Gå til innhold

CTD råd?


Jan Nergaard

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Robert Hulthin skrev:

Sjekk godt at du ikke har dobbelføringer på flyplasser
Ta gjerne ut siste tillegg du har lagt inn i community er verdt å prøve først 😉

 

Hmm. Kan ikke se at jeg har noe dobbelføringer. Kan prøve å ta bort a320neo moden til FlyByWire. Den er den siste jeg har lagt til. Det er i a320 jeg har opplevd ctd 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Robert Hulthin skrev:

Muligens litt for høy settings er og en mulighet

Tror ikke det er årsaken. Har settings på High. Framraten ligger mellom 40 og 50. Har den låst på 60. Ser jo andre som har mindre specs en meg som kjører med samme settings uten problemer. Hittil så har jeg lagt merke til at jeg får crash når jeg nærmer meg Oslo og når jeg flyr ut fra Gardermoen, har da vært i luften ca. 20 minutter. Fikk også crash da jeg fløy ut fra Værnes (har AS sin versjon). Ser ut som problemet har oppstått etter siste update. På facebook ser jeg at andre er begynt å rapportere om det samme. Jeg har tatt ut 6 error rapporter i Event Viewer å sent til utviklerne, skal bli spennende å se om de finner ut av noe. Ser på diverse forum at de to første oppdatering som de kom ut var litt "hastearbeid", som ble bare rot med. Forstår det sånn at heretter så vil de ikke pushe ut noen halvferdige oppdateringer, de skal testes grundig før de blir sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo bare Japan som gjelder, handler jo om marked og penger. Har selv opplevd CTD et par tre ganger, Cessna ut fra Værnes, AS scenery. Skiftet mye mellom cockpit og outside View, valg av VFR map, pang, CTD. Kjedelig da alt ellers synes å virke perfekt. Ja enig, burde vel begynne å få litt elementere ting på plass. Må påpeke at jeg ikke har nedsablet mye i community mappen. Dette er jo fantastisk når det fungerer så lets hope! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frank Kristiansen skrev:

Mange som har fått CTD under bruk av VFR-map, så kanskje greit å holde seg unna den en stund. Allikevel greiest med et eksternt program der...

Det er en kjent feil hos Asobo. 

  • The sim may crash if the VFR Map is not opened right after starting the flight

Jeg får selv CTD når jeg åpner VFR kart etter en stund i flyturen. Åpner jeg den med en gang, får jeg ingen CTD.  Du kan også sette auto-åpning av VFR ved start av flytur i innstillinger.

Ellers flere kjente feil her:
https://forums.flightsimulator.com/t/known-issues-last-modified-9-29-2020/128064

Endret av Per Øystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok det er best å holde seg unna VFR kart. Fløy nå VFR fra Vørnes til Oppdal, starta VFR kartet tidlig og etter oppstart. Alt fungerte fint, landa på Oppdal, taxa inn, parkerte , fylte fuel og tok av VFR mot Værnes igjen. Tenkte da å teste VFR kartet, resultatet var CTD. Så hold dere unna den løsningen. Stol heller på egen navigasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...