Gå til innhold

Norske flyplasser Geiteryggen


Tor Erik Rambekk

Anbefalte innlegg

Hadde som guttunge mange flyturer med Fjellfly fra Fornebu til Geiteryggen på 60-tallet. Har en fetter som nå opererer der med Dolphin for Russian Warbirds. Geiteryggen slik den ser ut i MSFS er lite i samsvar med originalen. Håper noen har lyst på å forbarme seg over dette prosjektet - har dessverre ikke kompetanse til å gjøre dette selv😎

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som Notodden er på plass i meget god kvalitet savner jeg virkelig Geiteryggen jeg også. Litt kjent på Gjeiteryggen og i MS 2020 ligner det noe av verste jeg har sett. Den oppoverbakken mot terminalbygningen burde man hatt kjetting på hjulene. 

Burde vel også tatt noen trær rett før innflyving til rwy. Det er jo en flott VFR tur fra Notodden til Geiteryggen men, kanskje vi får håpe noen gode krefter forbarmer seg over denne perlen av en små flyplass. Bodde foresten ikke langt unna for mange år siden og da var det fly stevne på Geiteryggen, de landa og tok av med DC9 husker jeg. Herlige minner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vel. Skal det gjøres noe med dette, og modeller skal på plass, så mangler jeg alt av bilder fra flyplassen iallefall. Har jeg ikke godt nok grunnlag med bilder for ev texturer, så får jeg ikke gjort stort. annet enn å starte med å fikse det verste, + litt til. Veien under feks, trær foran rw. o.l. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da har jeg begynt å mekka Skien. Aner ikke om dette er godkjent på noe som helst vis. Har bare starta. Hvis noen vil jeg skal fortsette med dette, eller noen andre ta over, så kauk ut!
Jeg trenger da mye mer info om banebelysniing. Hvilken textur/farge på rullebane, banemerking osv osv. Har bare laga airport og runway, samt terraforma en del. Hugger litt skog nå i RW ender.

Jeg brukte info om rullebane fra wiki her om RW lengde, hoh osv. rullebaneprofil har jeg nå bare satt til ground merging. dvs rullebaneprofil som i default egentlig.
https://no.wikipedia.org/wiki/Skien_lufthavn,_Geiteryggen

Jeg knabba tunellene fra MSFSs Courchevelle scenery enn så lenge.
Hva  mener dere?

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 21.04.17.21.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 21.04.38.35.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 21.05.00.48.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jo takk Rune. 😃
Jeg bare legger ut en nå straks.
Jeg vet ikke hvordan å gå videre med denne. Jeg må sette meg mer inn i devtoolsene når det gjelder farger på markeringer og slikt. Kanskje noen kan hjelpe meg og finne ut hva jeg må gjøre videre, hvis jeg legger ut på onedrive?!
Den er iallefall mer flybar, men om tower funker, og hva som ikke funker, det vet jeg ikke sikkert. Har bare sletta rullebane fra opprinnelig MS flyplass. Så her må det sikkert gjøres mye mer.
Tar det etterhvert. 🙂
Prøv i vei, og kommenter hva som må endres, gjøres osv osv.

Kommer straks. Her er bilder fra siste fixer i kveld.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 22.28.45.73.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 22.29.22.61.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 22.29.36.19.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 22.29.44.56.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.26 - 22.29.59.08.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her er et utkast foreløpig, som kanskje ser bedre ut enn default. Det må vel gud vite men... 😆
Men test den og si hva som er direkte feil. Jeg bor ikke i området, og alt for lenge siden jeg faktisk var der. Moro å prøve å lage noe likevel.
Jeg blir overhodet ikke sur hvis noen andre allerede lager denne, eller har tenkt å lage den. 🙂
Hvis noen vil fortsette, så skal vedkommende få prosjektfila så langt hvis interessant.
Alt er fremdeles default bygninger og default airport, bortsett fra rullebanen.

Link nedlasting.

https://1drv.ms/u/s!Agt28bjGchS2tw-HWyXEpZFfJ8Al?e=EJSD6I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
51 minutes ago, Kjetil Håvan said:

Her er et utkast foreløpig, som kanskje ser bedre ut enn default. Det må vel gud vite men... 😆
Men test den og si hva som er direkte feil. Jeg bor ikke i området, og alt for lenge siden jeg faktisk var der. Moro å prøve å lage noe likevel.
Jeg blir overhodet ikke sur hvis noen andre allerede lager denne, eller har tenkt å lage den. 🙂
Hvis noen vil fortsette, så skal vedkommende få prosjektfila så langt hvis interessant.
Alt er fremdeles default bygninger og default airport, bortsett fra rullebanen.

Link nedlasting.

https://1drv.ms/u/s!Agt28bjGchS2tw-HWyXEpZFfJ8Al?e=EJSD6I

Beklager Beklager. Det skjer det samme som på Værøy. Vil ikke ta av, ingen respons på gassen. sorry.😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 hours ago, Steinar Bakke. said:

Beklager Beklager. Det skjer det samme som på Værøy. Vil ikke ta av, ingen respons på gassen. sorry.😒

Hmm. Rart. Jeg henger ikke fast noe sted!
Dumt spørsmål, men har du tatt av parkbrems på flyet?
Kan noen andre bekrefte dette? For jeg sitter ikke fast noe sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine fly vil ta av fra 1 eller 19. Starter jeg opp fra parkering lar ikke flyene kontrollere i det hele tatt, men legger i vei ut i geografien, eller nærmeste husvegg. 

Jeg kan imidlertid lande og parkere helt normalt. Men blir sittende der. Flyplassen er ellers helt topp å se til. Men hva kan gjøres for å bruke den som meningen er? Bruker jeg default flyplassen fungerer alt som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev alfme:

Ingen av mine fly vil ta av fra 1 eller 19. Starter jeg opp fra parkering lar ikke flyene kontrollere i det hele tatt, men legger i vei ut i geografien, eller nærmeste husvegg. 

Jeg kan imidlertid lande og parkere helt normalt. Men blir sittende der. Flyplassen er ellers helt topp å se til. Men hva kan gjøres for å bruke den som meningen er? Bruker jeg default flyplassen fungerer alt som normalt.

Hei alfme. Jeg har kommentert inne på flightsim.to.
Jeg kan ikke reprodusere problemene dine, og jeg har ikke hørt om noen andre med lignende problem. Ikke annet enn at de ikke hadde sluppet parkbremsene.
Det jeg kan presisere er at du ikke må prøve og kopiere og erstatte mine tidligere versjoner av ENSN. Slett den gamle helt, og lim den nye versjonen. Ikke prøv å overskriv. Det kan gå galt.
Utover det kan jeg ikke gjøre stort når jeg selv ikke kan reprodusere problemet, eller hører noen andre som opplever det samme. Enda iallfall...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...