Gå til innhold

Røra Svarva Østre bushstrip ENR1


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Da er jeg ferdig med Røra bushstrip. Interessant flystripe med ca 280x18 meter gresstripe. Høyspentledninger like ved innflyvning, og litt arti profil på stripa. Gården eier en kamerat av meg, som flyr en Sanannah S.
Ellers er det med en del andre småtterier, og alle gårdsbygninger i sin helhet.

Nå kan jeg flyten såpass godt at ting begynner å gå mye raskere. Har ett problem med bygninger som kompilerte opp ned. Men det er bare et scale problem jeg selv nå er klar over. Nøyaktighet er en dyd. LoL! 🤣

Jeg skulle laga noen readme filer, men det får komme. Samme installasjon som tidligere. Dere her inne vet jo allerede godt hvor den skal. Jeg poster den bare her foreløpig uansett, til jeg får laga en bra readme.

 

https://1drv.ms/u/s!Agt28bjGchS2twrJhtT_drZXhzr4?e=tiHalz

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.08.38.67.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.09.49.45.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.11.13.04.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.12.23.36.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.12.51.48.jpg

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.30 - 00.13.32.51.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Digger gårdsbygningene. Skulle ønske vi hadde en måte å endre autogen-algoritmene på, slik at gårdsbygninger kunne vært hovedsakelig røde/hvite, og gjenreisningsbygg i Finnmark kunne vært fargerike. 😃 Hvordan er værforholdene rundt deromkring vanligvis, vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 timer siden, WF971 3/4 skrev:

Veldig bra! Digger gårdsbygningene. Skulle ønske vi hadde en måte å endre autogen-algoritmene på, slik at gårdsbygninger kunne vært hovedsakelig røde/hvite, og gjenreisningsbygg i Finnmark kunne vært fargerike. 😃 Hvordan er værforholdene rundt deromkring vanligvis, vet du noe om det?

Det er sant. Det skulle vært mye mer røde fjøs og hvite låner rundt om på bygda i Norge. Vindforholdene er ikke  veldig vanskelig på denne stripa nødvendigvis. Men det er et berg som heter Kverkilberget like ved, som kan gi en del interessante vindforhold akkurat her.
En annen ting er at han som bruker stripa mest, dvs eieren lander både i nedover og motbakke, dvs begge veiene. Lander man nedover må man være nøye med farten, ellers "flyter" flyet over stripa.
Ellers er det stort sett "vanlig" trøndervær. Det som er på Innherred er at vi etter værmeldingene, aldri vet om vi hører til ytre eller indre strøk, for det kan være stor forskjell på værmeldinger på de to. Vi ligger midt mellom. En dag har vi kystvær, neste dag er mye roligere, med såkalt "indre strøk" vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Det er sant. Det skulle vært mye mer røde fjøs og hvite låner rundt om på bygda i Norge. Vindforholdene er ikke  veldig vanskelig på denne stripa nødvendigvis. Men det er et berg som heter Kverkilberget like ved, som kan gi en del interessante vindforhold akkurat her.
En annen ting er at han som bruker stripa mest, dvs eieren lander både i nedover og motbakke, dvs begge veiene. Lander man nedover må man være nøye med farten, ellers "flyter" flyet over stripa.
Ellers er det stort sett "vanlig" trøndervær. Det som er på Innherred er at vi etter værmeldingene, aldri vet om vi hører til ytre eller indre strøk, for det kan være stor forskjell på værmeldinger på de to. Vi ligger midt mellom. En dag har vi kystvær, neste dag er mye roligere, med såkalt "indre strøk" vær.

Aha! Gøy! Benyttet du de cable_1 og _3-objektene for telegrafstolpene, eller er de hjemmesnekra? Føler det viktigste for en addon, etter en god rullebaneprofil, er menneskeskapte hindre. Kan tenke meg det ikke skal så mye sidevind til før man kan være uheldig på den stripa...

Her i Trondheim opplever jeg ofte at vestlig tordenvær går ganske konsekvent sør for oss, akkurat på kanten av Ler og oftest rett over Støren. Er det noen lignende forutsigbar oppførsel på Innherred hva torden angår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Husker ikke akkurat hvilken det var, men ja jeg brukte av de som er med i msfs defaultgreiene som telestolper ja. 😅

Når du nevner tordenvær og uvær generelt, så går faktisk uvær ofte rundt Innherred. Det går enten langs fjellene i øst, dvs langs Verdal og leksdalssida/fjella, nordover mot Steinkjer, så videre rundt Verran og Fosen fjellene. Eller andre veien. Sjeldnere at uværet havner hos oss på Innherred. Har hatt torden to ganger ca her i sommer. Så det er ikke akkurat ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...