Gå til innhold

Logitech (Saitek) paneler


Tom

Anbefalte innlegg

Har switch, radio og autopilot paneler, logitech / Saitek. Alle funker som de skal i FSX og P3D. Logitech har gitt ut en ny driver som skal fikse alle paneler i MSFS2020. Har sett Youtube - videoer av dette.

Jeg har installert denne nye Logitech driveren, men hos meg skjer det absolutt ingenting. Tips mottas med stor takk!

/Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Logitech paneler med MSFS 2020. Fungerer fint. Mulig det er noen driver-konflikter. Usikkert å si da jeg ikke har detaljene om PCen din.

Du kan forsøke følgende:

  1. Trekk ut USB for alle panelene fra PCen.
  2. Avinstaller Logitech driveren.
  3. Restart PC.
  4. Installer Logitech driver igjen. 
  5. Plugg inn USBer igjen.
  6. Du skal da få info i høyre hjørne på skrivebordet om at panelene installerer seg.

Panelene skal fungere når du starter en flyving (de lyser ikke opp i start menyen, kun noen raske blinkinger). 

Hvis panelene fremdeles ikke virker når MSFS er oppe og kjører, kan du forsøke å starte opp driveren (legger shortcut på skrivebordet). Denne anbefalingen kom fra Logitech. Hvis driverne allerede er lastet inn, får du melding om det på PCen.

Endret av Per Øystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert svar! Nå funker panelene i fs2020!

Til ditt punkt 2 fant jeg 2 Saitek-drivere som lå i oppstart, fikk deaktivert dem. Etter det funket det med den nye Logitech plug-in.

Nå gjenstår det å få liv i to FIP - er! Takk for hjelp!

Og ang. Spadnext: Ville først se om jeg kom i mål bare med Logitech driveren før jeg ev. måtte kjøpe noe.

/Tom

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter patch #4 så sluttet Logitech radio panelet mitt å fungere. Logitech multi panel og throttle fungerte fint.

Jeg avinstallerte drivere, restartet PC og installerte drivere igjen uten at det hjalp.

Løsningen var like enkel som den var "rar". Jeg dro ut USB kabelen til radio panelet og plugget den inn i en annen USB port på PCen. 
Da ble enheten registert på nytt og alt er nå OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere versjon av Windows 10 har standard nedsatt strømstyrke som nå må overstyres av drivere. Dessverre så begynner driverne til Logitech bli utdatert og det blir ikke fikset automatisk. 
Typisk er at du får displayet til å virke, men bytter du til annen usb så slutter det å virke (for lite strøm) 

Enten kan du kjøre Spad.next som fikser det automatisk eller bruke programmet i linken under som setter opp usb riktig til der det er koblet Logitech enheter.
http://uraster.com/en-us/products/usbenhancedpowermanagerdisabler.aspx

Hver gang du bytter usb må det som regel kjøres på nytt. Husk å kjøre det som admin

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...