Gå til innhold

Bush airfields of Norway


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Da har jeg lagt ut en samlepakke på flightsim.to for nedlasting. Her er mye fikset, særlig specular shine i mine custom bygninger og andre objekter, men også noe mer justering av shaderne.
Men mye mer er også fiksa. Bl.a. er Grønøras bygninger scalet riktig, fjernet noe gjerder ++, og gjort noe texturkorreksjon både der og på Røra svarva airfield.
På Vuku stripa er det lagt til et fjøs som i virkeligheten, custom silo er der, og halmballer wrappa og uten wrapping er custom laga for både Skogn og Vuku.
Har dere noen andre av mine flystriper som jeg har lagt ut her, så slett alle, og bytt ut med min nye scenerypakke fra flightsim.to. Mye er korrigert og jeg er godt fornøyd, omsider...

Jaja. Da har jeg prata nok. Håper dere drar og opplever Trøndelag. 🙂

https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway

 

 

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.05 - 17.09.02.09.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.05 - 17.09.15.55.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 15.56.21.34.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 15.56.57.26.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 15.58.00.100.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.19.00.72.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.19.19.86.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.19.42.85.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.19.59.50.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.40.19.48.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.41.58.89.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.43.43.40.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.45.18.75.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.07 - 19.46.16.29.jpg

  • Like 15
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 hours ago, Morten said:

Hva er sjangsene for at du kan se på ENSI ?   Vet ikke om den kvalifiseres til "Bush", men det er ei gresstripe rett utenfor Ski.

Etterhvert så går vel det ann, hvis ingen andre gjør det før meg. 🙂

Men akkurat nå jobber jeg med et annet prosjekt, som jeg helst vil gjøre meg ferdig med først.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da har jeg lagt ut en oppdatering til denne pakken. Fikk litt tid til å modellere strøm til folket. 😆

This time is only an Update to ENR1! Delete all of my previous airports, and replace it with this one.

- The powerlines are now visible on  ENR1, Røra Svarva Airfield. I made my own powerlines this time, so there should be no invisible powerlines near the runway.
- The runway is now corrected to resemble the real one.
- The landcape around the airfield is corrected to closer match reality.

 

https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway

 

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.20 - 21.08.02.12.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.10.20 - 21.09.07.21.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
2 timer siden skrev Dag Baardsen:

Bare så det er sagt: tusen takk. Har hatt mye glede av disse de siste ukene!

Wow så arti! 😀
Tusen takk!
Jeg skal fikse disse litt mer snart. Jeg skal klippe gresset på de, så det ikke er så høyt gress, så skal jeg gjøre mer texturarbeid.
Vet ikke om det er nødvendig, men likevel...

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Da er siste versjon av Bush airields ute. Det er gjort en god del endringer som korrigerer bla.a elevation problemer siden sist.
Har også retta opp flystripa oppe i Henning, da den var skeiv i bing map texturene til MSFS.
Så har jeg klippet gresset på alle stripene. Det var vel høyt. 😄

Bush airfields of mid Norway » Microsoft Flight Simulator

EN15 Maarud airfiled has been removed from this package, as it is not part of my mid Norway bushstrip series. I will make EN15 Maarud a standalone package at a later time.

Update V1.4
- Corrected elevation and other problems on almost all airfields.
- ENR1 and ENS1 had "shadow" airplanes in RW texture. That is removed, and fixed.
- All aiports except ENGS has got new RW grass textures.
- Other elevation problems from platform updates, and world updates has been corrected.
- Some people have been added, to make it more lively on some of the airfields. 😉


NB! If you have my earlier "Bush airfields of Norway, Henning" or in the community map, "henning-nedre-langli" installed, then delete it! This package includes the newest version of Henning airport!!

