Gå til innhold

Ground Service Norske Flyplasser ikke helt optimal


Morten

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært ute på en Norges turne en stund nå. Flyr til større norske flyplasser hovedsakelig langs kysten.
Startet i ENGM. Besøkt  Kjevik, Sola, Flesland, Vigra, Værnes, Bodø, Tromsø og Alta so far.
Jeg merker meg 2 ting som irriterer meg.

image.png.2ca215b3b25132f16bd75868f7a15f13.png

image.png.98369c2c878493f40e0039696ddeb5d2.png

Nesten alle flyplasser har ingen/dårlig passasjer/gate funksjon.  Det er nesten bare GA opplegg. Og de få som har gates, så fungerer ikke jetwayen/passasjertrapp (ground service for passasjerer) ordentlig og/eller plasseringen av bakke personell er helt feil i forhold til hvor jeg blir bedt om å parkere.  
Vet ikke navnet på rollen hans, men han som guider meg inn står ofte rett oppe pushback trukken. Ofte helt feil slik at jeg må kjøre igjennom gaten og andre ground service utstyr for å blidgjøre han....  hva gjelder realisme, så har han påført Norwegian millioner med kroner i skader :)

Jeg har ikke Payware Vigra, men har Freeware ENGM, ENVA og Sola.    

Vet ikke om MS/Asobo vil se på dette. Men mistenker at småflyplasser i en global skala i lille Norge ikke er øverst på pri lista dems.

Bilde 1: Tromsø. Dette er oppstart av SIm, så er her FS2020 plasserte flyet.  Når jeg ankom måtte jeg kjøre igjennom gaten for å gjøre han happy.

Bilde 2: Alta.  Her står bakkepersonelet klar for meg på gate 23, men SIMMEN ber jeg parkere på gate 21...

Gjør jeg noe feil eller er dette noe som må moddes eller bare vente i ukjent tid på fix fra utvikleren

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at det i Alta har dukket opp høyhus/blokker på 9-10 etasjer rett ved søndre del av flystripe.  
Det er veldig veldig feil :)  Elvebakken sentrum har vell nærmest ingenting over 2 etasjer.  Så mini-skyskrapere DER  føles svært... tåpelig.  Håper virkelig noen kan ta for seg Alta flyplass med elvebakken. Den trenger en del kjærlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...