Gå til innhold

Kanskje tidenes minst lekre fly?


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Hørte en podcast som nevnte Nimrod i en sidesetning og jeg måtte google litt. Fælt å skulle sette opp en tråd der jeg mener noe er tidenes styggeste fly, men det kommer i alle fall langt opp på listen over fly som ikke særlig sexy.
MEN, jeg liker de motorene som er integrert i vingene. Litt Comet-style. Tipper de røyklegger godt
Finnes nok enda verre fly der ute, men sjekk ut Nimrod. Sære greier

 

nimrod3.jpg

nimrod2.jpg

nimrod1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt Nimroden fra min barndom på Andenes. Bråket noe så inn i h..... når den tok av. Husker vi brukte å oppholde oss på en gammel tysk kanonstilling som ligger midt i innflygningslysene til RWY 15. Vi kunne sitte der hele dagen, spesielt under store NATO-øvelser. Flyene passerer så nært under landing at man kjenner varmen og eksosen fra motorene... Det med eksos kunne man sett i ettertid vært foruten...:D

 

Endret av Sauron
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden skrev Sauron:

Her er en annen versjon av typen...ikke spesielt vakker den heller....

main-qimg-e5e3b5040a325cdaada6660897ec185e.png

Det var virkelig stygt.

Fant noe på nettet (http://www.aviastar.org/air/england/hawker_nimrod.php

"...Your illustration shows the ill fated AEW3. This was designed as an airborne early warning platform. The problem was that the GEC radar chosen was so sensitive that the radar image was, when flying over the North Sea, cluttered with road traffic in East Anglia, making it impossible for operators to disseminate air traffic. After spending many millions of pounds the politicians decided to cancel the project and ended up buying the Sentry from Boeing. .."

 

hawker_nimrod-s.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...