Gå til innhold

ENZV


Anbefalte innlegg

Stavanger lufthavn, Sola

https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola

Custom bygninger, jetways, VDGS.

797829702_Screenshot2022-01-25090452.jpg.9357def53ece44ef11664e14f7f53356.jpg

170821695_Screenshot2022-01-24090018.jpg.2f40c7a0586cb5e104eca334c655aace.jpg

 

 

Original førstepost lagret for ettertiden:

Har gått med noen timer i scenery editoren, men nå fungerer AI traffic, ATC og taxi assist markings med navn på taxebaner og nummer på gates. Har lagt til taxi signs og malte taxeskilt på terminalområdet. Mye arbeid med aprons og painted lines i tillegg til noen custom textures. Bruker fortsatt default 3d modeller.

Området øst for 18-36 er foreløpig ikke rørt.

Noen som vil betateste? Tar gjerne tilbakemeldinger på taxisign, lys og andre ting. Sjekk gjerne om ATIS gir lyd fra seg. Den sluttet å fungere her av ukjent grunn.

 

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info hvis andre sliter med det samme i sine scenery: Jeg har feilsøkt omtrent alt, og det ser ut som at det som forårsaker stillhet fra ATIS er å beholde approaches fra default scenery. Arrivals, Departures, frequencies, waypoints, ILS og NDB kan tilsynelatende beholdes. Jeg forstår ikke helt hvorfor, da en approach i .xml kun referer til runway, ILS og waypoints med navn, og navnene er fortsatt de samme, men ATIS får lyd hvis jeg setter deletaApproaches til TRUE. Jeg vet ikke om det er verdt å ta jobben med å lage alle approaches manuelt bare for å få ATIS, men jeg skal prøve en og se om det fungerer.

For å få AI traffic og ATC til å fungere fullt ser det ut til å holde med å slette taxiways, runways og parking, lage nye runways, legge en taxebane langs centerline med type RUNWAY og riktig navn og ha sammenhengende kobling helt fra parking til runway med en hold short node på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Feilen med ATIS ligger i Flightsimulator. ATIS fungerer ikke dersom aktiv rullebane har en ILS med bokstav bak, som ILS-Z 18. Det er derfor det fungerer når jeg sletter default approachene, og siden default scenery på ENZV prioriterer rwy 29 så fungerte det tilsynelatende i default. Det fungerer ikke i default dersom man tvinger aktiv rullebane til 18 ved å sette kraftig vind før man starter. Det samme kan testes på default ENKB ved å sette vindretning til 70 grader eller til 250 grader. ATIS fungerer der hvis aktiv er 25, men ikke 7 da 7 har ILS-Z 07.

Denne forumposten om P3D fra 2013 beskriver samme bug.

 

Har også funnet ut at Runway alias fra P3D sdk fungerer i FS2020 så man trenger ikke lage nye rullebaner dersom man bare vil rette taxi og parking. Isåfall er oppskriften å lage en airport med deleteAllTaxiways, deleteAllJetways. Lag en taxiway langs centerline med type RUNWAY og riktig nummer. Lag sammenhengende taxiway fra parkingtaxi til runwaytaxi med en hold short node på veien. Lim inn følgende i xml før build.

<RunwayAlias
      		number="18"
      		designator="NONE"/>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en bug der jeg ikke får hogget trær med polygoner. Kan noen teste om det er trær foran runway 18 (rundt approach lights) på denne versjonen av ENZV så jeg vet om det bare er visuelt hos meg?

https://drive.google.com/file/d/1skQFvOGX6kOu0GParhDMuFCZv3SCpv9U/view?usp=sharing

 

Microsoft Flight Simulator 12_29_2020 6_07_13 AM.jpg

Endret av Kjetil Garpestad
bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for test, da er det nok en feil som skjer i scenery editor eller packagebuilder. Ingen endringer jeg gjør på vegetation i polygon fungerer, selv om jeg starter et helt nytt prosjekt langt utenfor flyplass. Det fungerte før desember. Ville sette stor pris på om noen kan sende meg en liten prosjektfil med vegetasjonsfjerning som fungerer så jeg kan se om det er noen forskjeller i råfilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare mer og mer spennende. Jeg har fortsatt trær der med den ferdig kompilerte mappa installert, og jeg kan se i debug mode at den er lastet. Jeg tror det blir en full reinstallering her.

edit: rettelse, slo av devmode og restartet simulatoren for tiende gang i dag og nå fungerer fixen din.

Endret av Kjetil Garpestad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter sjansen til å oppdatere ENZV nå mens det fungerer.

Versjon 1.3.6 ligger nå på https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola

Tusen takk til Andrew Thomsen for militære hangarer, flymuseum og ny 330 skvadron base.

Endringer:

  • 3D bygninger og tårn
  • Oppdatert services.xml
  • Litt trehogst
  • Fiks for approach lights
  • Fiks for noen høydefeil
  • Fikset noe teksturer og bedret kompatibilitet med snø 
  • Fikset en kræsj for enkelte brukere, antakelig på grunn av tekstur GUID feil.

 

 

Microsoft Flight Simulator 12_29_2020 10_17_34 PMx.jpg

  • Like 4
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola har fått nytt helikopter apron (Apron 7) med lysmaster og stand nummer for de fleste helikopterparkeringer. Anbefaler å starte på parkering 62 for H135. Dolly kan landes på.

Har også fått inn blinkende runway guard lights og fikset en del taxiway centerlines.

https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola

 

Microsoft Flight Simulator 4_29_2021 6_30_31 PM.jpg

  • Like 1
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du sa det neppe ble noe terminalbygg for ENZV, men i tilfelle du skulle vurdere det i fremtiden så har jeg skrapet internettet og samlet sammen en god del bilder av diverse bygg på Sola (av veldig varierende oppløsning og kvalitet) Sikkert totalt ubrukelig, men mulig det er nok til at du kan lage en enkel modell ut av det kanskje? 👀

https://drive.google.com/file/d/1aGvxuTDhXHnQpdz3PIfzqQQfbY2RV7s-/view?usp=sharing

Endret av Henrik Isaksen
added text
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden skrev Henrik Isaksen:

Vet du sa det neppe ble noe terminalbygg for ENZV, men i tilfelle du skulle vurdere det i fremtiden så har jeg skrapet internettet og samlet sammen en god del bilder av diverse bygg på Sola (av veldig varierende oppløsning og kvalitet) Sikkert totalt ubrukelig, men mulig det er nok til at du kan lage en enkel modell ut av det kanskje? 👀

https://drive.google.com/file/d/1aGvxuTDhXHnQpdz3PIfzqQQfbY2RV7s-/view?usp=sharing

Takk! Det hjelper absolutt å ha et lass med bilder når man plutselig får lyst til å bygge noe en kveld ;)

 

Hvordan ser parkeringshuset ut for tiden, forresten? Er det helt revet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...