Gå til innhold

Har du opplevd problemer med MSFS2020?


Geir Teigo

Har du opplevd problemer med MSFS2020?  

46 stemmer

  1. 1. Har du hatt problemer med installasjon, kjøp i Marketplace, hyppige CTD etc? Meningsmålingen skal ikke ta med bugs som høye vann, skjeve elver, manglende vind etc. som er kjente MANGLER, ikke feil.

    • Ja
      22
    • Nei
      24


Anbefalte innlegg

Vi hører veldig mye om de som har kranglete opplevelse med MSFS2020, men selv har jeg ikke hatt opplevelser med simmen som det har vært verdt å rapportere. Fikk en CTD når jeg skiftet flyplass via Developer under flight en gang, men det opplever jeg ikke som en kranglete simulator.
Meningsmålingen er ment til å gi et nyansert bilde på hvor stor andel brukere som har møtt på kritiske feil som man ikke forventer i et kjøpt og betalt produkt. 
At enkelte fly har hatt feil friksjon under oppbremsing eller manglende Real WX i nordamerika ønsker jeg ikke å hensynta i denne meningsmålingen.

Let the voting begin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått CTD 2 ganger etter hverandre på strekningen ENAT - ENVA etter siste oppdatering. Fikk også CTD når jeg prøvde Japan Discovery.

I tillegg oppdaget jeg at Bing Data hadde slått seg av (synes nemlig det så litt for generisk ut på ENAT-ENVA).

Inntil siste oppdatering, så hadde det vært en relativt smertefri opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en rekke problemer. Har omlag 200 timer i msfs nå, og jeg har innrapportert 43 bugs relatert til fly (alt fra manglende landingslys, til større problemer som AP som skrur seg av osv.) Noen små, og andre soppas store at det nesten kan kalles en 'game breaker' 

Endret av Ironmaid91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har selv opplevd noen av disse, ja! Jeg leser likevel oversikten over problemer hos Microsoft:😴

KNOWN ISSUES

  • Game may crash if the VFR Map is not opened right after starting the flight
  • Cessna Citation Longitude: Regression AP FLC and VS mode
  • Cessna Citation Longitude: Autopilot climb and level off issues
  • Boeing 747-8 Intercontinental: Autopilot switches to FLCH mode instead of catching the glideslope
  • Boeing 747-8 Intercontinental: Autopilot switches to VNAV mode on take-off even if VNAV is not used by the pilot
  • Airbus A320neo : PFDs shutdowns randomly
  • The Tour of Japan discovery flight will be greyed out in the main menu if the Beechcraft King Air 350i is not installed
  • A new install on a different install folder will only download the mandatory content and will require a reboot (non mandatory content can be downloaded from the Content manager)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge siste VFR flightene mine ( Cesna 172 Glas Cockpit ) har endt med CTD, mange før det også. Men ved de siste to var jeg ikke nær VFR kartet en gang. Riktignok en del skifter mellom cockpit view og outside view. Det er jo så pent at man ikke klarer å dy seg for å se seg rundt. Men det burde jo tåle akkurat det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på flere flytyper opplevd at flyet plutselig stuper på AP, virker helt tilfeldig.

Og da jeg testet "bush trips" her en dag så slet jeg med at flyene brukte for høy bank angle, mistet fart og fikk stall om AP skulle foreta store kursendringer, selv om jeg testet å gi mer throttle. De ble bare hengende å gynge. (usikker på hvor flinke AP er til store kursendringer IRL på små fly, men har aldri hatt noe problemer med det med 737 i FSX som stort sett var det jeg fløy der).

ATC og IFR, her føler jeg ATC i FSX var langt flinkere. I FS2020 kommer man inn alt for høyt om man ikke selv ber om å få gå ned før ATC ber om det.

Tør ikke bruke VFR map før det kommer en ny patch som retter bug der. Heldigvis har en de flytyper en Garmin-modell som gjør samme nytta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.10.2020 at 13.56, Morten Aalberg said:

Begge siste VFR flightene mine ( Cesna 172 Glas Cockpit ) har endt med CTD, mange før det også. Men ved de siste to var jeg ikke nær VFR kartet en gang. Riktignok en del skifter mellom cockpit view og outside view. Det er jo så pent at man ikke klarer å dy seg for å se seg rundt. Men det burde jo tåle akkurat det da.

Har opplevd det samme noen ganger etter siste oppdatering.
Har prøvd å kommen meg fra ENBR til ENVA i A320 noen ganger de siste dagene men har endt i CTD.
La inn fixen for terrenget i midt- og nordnorge i går. Fikk umiddelbart feilmelding ved tre anledninger - se vedlegg.
Denne har jeg ikke sett noen gang før og plukket derfor ut filene igjen fra community mappen - kom da inn i FS uten feilmelding.  

Screen Shot 10-07-20 at 04.09 PM.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.10.2020 klokken 12.30 skrev Geir Teigo:

Vi hører veldig mye om de som har kranglete opplevelse med MSFS2020, men selv har jeg ikke hatt opplevelser med simmen som det har vært verdt å rapportere. Fikk en CTD når jeg skiftet flyplass via Developer under flight en gang, men det opplever jeg ikke som en kranglete simulator.
Meningsmålingen er ment til å gi et nyansert bilde på hvor stor andel brukere som har møtt på kritiske feil som man ikke forventer i et kjøpt og betalt produkt. 
At enkelte fly har hatt feil friksjon under oppbremsing eller manglende Real WX i nordamerika ønsker jeg ikke å hensynta i denne meningsmålingen.

Let the voting begin!

Ser det er mange som skriver om problemer om CTD. Hva er CTD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Content (altså flyene) oppdateres ikke automatisk. Heller ikke scenery. Har ikke tenkt å ta meg tid til å bli forbannet over dette eller klage på det, innser kun at når hver simulator update kjøres, må vi alle inn og oppdatere hver flyplass, og hvert fly i Content Manager. Er nettopp derfor jeg nå har stabil simulator og fungerende fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi kan avslutte denne nå. Etter 40 tilbakemeldinger ser vi at omtrent halvparten har hatt vesentlige feil med programmet av ymse karakter.
Grunnen til at jeg la opp pollen er at vi ofte kun hører om problemene i et program, mens de som ikke har noe å klage over ikke kommer like godt gjennom. Tenker ofte at addons og programmer er dårlige fordi det er det jeg får med meg på FB og i forumer, men dersom det bare er de som opplever feil som skriver om det, så blir det ikke et nyansert bilde av kvaliteten eller hva jeg skal kalle det.

Takk for innsatsen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...