Gå til innhold

Problemer med tastatur etter oppdatering


Anbefalte innlegg

Hei 

Kom en oppdatering her om dagen, via MS Store tror jeg det var. Og i går så var jeg ute og fløy, landet på en flyplass og dro videre. Plutselig så sluttet keyboard og virke. Får ikke styrt flyet.

Restartet PC, og problemet fortsatte. Testet en Activity, skulle lande en Cessna i Sør Amerika. Alt fungerte. Så tilbake på Gardermoen, ingenting fungerer på flyet..... Noen taster fungerer f.eks. "Pause" , "Home" og "End"

Noen som vet hva som er galt, eller andre som opplever dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Ole Henrik Holst said:

Hei 

Kom en oppdatering her om dagen, via MS Store tror jeg det var. Og i går så var jeg ute og fløy, landet på en flyplass og dro videre. Plutselig så sluttet keyboard og virke. Får ikke styrt flyet.

Restartet PC, og problemet fortsatte. Testet en Activity, skulle lande en Cessna i Sør Amerika. Alt fungerte. Så tilbake på Gardermoen, ingenting fungerer på flyet..... Noen taster fungerer f.eks. "Pause" , "Home" og "End"

Noen som vet hva som er galt, eller andre som opplever dette? 

 

Høres merkelig ut, og jeg har ikke opplevd noe slikt.

Du har ikke klart å endre til et ikke-Norsk tastaturoppsett ved et uhell da? Det kan sikkert klusse til ting litt...

Ellers er vel både joystick/flystikke og gamepad å foretrekke fremfor tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Frank Kristiansen said:

Høres merkelig ut, og jeg har ikke opplevd noe slikt.

Du har ikke klart å endre til et ikke-Norsk tastaturoppsett ved et uhell da? Det kan sikkert klusse til ting litt...

Ellers er vel både joystick/flystikke og gamepad å foretrekke fremfor tastatur.

Nei, har ikke endret noe på tastaturet. Ikke endret oppsett til et ikke Norskt tastatur. Har også fjernet de siste oppdateringene fra Microsoft som kom her om dagen. Det har heller ikke hjulpet. 

Men tar jeg f.eks. en landing challenge så virker alt ok. (Ja, skal ha på joystick, men jeg blir så mobbet av frua at det må komme om litt 🤣).

Leste meg litt opp på problemet, og det var en som skrev at det var en bakgrunnsjobb som fikk tastaturet til å slutte å virke. Jeg har ikke dette installert, og finner heller ikke noe lignende prosesser. Driver på grafikkort ble også oppdatert idag....

Neste blir vel en re-install......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.10.2020 at 15.18, Ole Henrik Holst said:

Har testet de fleste usb porter, og forskjellig tastatur. Samme problem.......

Vet ikke om det kan ha noen sammenheng, men i dag flippet alle knappene mine på flystikka slik at det som tidligere var mappet til 6 knapper på venstre side plutselig ble speilvendt til høyre side. Merkelige greier...

Sjekket du om du fikk ønsket resultat ved å klikke på noen andre taster når dette skjedde med tastaturet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nesten 120% sikker på at dette er lagret på profilen min hos MS. Kjøpte ny disk, og re-installerte hele PC'en (skulle gjøres uansett). Fyrer opp FS 2020... får min første mistanker inne der man velger fly, og flyplass. Gardermoen og Leirin ligger inne som default. 

Velger Gardermoen og trykker, FLY!!! Flyet fyrer seg opp selv og drar avgårde......

Hilsen 

Rådvill

Endret av Ole Henrik Holst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen av kontrollknappene som fungerer. Ikke F tastene, og ikke de numeriske tastene for styring av flyet. Flyet starter med bånn gass, og barer durer avgårde. 

Som jeg skrev over så har jeg installert OS på nytt, på ny disk også installert FS på nytt. Så det er ikke mulig at det ligger igjen noe gammelt rask i filer eller registry. Prøvde tidligere i min desperasjon, og lage en nytt keyboard oppsett inne ->Options -> Controls..... det er også lagret på min gaming profil.

