Gå til innhold

SmoothTrack - Noen erfaring


Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd SmoothTracker for iPhone i MSFS. Enkel å sette opp og headtrackingen fungerer veldig bra. Kostet 109 kr.
Personlig liker jeg ikke bevegelse på alle seks akser. Det gjorde at det ble for mye bevegelse og gjorde meg småkvalm. 

Beholdt tre akser:

  • Se fra side til side
  • Reise meg opp (se over nesa på flyet)
  • Bevege overkroppen sideveis (perfekt for å flytte blikket bortover langs instrumentpanelet og se ting foran flyet)

Satt en knapp på stikka til å skru av og på headtracking og en for sentrering ved behov.

Appen på PCen har store muligheter for finjusteringer, slik at du kan bestemme utslag, sensitivitet og hvilke akser som du ønsker skal være aktive.
Absolutt verdt pengene etter min mening, hvis du er ute etter headtracking. Skulle du ikke like appen, kan du få refund via Apple Store.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Fløy med "Aviat Pitts Special S2S" og full 6-akse headtracking er fantastisk til akrobatisk aktiv flyving mellom bygg og like over tretopper.  Loops og rolls like over bakken er skikkelig morsomt. Samme å fly inverted og se opp på skyggen din 5 meter under flyet ditt. Pass på å fly på et sted som gjør at du får skikkelig med FPS. Jeg velger gjerne et øde og kupert sted, langt fra flyplasser.

Til vanlig og mer seriøs flyvning, så passer oppsettet beskrevet ovenfor bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.10.2020 klokken 9.43 skrev Per Øystein:

Liten oppdatering:

Fløy med "Aviat Pitts Special S2S" og full 6-akse headtracking er fantastisk til akrobatisk aktiv flyving mellom bygg og like over tretopper.  Loops og rolls like over bakken er skikkelig morsomt. Samme å fly inverted og se opp på skyggen din 5 meter under flyet ditt. Pass på å fly på et sted som gjør at du får skikkelig med FPS. Jeg velger gjerne et øde og kupert sted, langt fra flyplasser.

Til vanlig og mer seriøs flyvning, så passer oppsettet beskrevet ovenfor bedre.

Enig, Per Øystein - det var en hysterisk opplevelse i Pitts'en. Har flydd S2A/toseteren "på ekte" og kan love at dette slett ikke var langt fra. Noe av problemet med å sitte å lavt og skulle ta av eller lande er at man ikke ser ordentlig over kanten. Å ha shortcuts på tastaturet for å kikke i alle retninger og endre på "ståhøyden" er et mareritt, men her ble det et innkjøp som var vel verdt pengene. Takk for tips - utrolig bra.

 

Vil bare legge til at det fungerer veldig bra på Android også.

Endret av Dag Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at andre liker SmoothTrack. Jeg har flyttet mobilen til et mer optimalt sted over PC-skjermen. Var tidligere på bordet under skjermen. Det er en

STOR forbedring i opplevelsen.
Det gjør at jeg nå kjører alle seks akser. Veldig bra overføring av bevegelser fra hode til skjerm.

Jeg løste det på en enkel måte. Se bilder nedenfor for tips hvordan jeg gjorde det.
Jeg lukker alle åpne apper på mobilen for å få best mulig respons. Da er det minimal forsinkelse.

 

IMG_2980.JPG

IMG_2982.JPG

IMG_2979.JPG

Endret av Per Øystein
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oppsett - min telefon lener seg til en tape-dispenser under skjermen :) Mye bedre å ha den oppå.

Bra tips til Center-knapp - tenkte ikke på at denne kan "bindes" (fant ikke noe bra, norsk ord) til en hvilken som helst knapp også på stikka/joystick/game controller. Dermed har jeg den på joystick'en.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...