Gå til innhold

Rød aften i Stavanger ENZV


Anbefalte innlegg

Tenker RTX2070 Super er mer enn nok for en solnedgang. Men det er meg; aldri over 5.5 kilokroner for en mobil jeg kun trenger pga display er stort så jeg kan lese det... og aldri punge ut med over 10.000 eller noe i den duren da man får det for halv pris ikke lenge etter, ofte uten å oppnå annet enn kanskje + 10fps. Har kasta penger ut av vinduet i dette øymed i tiår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vebjørn skrev:

Gleder meg til å komme i gang selv! Ny PC minus skjermkort er på vei. 😁 3080 er utsolgt enn så lenge. 🤪

Har du sett hvor mye problemer det er med 3080 for øyeblikket? Ville per nå drøyd tanken med å bestille det, til Nvidia/produsentene får ordna opp.
Ser ut som de tryggeste kortene nå er Asus TUF, som benytter kondensatorer med et snev av kvalitet.

https://www.tomshardware.com/news/evga-nvidia-rtx-3080-capacitor-caused-crashes

https://www.igorslab.de/en/what-real-what-can-be-investigative-within-the-crashes-and-instabilities-of-the-force-rtx-3080-andrtx-3090/

https://itavisen.no/2020/09/25/mener-a-ha-avslort-hvorfor-rtx-3080-kortene-krasjer-og-det-er-ikke-gode-nyheter/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, André S. Klophus skrev:

Har du sett hvor mye problemer det er med 3080 for øyeblikket? Ville per nå drøyd tanken med å bestille det, til Nvidia/produsentene får ordna opp.
Ser ut som de tryggeste kortene nå er Asus TUF, som benytter kondensatorer med et snev av kvalitet.

 

Takk for informasjonen, dette var jeg ikke klar over. 😀

 

12 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Tenker RTX2070 Super er mer enn nok for en solnedgang. Men det er meg; aldri over 5.5 kilokroner for en mobil jeg kun trenger pga display er stort så jeg kan lese det... og aldri punge ut med over 10.000 eller noe i den duren da man får det for halv pris ikke lenge etter, ofte uten å oppnå annet enn kanskje + 10fps. Har kasta penger ut av vinduet i dette øymed i tiår.

Og med Andrew sitt innspill så heller jeg muligens over mot bruktmarkedet, enn så lenge. 

770 er det jeg har nå, nevnte RTX2070 er jo en god oppgradering. 😃 

Endret av Vebjørn
linjeskift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nye tester gjør mange av 3080 korta litt "kort" på et vis. Nesten alle untatt ASUS TUF korta tåler knapt standard clock og volt. De krasjer. Det er ikke bra, og jeg skal iallefall være obs på dette problemet når jeg bestiller.
Nå har jeg droppa bestilling foreløpig, til markedet har bedre dekning av kortene. Slik det er nå er det liten vits i å bestille, og likevel må vente i månedsvis. Min 1080TI funker over all forventning etter den nye patchen, enn så lenge iallefall.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...