Gå til innhold

Patch 1.9.3.0 (Patch 3) Live!


Frank Kristiansen

Anbefalte innlegg

Ta en tur innom Microsoft Store først ser det ut som... 🙂 

 

 

World Update I: Japan is available FREE to all Microsoft Flight Simulator users, so be sure your simulator is up to date first. Once MSFS is updated, visit the Marketplace to download the Japan content bundle and experience all the unparalleled beauty in the Land of the Rising Sun.

How to get the Japan Update:

  1. Log into the Microsoft Store or Steam and check for updates for Microsoft Flight Simulator. Make sure you install the latest update (1.9.3).
  2. After you launch the sim, you can press ALT+ENTER and look at your title bar to check to make sure you have the latest version.
  3. An automatic update around ~9 GB will begin to complete the 1.9.3 installation.
  4. Once MSFS is updated (v1.9.3.0), visit the Marketplace to download the Japan content bundle
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dudlileif skrev:

Ingen ny sdk installer enda i hvert fall.

Tenkte på dette de skrev 24. september, men det kan ha vært bare tanker de har rundt det:

SDK Update
The SDK team has been expanded to improve and expand the SDK functionality more quickly and to provide more thorough documentation. Recent work focused on:

WebAssembly: Improvements to the GDI+ compatibility layer and improvements to the ease of development and debugging capabilities is the current focus. Visual Studio 2017 support has also been added.
The glTF exporter now supports 3D Studio Max 2021.
We fixed the SimConnect facilities API and plan on expanding it.
On the Developer Mode side, we are working on improving overall usability: we enhanced the visualization for roads, terraforming shapes and exclusion rectangles. The editor now doesn’t allow for invalid ground merging parameters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det kommer noe snart, selv håper jeg de har noen tanker om bedre måter å lage store mesh på, slik det var i f. eks. FSX med geotiff o.l så vi kunne fiksa bedre terreng over hele landet. Har prøvd å fikle litt med gis, men det er veldig tid- og maskinkrevende å lage shapefiler som kompilatoren støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Tenkte på dette de skrev 24. september, men det kan ha vært bare tanker de har rundt det:

SDK Update
The SDK team has been expanded to improve and expand the SDK functionality more quickly and to provide more thorough documentation. Recent work focused on:

WebAssembly: Improvements to the GDI+ compatibility layer and improvements to the ease of development and debugging capabilities is the current focus. Visual Studio 2017 support has also been added.
The glTF exporter now supports 3D Studio Max 2021.
We fixed the SimConnect facilities API and plan on expanding it.
On the Developer Mode side, we are working on improving overall usability: we enhanced the visualization for roads, terraforming shapes and exclusion rectangles. The editor now doesn’t allow for invalid ground merging parameters.

Nå er SDK versjon 0.6.0.0 tilgjengelig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye oppdateringer og forbedringer, men lite av dette her er av min interesse.

Her er de største problemene med FS2020 så langt:

  • stempelmotor simulering (leaning bug, for treg throttle respons m.f.)
  • PT-6 turboprop simulering (her er det mye)
  • kontrollprofiler for hvert enkelt fly og mulighet til å sette opp aksene ala sånn som i XP/DCS
  • trim som er for lite nøyaktig og for brå (spesielt om du holder inne trim knapp)
  • forbedret VFR kart med frekvenser og slikt
  • problem med mengde motoruttak som kreves for å sette Icon og DA62 i bevegelse

Utover dette så håper jeg dem får på plass følgende:

  • water masking
  • muligheten til å endre fly og flyplass uten å måtte avslutte en flight eller bruke devmode
  • forbedret mesh og støtte for å lage eget mesh i SDK
  • fikse "spikes" og høydefeil på elver, vann og terreng generelt
  • fjernet transparent tekstur som ligger over enkelte veier (hentet fra bing maps?)

Det som er listet over er i hovedsak "dealbreakerne" i FS2020 for min del. Inntil dette her er på plass, så koser jeg meg med DCS og snart også A-10C Warthog II som slippes i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Frank Kristiansen skrev:

Alle mine egenproduserte RWY/TWY markings ble helt hvite.... Da er det på'n igjen... 😞  

Og når DX12 kommer som di har annonsert så blir det vel mye annet også som ikke virker.Synd att dere som legger ned så vannvittig mye bra arbeid risikerer nesten å må begynne på nytt.Fatter ikke att di kunne utgi dette med så mye feil og mangler.Men det er vel pengene som rår og redsel for att XP eller LM skulle komme i forkjøpet.Realiteten er att pr.i dag så sitter vi alle som betatestere for MSFS og det kommer nok til å ta en bra stund enda før det er på stell.Der var vel også mange som hypet dette opp i forkant om att tilleggscenery trengte man ikke,men så feil di tok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å gjøre, og det er å vente til dette her blir mer modnet. Simmen var helt klart lansert alt for tidlig. Det vil nok ta mange måneder før SDK og alt av bugs er fikset, og jeg håper MS og Asobo står på for produktet kommer til å bli meget bra når dette her kommer på plass og vi får mer addons tilgjengelig.

17 minutter siden, Stein Aasheim skrev:

Der var vel også mange som hypet dette opp i forkant om att tilleggscenery trengte man ikke,men så feil di tok.

Det er forsåvidt riktig det. At man ikke trenger tonnevis med tilleggsscenery. Det man i hovedsak trenger av scenery er kun flyplasser. Ikke landclass, mesh, bakketeksturer, teksturer for ditt og datt og dyre photoscenerypakker osv osv som var tilfelle med P3D. Forhåpentligvis er den tiden forbi. Appropo betatesting. P3Dv5 er man vel fortsatt betatester på snart 6 måneder etter lansering, den er ikke kjørbar hos meg iallfall til tross for at jeg er godt innenfor systemkravene. Tar 2-5 min å få OOM eller annen feilmelding og bli kastet ut...til tross for helt default sim :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innfunnet meg med Cessna Longitude som det flyet som funka best for min del (etter å mislykket har prøvd de andre jetflyene). Helt til patchen i går. Nå ligger det å jager +/-2500ft når du prøver å  låse det på ALT. Ser ut som en jojo i lufta.

Ser at det allerede er et registrert problem, men fatter ikke at de i en patch kan få noe til å fungere verre?

Jaja, får vel bare smøre seg med tålmodighet.

 

Noen tips på hvilke jetfly som funker bedre enn andre hos dere med de nye patchene?

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 10.15, tomkrist skrev:

Har installert den mod for a32nx. Spennende å teste det ut. Men, når en ny patch kommer. Holder
det å fjerne den mappen jeg kopierte inn for å få defaulth flyet,ifall de skulle ha fikset det?:)

Ja, bare å slette A32NX-mappa, så er du tilbake i default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...