Gå til innhold

Bonanza Turbo Mod


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Endelig en antydning av hva som kan komme,  foreløpig "bare" modifisering av default Bonanza,  men ikke hvem som helst som har "mekket" med flyegenskapene.  Selveste Robert Young har stått for oppgraderingen ,  og som forventet var flyfeelingen på plass med silkemyke bevegelser både i rorharmoni og trim.

Første testflight fra Courchevel  til  Chambery  på søndagsmorgenen.  Sjekke link og info i AVSIM. 

 

mod1.jpg

mod2.jpg

mod3.jpg

mod4.jpg

mod5.jpg

mod6.jpg

mod7.jpg

mod8.jpg

mod9.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fine bilder som vanlig fra den kanten😀

men har problemer med å finne dette igjen på Avsim eller Avsim library da jeg kunne tenkt meg å prøve denne.

Selv kjøpefly er rævva og til vanlig kjøper jeg heller ikke fra Carenado,men da den var litt oppskrytt her i starten så ble det til att jeg kjøpte den alikevel.Helt ubrukelig flyfeeling og danser bare dit den ønsker selv😝

 

EDIT:
Google er ens beste venn.

https://www.avsim.com/forums/topic/586720-bonanza-turbo-mod-released/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Stein Aasheim said:

 

Selv kjøpefly er rævva og til vanlig kjøper jeg heller ikke fra Carenado,men da den var litt oppskrytt her i starten så ble det til att jeg kjøpte den alikevel.Helt ubrukelig flyfeeling og danser bare dit den ønsker selv😝

 

Er ikke min erfaring med verken Cessna 182T-Skyline eller M20R-Ovation. Oppfører seg heller mer som de skal, bl.a. beskrevet av Jan Reidar Storelvmo i tidligere tråd. At MSFS er overdreven når det gjelder turbulens er en annen sak som forhåpentligvis blir rettet i neste oppdatering.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Quote

Selv kjøpefly er rævva og til vanlig kjøper jeg heller ikke fra Carenado,men da den var litt oppskrytt her i starten så ble det til att jeg kjøpte den alikevel.Helt ubrukelig flyfeeling og danser bare dit den ønsker selv😝

Beklager Stein,  æ føler meg litt skyldig for Carenado`s M20,  da æ uttrykte meget begeistring for denne til å begynne med.  Etter siste patch ble den helt ubrukelig hos meg også,  så det er bare å håpe at det snur etter neste patch....!?

 

Quote

Google er ens beste venn.

Enda en beklagelse 😕 ,  æ tok for gitt at "alle" var medlem i AVSIM.  Takk for linken.

Håper Bonanza-mod`en er plaster på såret,  den flyr virkelig elegant,  og fikk meg litt tilbake til MSFS2020 (  men bare litt ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Quote

Følsom på trimmen ja, men ellers super.

Følsom på trimmen,  er mye av det som er svakheten.  Jeg er vant med å trimme flyene til de flyr av seg selv,  med bare små justeringer underveis.  Dette ble helt umulig etter siste patch,  i tillegg til uforutsigbare hopp og sprett i en heller dårlig "flyfeeling" .  Men dette har Robert Young mesterlig justert i modifiseringen av default Bonanza.  Håper virkelig at disse problemene ordner seg i neste patch,  for ellers er MSFS et imponerende steg i riktig retning 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 hours ago, Ernst K.Furuhatt said:

Følsom på trimmen,  er mye av det som er svakheten.  Jeg er vant med å trimme flyene til de flyr av seg selv,  med bare små justeringer underveis.  Dette ble helt umulig etter siste patch,  i tillegg til uforutsigbare hopp og sprett i en heller dårlig "flyfeeling" .  Men dette har Robert Young mesterlig justert i modifiseringen av default Bonanza.  Håper virkelig at disse problemene ordner seg i neste patch,  for ellers er MSFS et imponerende steg i riktig retning 🙂

Den vil regelrett ikke fly, det er synd, for det er en utmerket maskin. I real life er den en diamant og fly.👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Quote

Den vil regelrett ikke fly, det er synd, for det er en utmerket maskin. I real life er den en diamant og fly.👍

Hmmm?  Leste du info som fulgte med modifiseringen?  Det er viktig å foreta fulle utslag på sideror og ailerons før take off.  Flyr som en drøm  ☺️

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...