Så her ligger nok problemet i skyen og ikke under pulten. Årsaken sitter vel mellom stol og tastatur 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ole Henrik Holst said:

Er ingen av kontrollknappene som fungerer. Ikke F tastene, og ikke de numeriske tastene for styring av flyet. Flyet starter med bånn gass, og barer durer avgårde. 

Som jeg skrev over så har jeg installert OS på nytt, på ny disk også installert FS på nytt. Så det er ikke mulig at det ligger igjen noe gammelt rask i filer eller registry. Prøvde tidligere i min desperasjon, og lage en nytt keyboard oppsett inne ->Options -> Controls..... det er også lagret på min gaming profil.

Så her ligger nok problemet i skyen og ikke under pulten. Årsaken sitter vel mellom stol og tastatur 🤣

Du har ikke tilfeldigvis en programvare som heter NZXT gående i bakgrunnen. Ser at noen har dårlige erfaringer med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Robert Hulthin said:

Har du innstallert alle drivere til ditt hovedkort høres ut som det mangler en del i commandokjeden
Fikk litt mistanke når jeg ser du har installert "ALT" på nytt

 

Drivere på hovedkort blir vel ikke borte når du reinstallerer OS. Tror heller ikke det er noe galt med hardware. 

Flyr jeg en challange så fungerer alt. Flyr jeg en flight fra World Map som jeg lager selv, så funker ikke noen ting. Og det som jeg påpekte tidligere; tror mine "feile settings" har blitt lagret på min gaming profil hos Microsoft og lastes inn derfra når jeg flyr. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ole Henrik Holst said:

Drivere på hovedkort blir vel ikke borte når du reinstallerer OS. Tror heller ikke det er noe galt med hardware. 

Når Robert spør om du har installert driverne til hovedkortet ved re-installering av OS, er dette et betimelig spørsmål. Ved nyinstallering/re-installering av operativsystemet slettes alle de originale driverne fra hovedkortets produsent, og Windows legger automatisk inn tilstrekkelig med standarddrivere til hovedkortet slik at systemet har muligheter til å starte opp etter re-installasjonen. Disse driverne kan være ganske forskjellige fra de originale driverne som fulgte med hovedkortet og vitale drivere kan mangle. Et eksempel er Windows installasjon av "oppdaterte" nVidia skjermkortdrivere etter første oppstart av operativsystemet. Disse driverne er har begrenset funksjon og er av gammel dato. Det sikreste man kan gjøre ved nyinstallasjon/re-installasjon av OS er å kople PC fra internett under installasjonen. Deretter installeres hovedkortets originale drivere fra medfølgende CD, og til sist installeres oppdaterte drivere til skjermkortet. 

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.10.2020 at 18.20, Rune Gustafson said:

Når Robert spør om du har installert driverne til hovedkortet ved re-installering av OS, er dette et betimelig spørsmål. Ved nyinstallering/re-installering av operativsystemet slettes alle de originale driverne fra hovedkortets produsent, og Windows legger automatisk inn tilstrekkelig med standarddrivere til hovedkortet slik at systemet har muligheter til å starte opp etter re-installasjonen. Disse driverne kan være ganske forskjellige fra de originale driverne som fulgte med hovedkortet og vitale drivere kan mangle. Et eksempel er Windows installasjon av "oppdaterte" nVidia skjermkortdrivere etter første oppstart av operativsystemet. Disse driverne er har begrenset funksjon og er av gammel dato. Det sikreste man kan gjøre ved nyinstallasjon/re-installasjon av OS er å kople PC fra internett under installasjonen. Deretter installeres hovedkortets originale drivere fra medfølgende CD, og til sist installeres oppdaterte drivere til skjermkortet. 

Rune_G

Ja, det er helt korrekt det.... drivere blir jo borte. Har ikke cd spiller på maskinen, så jeg er nok nødt til å hente de fra nettet. Skal sjekke ut dette med drivere.....

Takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...