Gå til innhold

Convair 440 Metropolitan


gunnarsv

Anbefalte innlegg

Convair 440 Metropolitan var SAS sin populære arbeidshest på innenriksnettet gjennom 1960 årene. Mange her hjemme har hatt sine første flyopplevelser med denne flymaskinen. Derfor er det litt synd at de ikke finnes noen gode payware modeller av CV 440 ute på nettet. Av freeware har CalClassic en brukbar utgave, men til den finnes såvidt jeg vet ingen SAS paint - ihvertfall ikke til P3D v3 og 4. Er det noen her på forumet som kjenner til om noen har tilgang til en slik paint?
Det ville i tilfellet være en god nyhet for mange av oss litt eldre flightsimmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det finnes SAS- teksturer av Convair 440 Metropolitan. De er utført i 2003 av Jens B. Kristensen på original Convair 440 av Greg Pepper og Tom Gibson. Teksturene er av LN-KLB Ivar Viking 1957, OY-KPF Ingemund Viking 1962, og OY-KPB Egil Viking 1967. De er imidlertid laget for FS9 og må konverteres til FSX for å fungere i P3D. Dessuten er det Jens B. Kristensen som har rettighetene til teksturene. Vet ikke om selve modellen er konvertert til bruk i P3D, Har kun modellen til FS9 med panel og propsound. 

Rune_G

SAS_CV440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kjenner til den og hadde den på min gamle FS2004 og FSX, men den må nå konverteres. CalClassic har oppdatert Base-modellene av CV340 og CV440 (som SAS brukte med short-nose) til P3D, og de går fint på min P3Dv4.5. Jeg skulle gjerne konvertert JBKs gamle SAS teksturer, men har ikke kunnskapene til det. Er det noen andre på forumet som kan - og dessuten få klarsignal fra rettighetshaver JBK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble dessverre dumpet sammen med FS9 og FSX. Jeg skal plukke teksturene opp på nettet og teste om de kan bukes direkte. Du har kanskje allerede gjort det..? Ellers har jeg  CV440 teksturer til Fred. Olsens flymaskin. De ligger forøvrig også ute på nettet og er fullt brukbare til P3Dv4+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...