Gå til innhold

CTD ved lasting av flight - igjen


Anbefalte innlegg

Så var det på'an igjen. Hadde akkurat fått løst problemet med ENAL/ENVA og fått noen fine flyturer.
Men nå vil den ikke laste noen flight lengre. Halveis i lastingen får jeg CTD - samme hvilke flyplasser jeg velger.

Jeg har prøvt å reparere appen uten hell.
Så er det en option for å tilbakestille appen. Jeg mister da alle appdata. Vil det si at jeg må ta hele oppsettet på yoke og pedaler, samt øvrige innstillinger på nytt?

Dersom dette ender med en avinstallering og clean install - hva skjer da med addons som jeg har kjøpt via market place?

Så vidt jeg har fått med meg, så kommer det straks en ny oppdatering. Jeg har i allefall nå fått en oppdateringsmelding i content manager som ligger der fast (slik det var foran forrige oppdatering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

reinstallerte her
tok bare en kopi av alt i communitymappen først og den andre
la det inn før jeg startet opp og merket ikke en ting hverken med kjøpe eller freescenery
Fikk heller ikke mere tilgang til markedet så det hjalp heller iikke for noe hos meg med reistallasjon
Har du innstallert andre scenery så ta de ut og dobbelsjekk skikkelig at det ikke er dobbelinnføringer en av en plass da bråstopper det
Gjelder inni mappene og 😉

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også nå reinstallert. Fra før av hadde jeg installert MSFS 2020 på en annen disk enn systemdisken (C). Jeg hadde en masse snarveier liggende på C - disken. Jeg tror at dette kan ha skapt trøbbel.
Microsoft anbefalte at FS 2020 ble installert på systemdisken (det er nå gjort). Jeg mistet alt i communitymappen da jeg avinstallerte (tok ikke kopi). Addons kjøpt via FS 2020 ble hentet inn igjen via skyen. Addons kjøpt direkte i ORBX Central var bare å reinstallere via denne.
Addons kjøpt direkte fra Aerosoft (Værnes) måtte installeres på nytt. Det ser ut som om simulatoren finner igjen innstillingene. Har ikke testet en flight ennå, mengjør det nok i løpet av dagen. Simulatoren laster mye raskere nå.

Baksiden av medaljen er at C-disken er ganske full (er en 500 GB SSD og kun 90 GB ledig nå). Denne må nok byttes ut med en 1 TB SSD.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du kan jo flytte ut community mappen til en  annen disk og spare mye plass på c:\
fremgangsmåte her fra et annet inlegg

......................................................................

Community-mappa kan du flytte akkurat hvor du vil - også etter at du har installert.

Åpne C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\UserCfg.opt og endre den siste linja til å peke til et område du har plass og vil installere ting i fremtiden.

Jeg har alt innhold installert under F:\FS - Under den ligger undermappene Community (eget innhold) og Official (MS/Asobo innhold).

 

Nå står det sikkert:

InstalledPackagesPath C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Endre denne til:

InstalledPackagesPath "F:\FS"

Flytt deretter mappene Community og Official til denne nye mappa.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart som skjer med FS2020, og som forhåpentligvis blir rettet i neste oppdatering. Har i alle fall reinstallert 3x. Like vel kommer det opp med jevne mellomrom når jeg starter  FS2020  at Microsoft vil installere en ny versjon av patch 1.8.3.0, men nå i C:\Users\Rune_G\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe, mens jeg har FS2020 installert i D:\MSFS2020\. Dette til tross for at siste linje i UserCfg.opt viser InstalledPackagesPath "D:\MSFS2020". Forstå det den som kan. Jeg gjør det ikke.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...