  Da er det lettere å flytte over 50% om gangen til en back-up disk helt til Content manager og Marketplace som følges, fungerer igjen. Det er ikke så ofte man har behov for å gå inn der likevel. Det går greit å legge tilbake filene som ble flyttet for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet så mange som nødvendig Community folderen for at Content Manger og Marketplace skulle åpnes igjen. La deretter til litt om gangen til de ikke lenger åpnet seg. Gikk gjennom alle filene jeg la til for at Content Manager og Marketplace ikke lenger skulle åpne seg. Ingen av filene inneholdt feil. Så da må det være noe annet som er i veien. Kan det rett og slett være en begrensning i antall filer FS tillater å ha i Community folderen om Content Manager og Marketplace skal fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...