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 19.34.39.07.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 19.36.39.30.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.15.56.56.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.16.18.76.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.19.31.58.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.20.33.88.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.20.57.06.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.32.20.87.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.25 - 20.33.21.36.jpg

  • Like 1
  • Thanks 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underlig med pushbacktralle på Skogn, den kunne nok med fordel vært fjernet. Ser også ut til at de to rampene står så tett at når mitt eget fly spawner ved siden av et AI-generert, så står de nærmest oppå hverandre (mitt C152 bakerst). Ellers er det deilig med liv rundt seg!

image.png.d2e9014614a5aa28fc4be5aeac89f07d.png

Endret av Dag Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
13 timer siden skrev Dag Baardsen:

Litt underlig med pushbacktralle på Skogn, den kunne nok med fordel vært fjernet. Ser også ut til at de to rampene står så tett at når mitt eget fly spawner ved siden av et AI-generert, så står de nærmest oppå hverandre (mitt C152 bakerst). Ellers er det deilig med liv rundt seg!

image.png.d2e9014614a5aa28fc4be5aeac89f07d.png

Det var merkelig. Det skal være god plass mellom rampene. Det skal være to av dem der. Du har ikke tilfeldigvis limt forrige utgave over den nye og replaced? De gamle versjonene må slettes helt. Jeg skal uansett sjekke. 🙂

Pushbacktrallene skulle sikkert helst vært sletta, men jeg har ikke satt meg inn i hvordan enda. Det er vel en switch i et script noe sted. Jeg tar det på alle i en neste update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg finner ikke noe galt med parking spottene til flyene på ens1 skogn. Det er helt greit hos meg iallefall. Ingen doble parkeringer i prosjektet. Kan være noe rart AI gjør også, som jeg ikke kan gjøre noe med. 😅

Jeg kan putte inn Grong i neste update. Det er ikke rare greiene der. Men er den i bruk lenger da??
Pushbacktrallene er fjernet på alle mine bushstriper. Kommer i next update. 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Grong er i bruk, nei - mest for nostalgiens skyld. Takk for at du holder på!

Fjernet tidligere ens1, ja. Har en AirportServices-katalog uten noen form for airportservice om du vil ha den :) Må muligens tilpasses litt ved at du lister opp de taxiwayparkings-typene som skal ha unntaket i starten av xml'en.

Endret av Dag Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Dag Baardsen:

Tror ikke Grong er i bruk, nei - mest for nostalgiens skyld. Takk for at du holder på!

Fjernet tidligere ens1, ja. Har en AirportServices-katalog uten noen form for airportservice om du vil ha den :) Må muligens tilpasses litt ved at du lister opp de taxiwayparkings-typene som skal ha unntaket i starten av xml'en.

Jeg har fiksa en service.xml allerede, så den er grei. Jeg skal se på saken med Grong. Kan sikkert putte den inn. Man kan jo sikkert lande der uoffisielt med bushfly in real?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ny versjon av Bushflyplassene mine ute. Fjerna alle pushback trolla. De hadde ikke noe der å gjøre. Jeg tror du Dag, har nevnt noe om at du ikke har parking spots i Henning. Det kan ikke jeg reprodusere.
Hvis noen andre opplever det samme i Henning, så si fra.
Bare i henning skiftet jeg parking til military cargo. Da alt av military ikke har de hersens pushback trolla hengende overalt. 🤣

Samt en del andre updates. Vuku flyplass har skiftet sted feks.
Så har jeg fiksa området rundt Grong, men ikke selve flyplassen, annet enn elevation justering.

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.27 - 09.57.57.99.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.04.27 - 10.13.05.76.jpg

  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Omsider er siste versjon av bush flyplassene mine oppdatert for Nordics pakken også. En grundig gjennomgang, og en del jobb. Nå er en helt enkel versjon av den gamle stripa på Fætten i Verdal med også, som optional. 🙂
Planen er etterhvert å lage mange POIs for så mye av områdene på innherred i trøndelag, som jeg orker og har tid til. Men det blir først nærmere høsten. 

Bush airfields of mid Norway » Microsoft Flight Simulator

Update V1.7
- Added a new airfield. Verdal Fatten (Fætten). Non existing airport. But was operative until about 1990.
  Just delete the folder "kjh-verdal-fatten" from folder "Bush airfields of Mid Norway" if you don't want it. :-)
  You can read more about the airfield here --> https://no.wikipedia.org/wiki/Verdal_flyplass

- All airfields are now named with unique model libraries. Grong had a problem in v 1.6
- All airfields are recompiled, and optimized for World update 5 Nordics!
- Added / removed /replaced objects on almost all airfields.
- Terraformed around airfields were necessary.
- All airport marshalls should also be gone.
- All airfields have unique thumbnails.

 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.06.30 - 13.05.11.63.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.06.30 - 13.05.21.35.jpg

  • Like 4
  • Thanks 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...