Gå til innhold

PC for flightsim 2020


Jarle

Anbefalte innlegg

Hei
Kjøpte meg ny PC fra Komplett med følgende spesifikasjoner når FS2020 ble lansert og er godt fornøyd.
I øvre prisklasse kanskje, men verre å handle noe som ikke klarer å kjøre FS skikkelig. Denne kjører 1080 oppløsning rundt 30-40 fps med alt på Ultra uten noen tweeks. 
Litt lugging innimellom, men det tror jeg ikke man unngår uansett maskinvare. 

  • ASUS GeForce RTX 2080 SUPER ROG Strix OC
  • Intel Core i9-10900K Prosessor
  • HyperX Fury RGB DDR4 2666MHz 32GB
  • Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD
  • ASUS ROG Strix Z490-F GAMING hovedkort
  • Corsair TX750M, 750W PSU

Lykke til med ny PC 🙂

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en 6 år gammel PC med et nyere RTX 2080TI. Kjører med en overklokket gammel sliter av en CPU (i7 5820K). i 95% av tilfellene er det CPUen min som er flaskehalsen.
Fungerer alikevel med alt på maks og 1440p (32"). Kjører også skjerm med Nvidia G-Sync som kan anbefales på det varmeste. Fungerer fantastisk bra også ved typiske frame rates som vi opplever i MSFS.
Her er en liten video som demonstrerer G-sync: 

Får mellom 25 og 50 FPS avhengig av flytype og lokasjon. Verst er store flyplasser med airliner. Best er fly uten "glass cockpit" (f.eks Cessna 152).

Husk at det er ikke bare hardware som er viktig for å hindre "microstutters" og ytelsesproblemer. Anbefaler å optimalisere OS'et også for å få best ytelse.

Endret av Per Øystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...